Gå til innhold

Katter og rottegift


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har sett oss grundig lei på naboens katter (han har 3 stk) som driter ned hele hagen vår og helst i sandkassa der ungene leker. Forrige uke toppa det seg da minstemann kom inn med bæsj nedover hele dressen. Sambo ble så forbanna at han la ut rottegift både i sandkassa og rundt huset, etter tips på internett.. I morges fant jeg en katt død i blomsterbedet:/ Jeg vet ikke om det er rottegiften eller noe annet..men er vel sannsynlig at det er gifta.Skal ikke katter tåle det? Har ikke sagt noe til naboen enda, for jeg lurer på om det er noe mulighet for at han kan oppdage det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å legge rottegift i sandkassa er vel ikke noe sjakktrekk!! Katta har nok tatt kvelden pga det, ja. Og dere burde virkelig renske den sandkassa før ungen deres skal leke oppi der. Det er jo gift, for pokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottegift i sandkassa?? Lurt det da. Jaja, kanskje dere tar livet av ungene deres i samme slengen.

 

ps. håper naboen anmelder dere for dyreplageri med døden til følge. det hadde jeg gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.17 igjen....

Virkningsmekanisme

 

Superwarfariner kan gi alvorlig forgiftning etter et enkeltinntak. De virker ved å hemme nydannelsen av vitamin K i kroppen. Vitamin K er nødvendig for å danne koagulasjonsfaktorer i blodet, slik at dette kan koagulere/levre seg normalt. Superwarfarinene skilles sakte ut av kroppen slik at den økte blødningstendensen vil kunne vare i flere måneder.

Symptomer

 

Forgiftning med superwarfariner vil arte seg som en økt blødningstendens. Andre symptomer og tegn, som kan oppstå er som oftest en følge av blødningene.

Tegn på forgiftning viser seg først når allerede dannede koagulasjonsfaktorer er brukt opp. Først etter 1-3 døgn kan man se forandringer på blodprøver. Blødninger kan på dette stadiet være tilstede, men som oftest kommer de senere.

Ved en lett forgiftning vil en påvirkning kun oppdages på en blodprøve. Ved moderate forgiftninger får man bloduttredelser, blod i urin og avføring, tannkjøttblødninger og økt blødning fra små sår og kutt. Ved alvorlige forgiftninger får man indre blødninger, blant annet fra mage-/tarmsystemet og i hjernen.

Behandling

 

Vitamin K gis som motgift, og det hender at langvarig (opptil flere måneder) behandling er nødvendig for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smart sambo du har! Rottegift i sandkassen...barna deres kan jo dø av det!!!!

Hvis naboen for vite at dere har satt rottegift i sandkassen kan han uten tvil anmelde dere til politiet! Det er ikke lov å drepe andre sine dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjorde naboen vår. Dattera vår på 3år fant lillepus død i naboens oppkjørsel.. Mannen min svarte med å legge rottegift i hundehuset til naboen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen flyttet og vi har nå både hund å katt :)

Det skal nevnes at vi ikke la ut nok gift til å ta livet til naboens hund.

 

Jeg sendte noen trusler i naboens retning som jeg ikke er stolt over, men det hjalp i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant håper jeg naboen anmelder dere.

 

Er dere plaget med kattebæsj i sandkassa må dere legge et lokk e.l. på kassa. Det må da være bedre enn å ta livet av uskyldige dyr.

 

Skam dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart å legge ut rottegift i sandkassen, Hva faen feiler det dere HI??? stakkars katt. Åsså rundt huset. Tenk hvis andre barn går rundt huset og spiser rottegiften?? tenkt på det HI??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten til mine barn kom inn å la seg under senga til ene ungen.. hele natta "skrek" den..hørtes ut til å ha det fryktelig vondt, og ungene våkna av det.. Dagen etter lå den død.... Vet du hvor mye smerte katten må ha hatt? Og det godkjenner du?

 

Håper naboen finner ut av det.. Og dere LÆRER!!

 

Og tenk! Hva om noen barn får tak i rottegiften?? Vil du/dere ha det på samvittigheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy skam deg! For en ondt menneske du må være!! Ta livet av en katt som kun gjør sitt fornødne og ikke aner hva gale den har gjort. Og på en sånn måte at katten lider seg til døde.... HÅPER naboen deres finner ut hva du og den syke samboeren din har gjort og anmelder dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, dette er forferdelig. Trudde virkelig ikkje at normale folk la ut rottegift for å ta livet av naboens katter. Den katten har hatt det så fryktelig vondt før den døde av indre blødninger. Håper naboen finner ut av det og anmelder dere. Fy f...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden tar det sånn på vei for?? Vi har sagt i fra til naboen, mange ganger uten resultat. Jeg forbeholder meg retten til å ta livet av skadedyr på vår eiendom. Uansett om det er mus, maur, rotte eller katt! Hvi ingen kan svare på det jeg spurte om så hold fred.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at naboen din kjapt vil tenke på rottegift dersom han finner ut at hans friske katt har dødd i din hage. Kanskje kan dyrlegen finne ut hva katten døde av.

 

Og vær så snill å fjerne resten av rottgifta før flere katter eller ditt eget barn får i seg gift. Trur heller ikkje det er lov å legge ut gift uten at det er i sånne bokser som ikkje barn og dyr som katt kan få tak i gifta fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet rottegiften kommer til å ligge der leenge? Ungene kan spise det?

 

Men uansett, katter tåler ikke rottegift nei. Og naboen kan oppdage det, Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ulovlig å legge ut rottegift på offentlig eiendom. Hva dere gjør på deres egen eiendom tror jeg ikke kan ta dere for. Når det er sagt, så er gambler dere med barnas liv, når dere legger ut gift. Nå må jeg selv gå å se i sandkassen i nabolaget, før mine barn får leke der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, dette høres veldig kaldblodig ut HI. Er dere plaget av kattene uten at naboene gjør noe med det, da finner dere en annen måte å løse det på enn å drepe uskyldige dyr.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig å legge ut rottegift slik at andre enn rotter kan få tak i det. Det er i tillegg dyremishandling på det groveste og noe kun lavpanna og mindre begavede mennesker gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten skulle være en forsikra rasekatt, så vil det bli foretatt obduksjon, og da finner de nok ut at katta er forgifta av rottegift ja...

 

Blir bare mer og mer glad for at jeg har innekatter jeg, her slipper de ikke utenfor døra på egen labb...

 

Katta til svigermor kom hjem en kveld for et par uker siden, med et hull i buken, der tarmene tøyt ut, stakkars svigermor fikk jo alldeles hetta... Hva som har skjedd med ham vet vi jo ikke, men avliva ble han. Men det er jo selvfølgelig mulig at han har vært utsatt for en eller annen sadistisk jævel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nødt til å være et tulleinnlegg. Ingen er så kørka at de legger rottegift i en sandkasse der ens egne barn leker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert sånn plast sandkasse som en kan kaste nå.. Står jo at HI skal kaste den, da er det ikke sånn som går nedi jorden.. Lov å tenke litt da jenter, ingen legger slikt ut et sted de forventer barna sine skal leke.

 

For the record: Jeg er så forbanna lei av nabolaget sine katter, alle sammen bruker VÅR hage som kattedo. Kan faen ikke trø ute uten å få noe under skoen. Kattene bruker også lekeplassen som kattedo. Det er det jævligste jeg noengang har sett og hadde det vært noe somholdt dem unna hadde jeg gledelig brukt det. Dessverre er sånnemidler som "katt deg vekk" bare oppskrytt og virker ikke. Vi strør kaffegrut og sitronjus overalt for jeg har hørt at det funker, men føreløpig lite effekt. Ingen av kattene er kastrerte (noe jeg syntes ALLE katteiere burde) så hannkattene pisser overalt, på vår terrasse, på min bil, på utsiden av huset.. Det STINKER her for å si det fint. Kattene står utforbi og uler til alle nattens timer og for å gjøre det enda mere moro: dersom en dør eller en vindu står oppe så kommer kattene inn med en gang. Jeg er allergiker og er nå fanget i mitt eget hus pga alle naboenes katter. Festlig. Det er greit at DU ønsker deg dyr, men sør for å holde faenskapet hjemem hos deg selv. Er pisslei folk som skaffer seg katter for å så "bare slippe dem ut" fordi "det er så lettvindt" og fordi "kattene greier seg selv". Sannheten er at de GJØR FAKTISK IKKE DET. De fryser om vinteren for pelsen deres ikke er beregnet for slike temperaturer (katter er egetnlig ørkendyr) og resten av året er til til sjenanse for naboene dine. DU kjøper deg katt, men det er JEG som ender opp med utgiftene og irritasjonen etterdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...