Gå til innhold

Ble møtt med dårlig holdning av helsevesenet i går


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes mange måter og formidle et budskap, og ettersom jeg selv er i dette yrket synes jeg ikke noe om slik denne sykepleieren formulerte seg.

Man ordlegger seg på en mykere mer forståelsesfull måte til mennesker som er i en sårbar situasjon. Vi skal faktisk SE pasienten, i dette tilfelle føler ikke jeg HI ble sett desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare for 90-tallet men dette er rutinen i dag... Vanligvis har henvisende lege tatt prøven før kvinnen kommer til sykehuset for å fa tatt aborten, men hvis det ikke er gjort så skal hun ha antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dessverre ikke alene om å få dårlig behandling i forbindelse med abort. Mitt foster var dødt, så det var jo litt annerledes, men behandlingen jeg fikk var helt pyton! (akkurat som jeg ikke hadde noen rett til omsorgsfull behandling fordi jeg skulle ha abort...) Jeg tenker spes på dere som må eller velger å ta liv av et levende et - da blir jo behandlingen enda værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at sykepleier skal gi informasjon til pasienten, men sykepleier bør også vise hensyn og fintfølelse.

Synes hun virket veldig arrogant og dømmende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at HI overdriver LITT da, sånn at hun skal få litt sympati her inne fordi hun er lei seg fordi hun måtte ta abort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun bare trenger sympati er det vel greit det også? Jeg tror alle i en slik situasjon trenger å få en viss forståelse og anerkjennelse.

 

Om hun overdriver...de følelsene hun har er for henne reelle, så er vel ikke noe å spekulere egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykepleieren var nok bare direkte. .... ser ikke hele poenget. hun traff jo spikeren på hode!

 

du burde kansje brukt spiral fra starten av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan barna dine være høyst planlagt når du i hovedinnlegget forteller at de ble til på hormonell prevensjon??

 

Synes virkelig hun hadde et godt forslag ang kobberspiralen. og ang klamydia så har hun helt rett i at du må informere tidligere partnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke hvorfor du synes hun er arrogant og dømmende.

 

Hun har jo faktisk helt rett; du SKAL ta klamydiaprøve, og dersom ikke dette er gjort før aborten så SKAL du ha medisin!

 

de fleste steder er det vel også standard at de SKAL se at du tar tabletten.

 

Og jeg ser absolutt et poeng i det med prevensjon....Du har jo blitt gravid 2 ganger på prevensjon og en gang uten....På tide med kobberspiral kanskje? Hvis du allikevel ikke skal ha flere barn, så kan du jo også sterilisere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... kan skjønne at du reagerte. Men hun har vel jobbet lenge med det der og sett ørtenhundre unge damer som tar abort når det strengt tatt ikke var nødvendig å bli gravid i utgangspunktet. Hun er vel litt matt over alle de barna som ikke har bedt om å bli unnfanget og har livets rett like mye som oss andre? Hvem skal være stemmen til alle de barna som ikke fikk lov til å bli født?

 

Kanskje du skal ta å sterilisere deg om du ikke vil ha flere barn i det hele tatt. Det er sikkert nok med to. Skjønner det er slitsomt å være alenemamma. Jeg synes det er slitsomt nok å være en gift mamma.

 

Og mulig jeg også virker litt dømmende ja. Men jeg synes at i de FLESTE tilfeller går det an å unngå og bli gravid om en på død og liv ikke vil ha unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ikke forstår 15.59, HI brukte jo prevensjon! Da får vi vel bare leve i sølibat da, prevensjon fungerer ikke alltid, noe min sønn er et herlig bevis på!

 

At en sykepleier etter mange år i yrket blir "matt" over sitt eget yrkes oppgaver, ja da får hun faktisk finne seg en annen jobb, eller bytte faglig retning. Det er da ingen som tvinger henne til å jobbe der! Hun skal i alle fall ikke være stemmen til de barna som ikke får lov til å bli født! Det er det helt motsatte hun skal være, hun skal tie stille! Man har yrkesetiske retningslinjer å forholde seg til, samt vanlig folkeskikk!

 

Hvorfor i all verden er det sykepleieren det er synd på, stakkars gamle kjærring som ikke orker å utføre arbeidsoppgavene sine uten å bjeffe mot pasientene og la hele sitt sure, bitre åsyn ødelegge en sannsynligvis allerede frynsete psyke??

 

Skulle nesten tro HI har klippekort på aborter etter enkelte av kommentarene her inne å dømme! Enkelte burde kanskje komme seg ned av sin høye hest før de ramler og slår seg!

 

Jeg er helt enig med deg HI, du ble veldig ufint behandlet! Spesielt i en sånn situasjon, skal man som helsepersonell veie sine ord på gullvekt og trå meget forsiktig! Det kan ligge mang en tragedie bak en abort!

 

Hilsen sykepleier.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...