Gå til innhold

Pussig på Finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte klær er noe man får, ikke kjøper, og fatter ikke at folk kjøper brukte reimaklær, de mister jo litt av vanntettheten hver gang de vaskes.

Her kjøper jeg ikke dresser til ungene om jeg ikke har råd til å kaste/ gi bort de etterpå!

Ja jeg har reima til ungene , de er helt utslitt etter en sesongs bruk av mine barn, bare filler igjen !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SOm om noen har en helt ny dress som de har kjøpt i feil størrelse, så bør man gi den bort? Ingen som gir bort 1500,- vel? Syns dere er gniete som pruet og ikke vil gi noenting for helt nye ting.

Da kan dere jo gå i butikken å handle til fullpris da.

Skrevet

Enig i at brukte klær er noe en får... til en viss grad. Det er èn ting gi bort klær, men å forvente overta klær etter andre er frekt. Er enda mer frekt å tro en kan overta klær så og si gratis etter ukjent mennesker på finn.

Jeg bruker også reima, og vårdresser kan jeg glemme selge pga slitasje. Vinterdresser er noe annet. Her er sne hele vinteren så den oppnår ikke samme slitasje, og den vaskes heller ikke ofte. Etter en sesong vil jeg si dressen er helt intakt. Vasket lite, null slitasje og jeg tror den kunne vært hengt tilbake i butikken;) Og dette er fra naturbhg hvor de er ute hele tiden. En slik dress gir jeg ikke bare bort.

Når det er sagt kjøper jeg ikke brukt selv, og jeg arver heller ikke.

Skrevet

He he! Kanskje like greit å levere det til en klesinnsamling eller høre om barnehagen trenger ekstradresser?...

Skrevet

Skjønner ikke dette med brukte Reima-dresser. Min sønn har hatt den dyreste, 1899 kr tror jeg jeg betalte, i to sesonger nå. Kjøpte den stor. Den er oppbrukt, ferdig, klar for bosset! Jeg vil uansett ta vare på den og ha den som en ekstradress til lillebroren, men det er ikke snakk om at den vil holde han tørr gjennom en ny vinter,

En ting er å arve dresser, men å kjøpe brukte? Vinterdresser over str 92 varer maks to sesonger enten det er Reima, Refleks, Polarn eller Molo (det er de jeg har erfaring med). Med mindre man har en særdeles lite aktiv unge selvsagt.

Å kjøpe en ubrukt dress på finn er såklart en helt annen greie. Da kan man jo kreve noen kroner.

Skrevet

Uenig der 14:39. MItt barn har brukt vinterdressen i en vinter nå(som skrevet ovenfor) og det vises ikke den er brukt. Vi bor helt nord i landet med MYE sne hele tiden så den slites ikke. Vårdressene kasseres etter hver sesong derimot.

Ungen er absolutt aktiv og dessuten i naturbhg så påstanden din er altterlig feil. Selvfølgelig slites en vinterdress mer der det er lite sne.

Skrevet

Om dressen var ny, hadde prislapp, kvittering og var kjøpt til full pris så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke byttet den i en tilgodelapp eller i andre varer istedenfor å tape penger på å selge den på Finn?

Skrevet

Mulig det er annerledes nordpå enn i Bergen da 14.45.

Det blir uansett for dumt å si at jeg tar latterlig feil. Jeg snakker, som du, ut fra egne erfaringer.

Skrevet

Jeg ville tenkt at du har kjøpt dressen på 70% salg og vil tjene på det når du selger den ubrukt. Hvor sannsynlig er det at noen har kjøpt masse dresser i feil str og ikke kjenner noen å bytte med / selge til?

Ergo, jeg hadde prutet!

Skrevet

Har kjøpt mange nye ting på Finn jeg som selger sikkert har tjent på. Så når det er sessong og jeg ikke har kjøpt på salg året før, så sparer jeg jo en del ved å gjøre det sånn.

Driter jo i om selger tjener noen kroner.

Skrevet

Noen må lære seg bruktkjøpreglene, merker jeg ...

Det spiller ingen verdens rolle hva DU har betalt for dressen; det som spiller noen rolle derimot er hva markedsverdien på den dressen er nå. At du kjøpte den for 1500 har ikke en dritt å si dersom man kan få kjøpt samme dress på markedet nå for f.eks. 900 kr. Du må jo skjønne at ingen vil kjøpe brukte klær hvis de kan få helt nye klær for et par hundrelapper mer!

Skrevet

Det er jo det som er. Når det er vårsessong, så får jeg jo ikke kjøpt samme varern på salg. jeg må ut å kjøpe til full pris. Da er det jo fint or meg å spare en 500 lapp på noen som har nye klær liggende....

Gidder jo heller ikke kjøpe noe som jeg får like billig i butikken. Men ikke alltid man får tak i det man trenger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...