Gå til innhold

Er det greit at besteforeldre har med seg godteri m.v når de kommer på besøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan du ikke spørre om hun heller kan ta med noe frukt han liker godt, eller noe havrekjekt.

 

Altså om hun kommer med 1 kinderegg så er ikke det så mye, og kommer hun med kjips eller kjeks så kan han jo få litt i en skål og resten kan spares til lørdag.

 

Eller få hun til og ta med tilbehør så dere kan lage smoothie, vertfall nå som det nermere seg sommer, eller is av noe slag.

 

Ellers kan du si det er kjekkere for gutten og få en liten leke, om så bare en sprettball fks, så er jo det også stas for gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa ifra til mine foreldre til slutt. Det vanket sjokolade/kjeks ol hver gang vi var der eller de kom til oss! Så jeg sa at nå er det nok.-Nå har vi begynt med Nugatti kun på lørdager,og lørdags godt på,nemlig lørdager!! :)

De tok det helt fint altså! Skjønte den da... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bestemmer du :)

Når jeg var liten fikk vi alltid besøka v bestemor en gang midt i uka og jeg gledet meg alltid. Hadde alltid med seg noe. Mamma sa ingenting, syntes det var greit og det samme ville jeg gjort. Eventuelt regulere lørdagsgodten deretter.

Men det er du som bestemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om én gang i uka eller kanskje sjeldnere, ja da synes jeg du er sær. I vår trang etter å gjøre det "rette" hele tiden, glemmer vi det store bildet. Din mor gjør ting for å knytte en relasjon til barnet, denne relasjonen er viktig for henne, for ham og sikkert også for dere (når dere trenger barnevakt...). Kanskje hadde det vært bedre hvis han kun spiste godteri på lørdager, men han skades ikke på noen måte. Jeg synes det er viktigere å lære barna mine måtehold når det gjelder godteri enn å skape en vanntett plan der det kun spises på lørdager. Jeg tror nemlig ikke det gjør at de lærer seg å spise bare litt og bare det de egentlig vil ha.

 

Mine unger sier at det erlørdag hver dag hos mormor og det synes jeg er hyggelig, det viser at relasjonen til mormor er at det er festlig hos henne alle dager. Hun gjør selvfølgelig mye annet med dem enn å by på godteri, hvis ikke tror jeg hun ville være mindre attraktiv for dem. Heldigvis skjønner hun det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna er store er det mer ok enn når besteforeldre absolutt skal pakke i de små på 1-2-3år.

 

Ikke alle ønsker ågi barna sine de vanene så jeg synes folk som velger å være alla kjærnesunn familie, må få lov til det uten å bli hengt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...