Gå til innhold

Andre her som reagerer på dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg begynner på jobb kl. mellom kl.12 og 16 er det mannen som leverer barnet i barnehagen. For meg er det helt naturlig, det er jo mannen som skal ut dørene tidlig om morgenen, når også barnet skal i barnehage.

 

Vennene mine reagerer på dette og synes jeg er sååå bortskjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er da far til barnet. Like naturlig at han leverer og henter som at du gjør det.

 

Vennene dine er teite her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener at siden jeg er hjemme likevel og ikke må haste avgårde på jobb så er det jeg som burde levert henne i barnehage.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret arbeidstid og nå er det han som leverer og han som stortsett henter. Det blir nok lagt merke til i barnehagen, og jeg tror nok ikke de ser på det som positivt. At han nesten aldri henta eller leverte de tre siste årene ser de nok på som mer normalt, og ser nok p ådet som helt akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, når han likevel er våken så er det ikke mye ekstratid som går med til å gjøre ungen klar og levere i barnehage, hvis han bare planlegger skikkelig

 

Tror venninnene dine bare er misunnelige for at du har en så flink mann :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er ok at du gjør det en gang i blant, men jeg syns det er litt egoistisk av deg å levere barnet så tidlig hver gang du begynner sent. Her hos oss er det jeg som leverer de dagene jeg begynner sent, så får jenta vår også sovet noen timer lenger, i tillegg til at vi får spist frokost sammen før vi går. Hadde det ikke vært fint å hatt noen timer sammen på morgenen da?

 

Du spurte om min mening, så da er jeg ærlig med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet NOEN timer ekstra??? Hvor lenge er du vant til at småbarn sover ekstra om morgene da??

 

Ikke HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er våken senest 7 uansett, så her er det ikke snakk om å sove noen timer ekstra. I tillegg vil barnehagen at vi leverer til kl 9.30 for da har de samlingsstund, så det hadde blitt mye frem og tilbake for meg hvis jeg skulle levert,for så å kjøre hjem igjen og vente et par timer for så å kjøre på jobb igjen. Vi bruker 20 min til og fra barnehagen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nødvendig å rope 23:11? Jeg vet da vel ikke hvor lenge andre sine barn sover, det er da individuelt. Jenta mi kan sove til halv ti om hun får lov, så for henne er det deilig å få sove til halv ni, i stedet for å stå opp i seks- tiden, som barnet til HI sannsynligvis gjør (dersom mannen begynner på jobb kl syv). Vi må også levere barnet innen halv ti.

 

Om barnet hennes våkner av seg selv i den tiden så er jo den biten grei, men jeg syns alikevel at de timene på morgenen er ypperlig til litt kvalitetstid med den lille. HI trenger ikke kjøre hjemmefra med barnet før ti over ni, og er jo hjemme igjen før kl er ti. Hun har jo da to timer til gode som hun kan bruke til å ta seg en strekk, eller gjøre andre ting hun måtte ha lyst til, før hun skal på jobb kl tolv.

 

Jeg bruker ikke å legge meg opp i hva andre gjør, men siden dette er et anonymforum, og siden du spurte etter andre sine meninger så kommer jeg med min ærlige mening:)

 

Det er stooor forskjell på å bli levert før kl syv og halv ti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg bortskjemt og. Annenhver dag begynner jeg sent på jobb, så jeg ligger og sover til hvertfall klokka 12:) Da leverer samboeren min i barnehage. han leverer til den samme tiden som jeg ville gjort; klokka 09. Ser ingen grunn til å stå opp jeg;) De dagene jeg har tidligvakter så leverer jo jeg. Om det er mamma eller pappa som leverer i bhg burde ikke ha noe å si, det er jo en av to uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det jo ikke akkurat hvem som leverer som er saken her da. Syns bare det er litt rart at mor skal ligge hjemme å sove hele formiddagen mens barnet er i barnehagen. Er det virkelig så mange som foretrekker å ligge hjemme å sløve fremfor å kose seg sammen med barnet sitt før de skal på jobb? Hisser vel på meg en del her nå, men jeg er oppriktig nyskjerrig. Det er jo ok om man gjør det en gang i blant, men så ofte som to av dere snakker om syns jeg er rimelig drøyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik at du ikke ser barnet ditt hele dagen?? Syns litt synd på barnet ditt... jeg hadde ikke likt å ikke være sammen med barna mine enten før eller etter jobb..

 

HVis ditt barn begynner tidlig i bhg og du begynner 12, så jobber jo du til kl 20, og da legger vel barna seg omtrent.. hvor mye får du sett barnet ditt da?? Jeg reagerer på det, men ikke slik at du er bortskjemt, men at du kanskje forsømmer ditt barn dersom dette skjer ofte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer deg 00:14. Veldig spesielt meg mødre som skryter over at de omtrendt ikke ser barna sine annen hver dag. Stakkars barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man begynner på jobb kl 12 er det vel naturlig å stå opp md barnet og kose seg sammen så lenge man kan før man følger til barnehagen. Mannen burde jo få dra rett på jobb da, siden du er hjemme på den tiden likevel! Så ja, du fremstår som meget egoistisk, med tanke for deg selv men ikke mann eller barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det jeg som må levere uansett hvor tidlig eller sent jeg skal noe...mannen gidder ikke å stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, dette er vel opp til den enkeltes familie å avgjøre hva som passe dem best.

 

Hos oss har vi litt det samme opplegget, jeg begynner 12 iblant. Som oftest leverer jeg hvis jeg ikke har hatt en kjempesein jobbekveld og trenger og sove. Men....jeg skal si dere at jeg ble veldig motarbeided av barnehagen når jeg ønsket å levere i 11-tiden. Det ble samtale med styrer for å få igjennom dette, og selv om de later som de skjønner meg føler jeg meg nesten litt ugglesett når jeg leverer han etter 09:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne hvorfor en barnehage skal ha noe imot at foreldrene ønsker å ha ungene sine hjemme til formiddagen om de vil det? Barnahagen er da her for oss og ikke motsatt!

Jeg leverer jenta mi ofte halv 11-11 fordi jeg er hjemme i permisjon, og lar henne sove litt lenger og vi koser oss sammen før hun er der noen timer og leker seg. Det synes de er helt greit!

Synes HI muligens kunne vurdert det noen av dagene hun har fri til langt på dag, og ser ikke barnehagen det positive med å være sammen med sitt eget barn så er de ikke gode pedagoger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel faktisk noe med at barn trenger rutiner.

Etter mange år på jobb i barnehage så har jeg sett mange barn som sliter når de ikke kommer til den vanlige tiden sin. De har vanskelig for å komme inn i lek og rett og slett vanskelig for å takle å være i barnehagen den dagen.

Selv barn som stortrives i barnehagen normalt sett kan ha problemer med dett.

I tilegg er det veldig forstyrrende for de andre barna og de voksene å måte avbryte aktiviteten de driver med for å ta imot et barn og ta den biten, spesielt da fordi de barna som kommer sent slik ofte trenger litt mer oppmerksomhet rundt levering en de barna som kommer tidelig. Og så skal forelderen snakke med en ansatt også videre.

 

Men dere som dømmer HI her hva vet dere om resten av hennes liv, det står ikke at hun ofte har slike senvakter. Kansje disse dagene er de eneste hun får sove ut. Om hun er mye sammen med barnet ellers er det ikke krise at mor får slappe av litt en morgen eller 2 i uka. Mens barnet koser seg i barnehagen.

Og det kan jo være godt for far og barn og ha disse morgenene sammen uten at mor blander seg inn i frokostspising og påkledning. Det gir far og barn tid til å knytte sterkere bånd også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes godt du kunne levert de dagene du begynner sent. Det er jo så deilig å ha god tid på morgenen, sammen med barna.

Når jeg begynner sent, så leverer jeg sent. Det er faktisk opp til meg når jeg ønsker å lever mitt barn i barnehagen. Og om de skal noe den dagen, så får jeg lever barnet mitt der de er.

Jeg jobber selv i bhg.og får stadig tlf fra foreldre som ønsker å lever senere enn 10.00. Så klart jeg sier ja til det.

 

Det kan være enkeltilfeller hvor barna sliter med å komme inn i leken, men da er foreldrene klar over det, og kommer med barna til faste tider.

 

Jeg hadde ikke klart å ikke sett barna mine i løpet av en dag. Koser meg skikkelig de dagene vi har god tid.

 

Du burde nyte det nå, for snart er barna store og da er det ikke sikkert de har tid til deg! De har vel lært det fra en plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Herregud hva folk skal legge seg borti og "reagere" på!

Mannen er da faktisk far til ungene, de trives i barnehagen og står opp på den tida de pleier. Det er en fin og jevn rutine, noe vi alle kan si oss enige i at barna trenger.

 

Mor jobber åpenbart varierende vakter og får en varierende døgnrytme. Det er IKKE noe "kos" å stå opp klokka sju og holde ut til klokka ti når man egentlig hadde trengt mer søvn, det er ikke trivelig verken for liten eller stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor vi bare 5 min med bil fra barnehagen da, men når jeg jobber sent så leverer jeg også sent i barnehagen. Dette for at knøttet(på 2 år) og jeg skal få formiddagen sammen. Jobber vi tidlig begge to må han være i barnehagen senest halv 8, så da syntes jeg det er greit å vente til halv 10 noen dager.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå reagerer jeg litt på disse "bedreviterne" som påstår at jeg er lat fordi jeg ligger og strekker meg til jeg skal på jobb, mens mannen tar barnet. Det er absolutt ikke slik. Selv om han leverer er det alltid jeg som steller jenta om morgenen, og smører mat til barnehagen og evt frokost. Og etter at de er dratt går jeg heller ikke å legger meg igjen, men det er en annen sak så gidder ikke ta opp den biten.

 

Jeg jobber i 50% stilling,så selv om pappa leverer er jeg ofte hjemme i 16-18 tiden og får derfor noen timer med jenta før hun legger seg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ofte at han må levere og hente da? jeg jobber i helsevesenet og jobber ofte ettermiddag. De dagene leverer jeg fordi jeg ikke kan hente. Når jeg jobber dag leverer han og jeg henter. Dette for at det skal bli mest rettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte jo etter vår mening HI, da må du jo tåle å høre meningen vår også. Overrasker det deg virkelig at mange ikke ville gjort som deg?? Da er du rar. Du forventer at vi skal syns at det er ok det du gjør, da får du ha forståelse for hva vi mener også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...