Gå til innhold

Jeg vil ha barnet,han vil ikke...(abort)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må tenke gjennom om du klarer deg alene med 3 barn.

Både økonomisk og fysisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk nøye igjennom hva det vil gjøre med familien om du gjennomfører svangerskapet, på tross av hva mannen din mener.

Er du trygg på at han blir?

Er du klar for å bli alene med 3 barn?

Hvilke konsekvenser vil dette få for de 2 barna dere allerede har?

En abort er en påkjenning for psyken for dere begge uansett. Men da har du mannen din der som kan støtte deg. Fullfører du svangerskapet kan du riskiere å stå helt alene.

En abort er ikke så grusomt som mange skal ha det til, og de fleste som har VELDIG sterke meninger mot abort har aldri gjennomgått en selv. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde gjennomført aborten, både for min manns skyld og ikke minst for den allerede eksisterende familiens skyld. Men mannen min skulle også fått stått der ved min side i både oppturer og ikke minst nedturer.

For min skyld og for de barna vi alt har sin skyld.

Grunnen til at jeg er så sikker i min sak, er at jeg sto i akkurat din situasjon for noen år siden. Og jeg valgte abort. Og jeg hadde gjort det igjen om jeg måtte.

Vi brukte også prevensjon, ene og alene fordi vi ikke ønsket flere barn på det tidspunktet. Vi valgte å stå sammen om aborten, og klart jeg har hatt dager der jeg har angret og der jeg har grått... Men hadde mannen min gått fra meg fordi jeg trosset vår felles enighet i utgangspunktet ville jeg aldri kunnet tilgi meg selv... Hva slags forhold ville han da fått til barnet? Hva ville det gjort med barnet om pappa kun ville ha samvære med søsknene? Å hva ville det gjort med søsknenes forhold til barnet?

Her finnes ingen rett eller feil, men du og aller helst dere må komme fram til en løsning som både dere og de 2 barna dere allerede har kan leve med.

Skrevet

Takk for enda flere svar og råd.

Jeg hadde nok taklet det økonomisk og fysisk, men det hadde jo blitt tøft alene med 3 barn.

Vi får snakkes når vi får en dato for aborten. Vi kan ikke diskutere det opp i mente når vi ikke kommer en vei uansett.

Jeg skal gi han noen dager i taushet om dette, så han får tenkt seg om i ro og mag.

Ha en fin kveld alle snille som har svart :)

Hege

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...