Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #26 Skrevet 29. mars 2011 Omsorgen er 50/50 og det er og samværet. Og delt ansvar. Og det var ikke bare dette nei som gjorde at hun flyttet ut. Dette var bare noe etter det jeg forstod. Men gale nok når en ser det. HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #27 Skrevet 29. mars 2011 Nei, jeg mener absolutt ikke de skal bo en svinesti. Tenkte først hun ikke viste det, men så leste jeg over og som du ser skrev jeg lenger ned etterpå at jeg finner det merkelig at moren flyttet fordi hun ikke klarte bo der, men likevel sender barna sine annenhver uke.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #28 Skrevet 29. mars 2011 Nei, jeg mener absolutt ikke de skal bo en svinesti. Tenkte først hun ikke viste det, men så leste jeg over og som du ser skrev jeg lenger ned etterpå at jeg finner det merkelig at moren flyttet fordi hun ikke klarte bo der, men likevel sender barna sine annenhver uke.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #29 Skrevet 29. mars 2011 Nei, jeg mener absolutt ikke de skal bo en svinesti. Tenkte først hun ikke viste det, men så leste jeg over og som du ser skrev jeg lenger ned etterpå at jeg finner det merkelig at moren flyttet fordi hun ikke klarte bo der, men likevel sender barna sine annenhver uke.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #30 Skrevet 29. mars 2011 Som sagt ovenfor, jeg nektet mine barns far samvær dersom jeg syns det var helsemessig ikke forsvarlig å være sammen med de.. Pr idag har ikke far hatt samvær med sine barn på over to år.... (!) Dersom han er uenig...vel da kan han gå til sak... og DA får domstolene ta en avgjørelse... Klart hun har lov til å nekte han det, om det er så ille som du sier...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #31 Skrevet 29. mars 2011 Signerer 15:36 Som jeg skrev lenger ned har en en plikt å se til at barna har det bra. Kan slå hardt tilbake på henne selv om hun vet hvordan forholdene er og likevel sender dem. Alt er ikke svart/hvitt. Stakkars barn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #32 Skrevet 29. mars 2011 Kan tanke meg fordi at hun er pliktig til å levere barna til samvær? Ikke annenhver uke så klart, men annenhver helg i så fall. Eller fordi det må være umåtelig tungt å være alene med 3 barn hver dag? Og spesielt når 1 barn har spesielle behov.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #33 Skrevet 29. mars 2011 Uff, dette var trist å høre.Håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #34 Skrevet 29. mars 2011 Lurer på om folk hadde vært like gossete hvis det var moren som lot unga sine vokse opp i en svinesti... Stakkars unger som må leve i et uhygienisk, ukoselig og rotete hjem. De burde ha krav på bedre. Jeg hadde meldt det til barnevernet om jeg ikke kom noen vei med å prate med faren. Hva er det verste som kan skje? De tar ikke fra ham unga hvis de ikke har en god grunn til det.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #35 Skrevet 30. mars 2011 Ja, sånn tenker jeg og. Det er synd for ungene å hele tiden trakke i farens rot og og i et urent hjem. Tenker at jeg skal ta en telefon og snakke med dem ihvertfall og høre hva dem syntes om at ungene bor sånn, uten å oppgi hvem de er i første omgang. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #36 Skrevet 30. mars 2011 Hvorfor er du ukentlig inne hos denne mannen??
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #37 Skrevet 30. mars 2011 Vi er 18 naboer i dette borettslaget. Vi har bodd her noen år nå og er blitt veldig gode venner alle sammen. Både jeg og min mann har jevnlig besøk og besøker alle naboene. Er det noe unaturlig i det?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #38 Skrevet 30. mars 2011 Ang det å ha kav terskel for å melde, og å vurdere om folk er gode eller dårlige foreldre.. Nå man melder til bv, så melder man bekymring for barn, ikke en dårlig forelder. Om melder ikke har skjønt det, så er det uansett en vurdering om barnet har det godt nok som blir tatt. Denne mannen sliter sannsynligvis med noe, ingen fullt oppegående mennesker som har det godt med seg selv har skitne bleier liggende rundt omkring i huset. Det skal veldig mye rot og skitt til for at bv gjør tvangsmessige grep overfor familier. Samtidig så sier du at et av barna er funksjonshemmet og har vansker med å gå. Hun vil dermed ha ekstra behov for ryddige gulv, og å hemme hennes muligheter for å bevege seg, er en form for omsorgssvikt etter min vurdering.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #39 Skrevet 30. mars 2011 Ja, det er nettopp det jeg tenker. Barnet snubler i egne ben, går innover med den ene foten, har veldig dårlig balanse og han faller ofte på beine veien. Er ikke helt sikker på hva som feiler han. Men barna sitter for det meste og ser på tv når jeg er der da. Men han er og veldig flink til å leke med dem. Lurer av og til på åm han er så opptatt av lek og morro at han lar rotet være. Men det kan bli for mye av det gode og. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #40 Skrevet 30. mars 2011 litt unaturlig er det ja.... og om du er så god venn med han er det i hvertfall dårlig gjort å melde han til BV, jada barns beste osv... men da bør du snakke med mor til disse barna...Skurrer litt hele greia spør du meg...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #41 Skrevet 30. mars 2011 Virker som om far stoler på deg og at du er venn av familien, jeg ville sagt det du sier her inne til han, om det er rot og han ellers er en god pappa, så synes jeg ikke du skal ut og oppdra han for mye. Bedre med en kjærlig far enn en en husmor av gamle gode 60 talls stil. Ta en ordentlig prat med han og si at du har tenkt å sende bekymringmelding, det synes jeg ville vært realt, og foretrukket at mine venner hadde gjort om det var noe de stusset over ved min oppdragelse, rot etc.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #42 Skrevet 30. mars 2011 Jeg ville kontaktet barnevernet. Barn skal ikke leve sånn hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå