Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #26 Skrevet 6. april 2011 Jeg er bare vanlig butikkmedarbeider, men jeg får telefoner med jevne mellomrom fra kollegaer på fritiden som lurer på ting. Hvor varer står, hvordan de løser tekniske problemer med kasser og terminaler, hva de bør gjøre med kundereklamasjoner osv. Syns ikke det er plagsomt, tenker heller at det er en tillitserklæring at de heller ringer meg enn sjefen Hjelper så godt jeg kan, litt vanskelig å svare på alt nå som jeg er sykemeldt og ikke fysisk vet hvor nye varer er plassert i butikken, men tekniske ting klarer jeg ennå å løse
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #27 Skrevet 6. april 2011 Søsteren din ville jeg selvfølgelig prøvd å ringe i skolens åpningstid, og ikke på kvelden. Ser ikke at det skulle være noe vanskelig i det hele tatt. Om hun ikke er tilgjengelig fordi hun underviser, så svarer gjerne de i administrasjonen eller en kollega på når hun er tilgjengelig for telefoner. Jeg ville selvfølgelig også ha ringt nummeret på skolen/teamrom/kontor el, og ikke hennes mobil om ikke vi hadde en spesifikk avtale om at det var det jeg skulle gjøre. Jeg anser ikke folk som tilgjengelige for spørsmål når deres arbeidstid er slutt. Så jeg ringer ikke lærere, leger og andre på kvelden. Da venter jeg til arbeidstiden neste dag. Og det er ikke vanskelig i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #28 Skrevet 6. april 2011 Telefoner fra kolleger er liksom noe annet, synes jeg. Det er ikke slike telefoner som irriterer meg. Men tenk om kundene dine hadde ringt deg hjemme og lurt på om du kunne åpne butikken litt før i morgen, om dere får inn nye kaffetraktere før helga eller om de kan reklamere på en vare, og at de ringte deg midt i middagen eller før du hadde våknet? Bare fordi de vil vite svaret NÅ og ikke kan vente...da hadde du kanskje blitt litt småirritert?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #29 Skrevet 6. april 2011 Saken er jo at hennes arbeidstid er ikke slutt. Den tiden hun oppholder seg på skolen uten å undervise eller sitte i et møte er minimal og ikke på faste tidspunkt, men hun får betalt for mange flere timer som hun velger å ta oftest etter ungenes leggetid eller på søndagene. Hun har også kunn oppgitt sitt mobilnummer som kontaktnummer. Da er det klart foreldrene bruker det nummeret. Hun er imidlertid flink til å slå avtelefonen når det ikke passer å svare. Da kan folk legge igjen beskjed på svareren, så ringer hun opp når det passer. Det må da være fornuftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå