Gå til innhold

Hva tenker dere om å få Desemberbaby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har også en på 1,5 år fra før som er januarbarn. Nå skal altså lillebror/søster bli født i desember - stikk motsatt! Har tenkt litt på dette med skolestart, men ikke så mye. Tror vi kan tilrettelegge det helt fint med å være flinke til å oppmuntre til læring og tilrettelegge hjemme tidlig. Vår 1,5-åring er allerede fullt på nivå med 2-åringene i barnehagen iflg ped leder, så da satser vi på at nr 2 også klarer seg fint til tross for bursdag like før jul ;O)

 

De som bryr seg aller mest omkring dette, er faktisk min samboer og venner som selv er født i desember. De mener det var veldig kjipt å være "yngst" hele ungdomstida og få en "samlepakke" til jul i stedet for bursdagsgave... Så, jeg har faktisk tenkt å oppfordre familie og venner til å kjøpe 2 presanger, slik at minstemann også kan få en dag som er helt spesiell og bare hans/hennes! (Såfremt det ikke blir 24.des, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har januar-juni- og novemberbarn fra før, venter i desember nå. Tiden på året man har født har ingen betydning, barn er forskjellige uansett. Det er modenheten det kommer an på i forhold til om de er skolemodne når den tid kommer. mitt novemberbarn ligger langt foran de som er født samme år (av de vi kjenner), mens junibarnet mitt heller er et skritt etter sine jevnaldringer. Jeg har ingen betenkeligheter med et desemberbarn ihvertfall, det kjipeset må vel være at bursdag og jul blir så nærme, men det gjelder jo også januarbarnet mitt som har bursdag helt tidlig i januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin 11. desember og jeg gleder meg til å få et vinterbarn. Ser frem til å slippe varmen ute når jeg er på mitt største, og ikke minst til å ha en aktiv liten krabat neste sommer! :)

 

Hvis vi som foreldre er flinke til å tenke positivt, og er aktive ifht stimulering av språk og utvikling tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for:) Jeg gleder meg til jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...