Gå til innhold

Hvor ofte er det greit med saft til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det som hovedregel vann til middagen. Svært sjelden vi har saft midt i uka, i helgene en gang i mellom når vi kommer på det. Har blitt en vane, som vi er godt fornøyde med. Blir mer enn nok sukker ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drikker bare brus. En skjelden gang vann. Men 2 åringen drikker vann eller melk til middagen da.

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan med handa på hjertet si at ungene mine aldri ber om saft. Til middag er det vann, til frokost lunsj og kvelds velger de mellom vann og melk, av og til får de tilbud om juice. Når jeg skal være supermamma koker jeg kakao til kvelds. På lørdager hender det vi tar fram brus, men ingen liker det noe særlig... men safta står faktisk nesten urørt. Jeg drikker det selv en sjelden gang, hvis jeg har pms og søtsug...

Når folk sier "ungene vil ikke ha vann" er det jo fordi de har blitt tilbudt saft som erstatning så tidlig i oppveksten at de ikke har innøvd en vane på vann eller melk ved måltidene.

Skrevet

Ville heller ha servert juice da det er sunnere.

Men bortsett fra det så kan saft og juice drikkes til hvert måltid. Det er mellom måltidene slikt er greit å unngå.

Skrevet

Tannlegen min sier at man kan drikke hva man vil så lenge det er til mat.

Skrevet

Hvis det er tennene man er redde for, så er ikke saft noe farligere enn juice. Juice inneholder også masse sukker samt syre. Er mere næringsrik, ja, men er det "skade" man tenker på så er mitt svar; Nei, det er ikke skadelig med et glass saft til middag.

Skrevet

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1627&catid=126&Itemid=78

Legger ut en link om Kosthold og Karies.

Her går det stort sett i vann til middag, melk/juice til mat ellers.

Hvis vi har saft så bruker jeg Fun saften, da denne er sukkerfri. Liker heller ikke saft eller brus med sukker i da jeg føler jeg får belegg på tennene av dette.

Guttungen får saft hvis vi er i selskap eller litt til helgekos..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...