Gå til innhold

Katter og rottegift


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du er et grusomt menneske! Håper naboen din finner det ut og anmelder deg. For det er faktisk ulovlig å gjøre det der! Vet du hvor grusomt det er å dø av rottegift? Har du i det hele tatt gjort litt research?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, faktisk ikke. Derfor jeg spør. For meg er katter på samme nivå som maur. og igjen, sandkassen kastes!

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16:58 helt enig med deg.

At sånne syke folk kan få ha BARN er helt ufattelig..Når man kan finne på å pine og drepe et dyr for sånne filleting så kan man lure på hva som går rundt i skallen på dem!

Sånne folk er farlige..

Stakkars barn..

 

Ha for faen netting over sandkassa da!

 

 

HÅPER naboen finner det ut og anmelder dere!!Jævla sykinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ligg rottegift å sleng rundt huset så er det heilt hjernedødt. Skjønner godt at det er forferdelig med katter og katteskit overalt, men en tar vel ikkje livet av kattene med rottegift likevel. Det er dyremishandling og en fryktelig måte for katten å dø på. Og effekten vil være den samme på et barn som tilfeldigvis får i seg rottegifta som pappa strødde langs husveggen fordi han var forbanna på nabokatta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har naboer med katter der de begge fikk i seg rottegift som en annen nabo hadde lagt ut. Den ene døde etter voldsomme smerter, den var etset opp innvendig, og den andre overlevde såvidt og må spise "suppe" resten av livet. Det er en motbydelig ting å gjøre mot uskyldige dyr som ikke vet hvor tomta di begynner og slutter...

Jeg har selv rasekatt som er inne for det meste av tiden. Når den er ute, er den i bånd men jeg er livredd for at han skal få i seg noe som idioter prøve å drepe både dyr og barn med.

Jeg kan love alle sammen, at dersom det hadde vært min katt som døde i ditt blomsterbed uten synlige skader, hadde jeg sendt den til obduksjon samt anmeldt dere og laget et sant mareritt for dere langt fram i tid når svarene hadde kommet og det var rottegift dere ulovlig hadde lagt ut!! Fysj!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi: hvorfor lå dere ut rottegift i sandkassa i utganspunktet? For så i ettertid spørre om katter skal tåle det? Er du så blåst at du trodde at kattene bare skulle bli skremt vekk av det, eller?

 

Du bør ha dårlig samvittighet som har tatt livet av et uskyldig vesen som ikke visste bedre. Håper naboen din finner ut av hva du og den mindre begavede samboeren din har gjort og gjør livet ditt surt!

 

Må søren meg kunne klare å ta nett eller lokk over den dyrebare sandkassen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er straffbart. Og blir katten obdusert, så finner de ut at det er rottegift som har tatt knekken på den.

 

Vet du hva rottegift gjør? Den fører til indre blødninger som dyr til slutt dør av.

 

Det skulle vært forbudt å selge og å inneha en slik gift.

 

Tenk bare om et barn får i seg giften? Blør i hjel fra innsiden? Hva da? I sandkassen til ungene? Hvor mange småbarn lar helt være å putte ting fra sandkassen i munnen? ingen...... Bare vent, sier jeg..... Mordanklage er vel neste for dere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyy faen HI!!!!

 

 

Aner du hvor smærtefull en sånn død er? Fy faen for noen onde mennesker dere er!! hva med å prøve ut andre ting først?!!

 

Kaffegrut, eddik ol. Andre ting katter ikke liker... Evt. passe på å ha lokk på sandkassa når ungene ikke leker..

 

 

Faen ta dere altså.. Jeg blir så forbanna på sånne folk som dere! Egoistiske drittfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som EIER kattene, de er ikke egoistiske drittfolk? VI som ikke vil ha dem, vi skal kjøpe "katt deg vekk" og annet humbug til hundrevis av kroner for at noen forfinede byfolk skal ha tilgang på litt dyrepels å klappe? Skal JEG ha lokk på MIN sandkasse i MIN hage, fordi DU vil slippe å lufte katta i bånd, holde den inne osv og passe på den sjæl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De som forgifter katter så de dør smertefullt er søppel. De er med andre ord MYE verre enn katteeiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nå det en gang slik at det er lov å eie katter, og katter har lov til å gå fritt. Når man bor i byggefelt eller lignende må man nesten bare tåle slikt og gjøre det beste ut av det. Å drepe en annen manns katt er ikke lov!

 

Du kan umulig inneha mye empati i skrotten din, HI. Ei heller nautet av en samboer du har... Tipper dere ikke er av de skarpeste knivene i skuffen, og har garantert få venner hvis denne handlingen representerer dere som mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hetl enig! Hvorfor mener folk det er ok å anskaffe seg dyr for å så bare slippe dem løse?

 

Hvorfor skal JEG bruke penger på å holde DIN katt bort?

 

Og nei, eddik, kaffegrut, appelsinskall, sitruslukt, kattdegvekk og slikt hjelper IKKE. Det er bare noe dere katteeiere TROR for å gi dere selv god samvittighet.

 

Jeg har hagemøbler som er sånn "flettet" og de bandt jeg sammen under en pressinng for å holde kattene borte fra dem. Ville ikke at møblene mine skule llukte kattepiss. Resultat? katten lurte seg inn men slet med å komme seg ut og dermed klorte den seg igjennom en av de helt nye stolene mine. Hvem kan jeg klage til når slikt skjer?? INGEN. fordi INGEN KATTEEIERE TAR ANSVAR FOR DE JÆVLA KATTEDYRENE SINE.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helvete er dere slags mennesker da!! Prøver du å påstå at du ikke skjønte at katta kom til å dø hvis hun fikk i seg rottegift?? Trodde du bare den skulle bli litt dårlig? Hvor lav iq har du? Og var det okei å gi kattegift hvis katta bare skulle blø litt innvendig, og ikke dø av det?

 

Dere som har så mye i mot katter må jo for helvete bare se til å pelle dere vekk fra sivilisasjonen da! Kom dere vekk! Ha dere for faen bort fra mitt åsyn! Jeg blir KVALM av dere!! Og siden dere irriterer meg sånn og jeg har sånn stor selvrettferdighetssans, kan jeg jo bare finne på alskens grusomheter for å holde dere unna nabolaget...kanskje jeg kan legge litt e-colibakterier i varmtvannstanken deres eller noe...så får dere tilbake med samme mynt. Jeg har ikke katt selv og er allergiker, men jeg har da respekt for et liv, enten det gjelder menneske eller dyr! Fy faen for noen jævla tapere dere er! Håper dere sitter der ensom og alene resten av livet!

 

Og HI, du burde bøye hodet sinnsykt dypt og gå og be om unnskyldning!! Og naboene burde anmelde dere! Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg anmeldt på flekken! Det er dyreplageri! Og hvem i helvete er DERE til å ta livet av kattene deres!??!???

 

FY FAEN FOR NOEN DRITTMENNESKER DERE ER!!!! DERE FORTJENER ET SLAG ELLER TO!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke sagt meg mer enig!

Synes det er utrolig egoistisk og frekt å skaffe seg katt når man bor i et boligfelt. Det er liksom helt greit at kattene skal kunne bevege seg fritt og bæsje akkurat der de vil, men hadde noen sluppet bikkja si løs og latt den gjøre fra seg i nabohagen, ja da hadde det blitt et voldsomt hurlumhei! Hva er egentlig forskjellen??

 

Her vi bor har de nærmeste naboene 1-2 katter hver, altså ca 10 katter som går rundt her og bæsjer i vår hage. Når snøen nå smeltet var det et forferdelig syn som møtte oss. Tror faktisk ikke jeg tuller om jeg sier at vi har plukket rundt 100 bæsjeklatter i hagen vår etter snøsmeltingen. Vi har ingen dyr selv, vi har allergiske barn, men likevel skal det liksom være greit at vi skal ha andres dyr på vår eiendom???

 

Vi har prøvd det meste for å bli kvitt disse kattene, men ingenting hjelper. Så nå kommer vi til å gå hardere til verks.Vi kommer nok ikke til å legge ut rottegift, for det er igrunnen ikke kattene vi er gærne på, men de lite hensynsfulle eierne, og de kommer bare til å skaffe seg en ny katt når den ene er vekk. Kanskje kommer vi til å skyte kattene i rumpa med softgun eller luftpistol hver gang de prøver å sette beina inn på eiendommen vår, ikke for å skade dem, men for at de skal skjønne at her gjør det vondt å bevege seg. Vi kommer iallefall ikke til å akseptere alle nabokattene på vår eiendom mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, du er en kattemorder og en dyremishandler. Håper virkelig at naboen din finner ut at dere drepte katten med rottegift og anmelder dere! Hadde jeg visst hvem du var skulle jeg ringt naboen din!!! Folk som dreper dyr på den måten er onde krek. Lurer på hvordan du behandler nabobarn og andre folk i nærheten, når du kan gjøre slikt mot ett uskyldig vesen.

 

 

 

Og til dere andre kattehatere, har dere peiling på hvor mye rotter og mus det hadde vært rundt om i byggefeltene om ikke kattene hadde vært der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha tror nok ikke det hadde vært hverken bedre eller verre! Mus er der selv med katter i nærheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde det var helt normalt å legge presenning/lokk/netting over sandkassen siden det er et kjent fenomen at dyr - og da spesielt katter - liker å gjøre fra seg i sand.. Dere må jo være utrolig late og korttenkte om det er bedre å pine en katt til døde i steden for å ta noen enkle grep selv. Noen er bare så lite intelligente at det imponerer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av kattehaterne og jeg har svart her flere ganger. Jeg har ALDRI skadet et dyr. Jeg kan bare ikke fordra å ha faenskapet i hagen min, på terrassen min, på BILEN min.. Jeg må for faen få lov til å si at jeg irriterer meg over måten folk bare slipper dyrene sine løse på. At det koster meg penger. At jeg ønsker at folk holdt dyrene sine inne når de bor i boligfelt uten at su skal komme her og kalle meg drittfolk. Ta litt E.coli i din egen varmtvannstank!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva spør du om egentlig,om katter skal tåle rottegift eller ikke?det ser jo ikke sånn ut da,gjør det det?

 

vi har også katter i hagen,men vi har IQ nok til å legge over duk over hele sandkassa,så slipper vi kattedritt i sanda til barna.

 

for øvrig så fikk vi en "fin" rottefamilie på 8 stk i hagen pga fuglematen jeg la ut,så nå er jeg faktisk glad kattene reker rundt,bare de dreper rottene i samme slengen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang tar du nabokatten med til dyrlegen for avliving. Da blir den humant avlivet og du blir kvitt skrotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteeiere er like brød i hue som sauebønder og andre dyremishandlere som bare slipper dyra sine ut som fritt vilt, helt uten tilsyn. Og forventer at alle andre skal ta hensyn, selv om dyra deres er til pest og plage for andre, ja til og med fare for liv og helse der de valser ut i veien rett foran biler i full fart.

 

Dere katteeiere VET at det finnes vonde mennesker der ute. Det er derfor dere aldri lar barna deres være uten tilsyn. Men kattene dere på død og liv skal ha, men ikke ta ansvar for, DEM slipper dere ut!

Legg ansvaret der det hører hjemme: Hos KATTEIERNE! Har dere først skaffa dere husdyr så får dere pokker ta meg passe på det også, og det gjør dere IKKE ved å slippe dem løs slik at enhver kattehater kan gå løs på dem!

 

Spesielt katter som er til så jævlig irritasjon for andre der de driter ned hagene til folk, ødelegger hagemøbler, riper opp biler, legger seg OPPÅ unga som sover ute i vogna... forstår jævlig godt at det tipper over for enkelte.

Vi kan for eksempel ikke ha sånne plastbasseng til unga i hagen som er så fine på varme sommerdager. Første natta kommer det alltid en kattejævel og setter kløra sine i det så det blir ødelagt. Men dere katteeiere er vel for egoistiske til å skjønne at sånt faktisk irriterer folk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...