Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #26 Skrevet 12. april 2011 Sikker på at det er gutten hun ropte til?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #27 Skrevet 12. april 2011 Det er en grunn til at bekymringsmelding finnes! Du sier jo bare hva du har hørt og hvordan du oppfatter saken, men at du ikke har vært vitne til noe. Da er du et godt menneske!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #28 Skrevet 12. april 2011 Meld i fra! Jeg er selv bv ped, og vi er fullstendig avhengig av at noen melder ifra. Det viser seg at så godt som alle bekymringsmeldinger vi får kommer flere år for seint. Mange har vært bekymra i mange år, men ingen tør å melde fra fordi de ikke har beviser; men saken er at det er ikke naboene sin oppgave å skaffe beviser for omsorgssvik, det er barnevernet/politiet sin oppgave! Det er faktisk spesielt naboer som sitter med mye informasjon BV har brukt for, skole og bhg er en annen arena, og de ser ikke alltid like godt samspillet mellom foreldre og barna, dessuten melder de også altfor sjelden selvom de har vært bekymret i lengre tider. Det kreves nemlig mye mer før en skole eller bhg kan melde til bv. De skal gjennom mange møter, samtaler, instanser ol før de kan melde, og de forplikter seg til så mye mer enn det en privatperson gjør når de melder. Vær så snill å meld til BV! Dette trenger ikke å være noenting, men kanskje du også kan hjelpe to uskyldige barn og to frustrerte foredre. Kanskje slipper barnet store psykiske problmer eller et liv som narkoman som voksen. Redd et barn, vær så snill å meld ifra! Hilsen bv ped som dessverre mottar de fleste meldinger mange år etter de burde vært sendt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #30 Skrevet 24. april 2011 Det lurer jeg også på! Jeg håperhåperhåper du melder i fra! Jeg tenker så på de stakkars små!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #32 Skrevet 27. april 2011 Etter nettopp å ha lest boka om kristoffer, og det tenker jeg nok du skjønner sjøl, hadde jeg meldt minm bekymring.. Bedre å melde en ganh for mye, og som du sier de har jo vært under barnevernet før. Da vet du at du har gjort det du kan i hvertfall, de små har jo ingen til å beskytte seg om ikke foreldrene gjør det for dem. Magefølelsen stemmer som regel, så er deu bekyret, si fra, ikke noe galt i det, regner med du har barnas beste i tankene. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #33 Skrevet 27. april 2011 Er det bare småtteri hvis et barn bare blir slått en gang??? Det er ikke anntall ganger ting skjer som er avgjørende (for dere som fokuserte på 2-3 ganger), men hva som skjer. Så hvis HI tror at kutten ble slått eller misshandlet verbalt bør hun selvfølgelig varsle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå