Gå til innhold

Hvor ofte er det greit med saft til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon med mannen her om vårt fremtidige barn og oppdragelsen av dette.

Så, hvor ofte kan man drikke saft til middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhm, vi har alltid drukket saft til middag. Jeg har aldri hatt hull i tennene og har heller ingen psykiske skader av det ;-)

Skrevet

Vi har aldri saft til middag... Kun vann eller melk.

Eller, på lørdager hender det ungene får saft el.l.

Skrevet

Dere kan drikke saft til middag akkurat så ofte som dere blir enige om at det er greit.

Jeg for min del synes ikke saft smaker til all slags middagsmat og foretrekker ofte vann, men det er jo kun en personlig mening.

Skrevet

Jeg foretrekker vann, men de andre her i heimen drikker saft til middag hver dag. Så lenge man har et sunt og greit kosthold er det ikke noe problem :o)

Skrevet

Synes ikke noe om saft til middagen. Mulig for jeg aldri har vært vant til det, men synes man får altfor mye sukker i seg generellt..

Skrevet

Vi drikker sjeldent saft. Vann er sunt og godt:)

Skrevet

Man bør ikke drikke saft til middag, bortsett fra i helt spesielle tilfeller. Saft er svært skadelig for tennene og det gir dårlige vaner å drikke saft ofte. Det finnes selvfølgelig saft som ikke inneholder sukker, og som ikke ødelegger tennene, men det vil uansett få den konsekvensen at man venner seg til å foretrekke søte drikker som tørsteslukker i stedet for vann.

Skrevet

Her var det jo litt blandede svar, men tror vi ender på saft ganske sjelden. Syns det er mye sukker og unødvendig hver dag. Til saft og diverse andre typer måltider er det greit, men hverdags er uten saft etter min mening (her er mannen litt uenig, han foretrekker nok saft oftere enn meg :P )

Men vi får nå se når barnet kommer :)

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg er vant til, fra min oppvekst, at vi kun drakk saft til grøt og noen ganger til søndagsmiddag. Ellers var det vann å drikke.

Jeg kommer til å ha det slik for min datter.

Skrevet

Her drikker barna saft hver dag hele dagen, ingen av de vil ha vann, så da får de saft. Tror absolutt ikke det er skadelig. Til middag så drikker vi stort sett brus alle sammen.

Skrevet

DET er skjelden vi har. Vi kjøper kanskje brus til helga som vi kanskje har til maten.

Skrevet

Det hadde vi hver dag da jeg var liten, men nå har vi aldri saft. Ikke fordi vi er så utrolig sunne, men det er en uvane vi ikke trenger.

Skrevet

Vi drikker saft omtrent hver dag, men barna får gjerne vann også, de elsker vann.

Men synes nå det er litt greit med saft til middag også

Skrevet

Her er det saft til grøt, og saft/farris/brus hvis vi har pizza eller annen kosemat på fredag eller lørdag.

Resten vann.

Syns det er en god vane, utrolig mange sukkerbiter i et glass med vanlig saft.. da vil jeg heller ha dessert hvis jeg fikk velge..

Funsaft veit jeg ikke, men tenker egentlig bare at det er unødvendig.

Skrevet

Saft er stort sett fryktelig unødvendig mener jeg... Men til middagsmat så er saft greit nok til grøt og pannekaker :) her i huset liker vi ikke saft, ikke toåringen engang. Varm saft på tur er vel de eneste gangene vi har saft i hus... Men, drikk saft så ofte dere blir enige om, fryktelig nødvendig er det nok kanskje ikke :)

Skrevet

Vi har det sånn at det er saft til middag, og drikke utenom det er vann :) Og det er vår 2 åring fornøyd med :)

Skrevet

Har du aldri hørt om saft regelen?? Du tar kg x høyde, deler på hvor mange glass man eventuellt man drikker til middagen, så slenger du på dl på det svaret du får. Så kan du bare spre de dl utover uka, da får du svar på hvor ofte det er greit med saft til middag :D

Skrevet

Hihi, altfor avansert. Vi drikker saft nesten hver dag, hvis vi bare har saft. Går vi fri kan det gå uker før vi kjøper en ny flaske. Vi kjører den uten tilsatt sukker, selv om den nok også inneholder endel sukker. Men, så lager vi den safta nokså syltynn, så den er ikke mye søt nei, men gir litt farge og smak på vannet.

Skrevet

vi drikker saft til middag hver dag, men hun får kun ett barneglass med saft, etter det er det vann. Har selv vokst opp med saft til middag å det har gått helt fint.

Skrevet

her har vi 1 glass saft til middag hver dag. Dette har jeg selv vokst opp med, og det uten å få 1 eneste hull!!!

Skrevet

vi har middag til barnetv så saft funker dårlig fordi det gjerne er sukker i saften som ungene drikker og da blir de spinnville faktisk.

men om noen er syke eller det er lørdag så kan de få et glass saft om det passer til maten, synes ikke saft passer til alt :)

vi er vant med vann og foretrekker det både store og små :)

Skrevet

Vi har ikke saft i hus engang, foretrekker vann. Men rød saft til grøt er et must!

Skrevet

Hos oss får ungen kun drikke saft i helgene.

Skrevet

Her drikker vi saft til middag hver dag, jeg synes det er godt (bruker husholdningssaft med mindre sukker).

Du ødelegger ikke tennene med å drikke saft/juice til måltidene, det er om du drikker det som tørstedrikk mellom måltidene tennene må lide.

Vi drikker bare vann som tørstedrikk, og eneste gangen i døgnet vi drikker noe annet enn vann er til middag. Hverken liten eller stor tar skade av det.

Det er kostholdet totalt sett som er viktig, at alle får i seg sunn og næringsrik mat. Her i huset er det f.eks ingen som er noe glad i syltetøy, men vi drikker et glass saft hver til middag. Hva er forskjellen egentlig?

Saft som tørstedrikk mellom måltidene er ikke greit, da drikker vi vann. Men et glass saft til middag er greit, her i huset. Mine barn har totalt sett sunne mat og drikkevaner, du må sørge for at dine har det samme.

Om du får det til ved å kutte ut saft er det bare du som vet, for bare du vet hva de spiser og drikker til de andre måltidene i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...