Gå til innhold

Andre her som reagerer på dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns det er helt tragisk om ungen din må leveres til 7.30 hver dag fordi du ikke gidder å levere. En gang i blandt kanskje, men hver dag. Her hadde mannen kasta meg ut om jeg var så lat og udugelig,

 

Syns det er så mange ubrukelige mødre der ute som verken kan levere eller bringe så lenge faren er hjemme.

 

Jeg har alltid levert selv om jeg har vært sykmeldt, i permisjon osv. Vil virkelig ikke at barna mine skal være 9 timer i barnehagen hver dag så lenge vi ikke er avhengig av det.

 

Men leverer mannen til 9.30 er det vel det samme hvem som leverer, da må jo ungen i barenhagen likevel.

 

Kan tenke meg de ansatte syns sitt om deg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det jeg som leverer ungene når jeg begynner på seinvakt, siden det er mannen min som må levere når jeg har dagvakt. Dette er av hensyn til mannen min og at ungene skal slippe å være så lenge i barnehagen hver eneste dag. Selv om de er våkne tidlig, så er det jo deilig og ta livet med ro hjemme og ta ting i et rolig tempo. Når jeg så har levert, ca klokken ti, så går jeg hjem og sover litt før jobb. Men skal si at jeg ikke reagerer på hvem som leverer og henter de andre barna, og det tror jeg ikke personalet heller gjør. det viktigste er at man er enige seg imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ingenting med bortskjemthet å gjøre, hvor i "kontrakten" står det at det er mor som er ansvarlig for å levere eller den som ikke skal ut døra?

Hadde det vært meg hadde jeg likevel levert henne noen dager i uka for å få tid med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke legge meg oppi hvordan dere organiserer hverdagen deres, men siden du spør....

 

Du sier du jobber 50%, da antar jeg mannen din jobber 100%. Da synes jeg det er kjemperart at han virkelig går med på at han skal måtte hente og levere de dagene du jobber seint. Tror nok at situasjonen hadde vært en helt annen om det hadde vært motsatt.

 

Og hvis du jobber halv dag kveld, så ser jeg heller ikke meningen med å sove seg opp for fire timer på jobb. Hadde du måttet jobbe til halv elleve om kvelden, ja, da hadde saken vært annerledes.

 

Så ja, du må virkelig ha en snill (om mulig litt dumsnill) mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvorfor skulle jeg ha reagert på det? Det finnes da tusenvis av mødre som gjør tre ganger så mye som mannen sin hver dag , ingen som løfter et øyelokk på deres vegne. Så hvorfor skal jeg reagere når en mann for en gang skyld gjør noe ekstra for sin familie? Bare kos deg du HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om hvem som gjør mest eller om du er så "flink" som står opp å smører mat og kler på. Det er ikke sånn at jeg syntes du er bortskjemt heller.. Likevel så reagerer jeg på at du ikke prioriterer formiddagen sammen med ungen i stedet for å sove. En gang i blant skjønner jeg jo at man har behov for det, men hver gang du jobber sent? Jeg tenker sånn, at barnet har veldig godt av å være i barnehagen, men klarer man å unngå 45 timers uke, så gjør man det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor prøver folk å vri det til at det handler om at levering i barnehage er mors eller fars oppgave? Her er situasjonen at far begynner tidlig på jobb, mens mor begynner sent. Altså: Far har lite tid mens mor har rikelig med tid. Synes da at den som har god tid kan ta seg av denne oppgaven.

 

Hvis det er greit for mannen din, er det selvfølgelig ikke noe å si på det, men da er han veldig snill. Synes du kunne spørre ham om det er en belastning og om han helst vil at du tar deg av dette. Skjønner at vennene dine reagerer, men det handler kanskje mer om å være heldig enn å være bortskjemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle forskjellige.

 

Jeg liker å ha god tid med mini om morgenen når jeg begynner sent. Da ser vi barnetv og spiser frokost. Han må spise frokost i barnehagen de dagene jeg begynner tidlig og mannen min må levere kl 0730.

 

Nå når jeg er gravid og dritdårlig (rett og slett) varierer det litt. Av og til tar han han med seg om morgenen, og noen dager klarer jeg å levere. Da må i tilfelle mannen min uansett forberede alt. Men jeg syns det er kos å kunne levere av og til også.

 

Poden er uansett våken 0630:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du spør om min mening så hadde vi ihvertfall ikke gjort det på denne måten. Begrunnelsen for dette er fordi jeg jo da ikke hadde fått noe tid med ungen selv.....hvorfor haste avgårde med ungen. Kan ikke den også få noen rolige morgener innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...