Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #1 Skrevet 26. mars 2011 kjenner jeg er skikkelig irritert.. Sambo og to kompiser er på tur, torsdag drakk de, og fredag drakk de til 11 i dag morges!! Og skal sikkert drikke i dag også. Skjønner at det vil bli drikking på tur, men får da være måte på! Han kommer hjem i morgen kveld, og sier han skal være hjemme å slappe av mandag, for da er han sikkert sliten. Sier JEG må levere i bhg på mandag, for det klarer nok ikke han... Da klikka jeg, og sa at han får værsågod å levere på mandag, jeg skal sove til jeg skal på jobb, siden jeg har stått opp kl. 6 hver dag. -men, det klarer jeg nok ikke uansett, svarer han. Så likevel om jeg blir sinna og KREVER at han skal stå opp, kommer han ikke til å gjøre det. Hva f** skal jeg gjøre/si? Det er ikke jeg som er teit her?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #2 Skrevet 26. mars 2011 Jo, du er litt teit og du er kontrollerende. Han er på guttetur og koser seg. La ham nå være i fred, masræv!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #4 Skrevet 26. mars 2011 Han må få gjøre som han vil på tur mht drikking. Søndag kveld bør han være klar for å være pappa igjen og selvsagt bidra med sitt til familien. Mer skremmende om han har så dårlig arbeidsmoral at han har tenkt å være hjemme fra jobb mandag fordi han er sliten, om det var det du mente da du skrev " han skal være hjemme å slappe av mandag, for da er han sikkert sliten."
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Så dere synes det er greit at mannen må "slappe av" etter å ha vært på ferie? At han ikke tar ansvar for hus og familie når han kommer hjem. Jeg har jo da selvsagt stått for alt mens han har vært borte, og vil jo gjerne ha avlasting når han kommer hjem....? HI
Sabina og gjengen Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Det er jo helt hårreisende at du i det hele tatt vet hvor mye og lenge han drikker synes nå jeg.. La mannen være på tur og kose seg med gutta. På en annen side er det klart han bør være både edru og i form når han kommer hjem til dere, men kanskje han sier at han ikke skal det fordi du "maser" mens han er på tur?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #7 Skrevet 26. mars 2011 ok, han drikker jo, selv om jeg synes det er mye, blir jeg ikke sint for det. Det jeg blir sint for er at han helt seriøst mener at han bør få slappe av når han kommer hjem, for er jo da sliten etter å ha vært 3 dager på fylla, og kommer hjem seint på kvelden. -Han kommer til å nekte å stå opp mandag, for sånn er han. han er jo helt ute i flere dager etter en kveld ute på byen ellers... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #8 Skrevet 26. mars 2011 Har han ikke jobb han skal til på mandag? Og hva med deg, skal du på jobb på mandag morgen?
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 Jeg fatter ikke at mesteparten av dere holder med far her. Hva om mor haddet vært på heisann tur med sine venninner og nekta og stå opp mandag for du hadde vært for sliten og fylle syk??? Ser for meg at svarene du da hadde fått er at du som mor burde være mere ansvarsfull og ikke reise på fylletur i det hele tatt. Og ikke minst stakkar far som hadde måtte stå opp HVER dag kl 06 pga av at du var borte. 90% hadde sikkert slengt med at du helt sikkert også er ung mor siden du foretrekker fylleturer med venninner fremfor familielivet. Dette er bim i et nøtteskal!!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Typiske dib-svar du har fått her ja. Når min samboer er på guttetur vet jeg at det går en kule varmt hva alkohol angår og jeg snakker med ham så lite som mulig mens han er borte fordi det bare irriterer meg at han fortsatt synes det er så vanvittig stas med flatfyll. Og joda, hvis det er hans måte å kose seg på så velbekomme, men fra det øyeblikket han kommer hjem er han familiefar og får oppføre seg deretter. Min samboer vet at det betyr at om han går på en smell og er drit fyllesjuk den dagen de kommer hjem så får han finne seg en sofa hos en av sine medfyllefanter og drite i å komme hjem før han er i fin form igjen. Dibberne mener sikkert at jeg også er et jævla rivjern, men det får så være. Min samboer tar konsekvensen av dette og velger derfor som regel å ta det med ro siste kvelden de er borte. Ta en prat med mannen din når han kommer hjem, det virker jo som om han ikke forstår at han faktisk er familiefar nå og ikke en single, uansvarlig fyr som kan gjøre som han vil,
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Snakket med en mann som reiste mye til utlandet i jobben og kona var mye alene med barna. Han hadde bestemt seg for at han aldri skulle komme sliten hjem, det var en flott holdning.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Han er 38 år, har to barn. Han kommer ikke hjem før kl. 01 i morgen natt, og bruker nok det også som unnskyldning for å ikke stå opp, fordi han ikke har fått nok søvn. Han er av typen som blir skikkelig fyllesjuk og har fyllaangst i flere dager etterpå. Han har fri mandag og jeg skal på seinvakt på jobb mandag. Jeg mener han helt klart burde stå opp. Han har hatt "ferie", det har ikke jeg! Men hva skal jeg si når han nekter?? HI
Anne-B. Skrevet 26. mars 2011 #13 Skrevet 26. mars 2011 Jeg tror du føler deg forurettet og er litt misunnelig for at han er på tur og drikker og har det artig, mens du må opp kl. 06 om morra. Slapp av, la mannen kose seg, så blir det din tur en annen gang. Det er snakk om noen få dager av livet, ikke alle dager hele resten av ditt liv.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #14 Skrevet 26. mars 2011 Jeg er sjokkert over svarene her! Jeg hadde klikket i vinkel!!! Noe så veldig også, hvilken oppgående familiemann sier noe slikt som at "jeg er nok fyllesyk på mandag også,orker ikke levere i bgh???" Jeg synes du er snill som i det hele tatt sender han på 3 dagers "fyllekule" guttetur?? Er det din tur til en jentetur neste helg da??? 38år og svært umoden vil jeg si, jeg hadde nok vurdert å gått fra en slik ansvarsløs og lat mann...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #15 Skrevet 26. mars 2011 Det er også en del av problemet, jeg er sjelden på tur, fordi jeg og venninnene mine har barn, og det klaffer aldri, dessuten har vi aldri råd hvis jeg spør om å dra noen plass. Mens han skaffer seg råd hvis han skal noen plass. Og unnskylder det med at hans kompiser bor så langt unna, så må reise for å holde kontakten... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #16 Skrevet 26. mars 2011 19.51 det mener jeg også! Men får veldig varierte svar her da... synes virkelig ikke man skal slappe av og slippe å gjøre noe etter å ha vært på "ferie". HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #17 Skrevet 26. mars 2011 Jeg vet ikke helt hva du skal si, men jeg er enig med deg ang å ta ansvar når han kommer hjem. Jeg hadde nok bedd han pelle seg opp og mer eller mindre spent han ut av senga. Synes forøvrig du ikke trenger å hverken vite eller bry deg med hvor mye han drikker når han er borte selvom jeg skjønner at det henger sammen med hans "status" når han kommer hjem. Jeg synes det er åpenbart at han tar i ett ekstra tak når han har vært borte over flere dager!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #18 Skrevet 26. mars 2011 Høres jo ut som problemet ligger et helt annet sted enn at han ikke vil levere på mandag da? Hadde mannen min kommet hjem fra en langweekend klokka ett på natta hadde jeg selvfølgelig stått opp og levert i barnehagen dagen etter, jeg kan jo legge meg klokka ti på søndagskvelden og være uthvilt. Hadde ikke koste meg en kalori, og ihvertfall ikke frustrasjon og sinne å gjøre det for mannen min. Men nå har jeg en mann som hadde gjort akkurat det samme for meg da, og det er kanskje der problemet ligger for deg?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #19 Skrevet 26. mars 2011 Hva med og bare legge barna og så overnatter du enten hos dine foreldre, søsken eller venninner;) Bare si at du er så himmla sliten pga av at du aldri får "ferie" og at du dermed ivertfall må få sovet ut når du skal jobbe seint;) Da må han stå opp;))
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #20 Skrevet 26. mars 2011 Jeg signerer gutta er ute og puppene henger! Dette er typiske bim/dib svar!!!
TrueHæppiness Skrevet 26. mars 2011 #21 Skrevet 26. mars 2011 Om dette ikke er noe som forekommer ofte hadde jeg latt han kose seg og slappe av. Det faller sikkert tilbake på deg senere;) Jeg hadde blitt supergla om jeg kunne dratt på jentetur og fått støtte for det, tenker det går begge veier:)
Anne-B. Skrevet 26. mars 2011 #22 Skrevet 26. mars 2011 Da er jo greia at han handler egoistisk, ikke (bare) at du er misunnelig (jeg hadde vært fryktelig misunnelig). Da skjønner jeg godt at du har behov for å stille slike krav, fordi du ikke føler at det er balanse mellom dere. Om dette er et problem i forholdet, og det høres det også ut som, så vil jeg rett og slett anbefale familievernkontoret. Der er det mye god hjelp å få, og en nøytral tredjepart kan ofte være det som skal til å at man ser ting klart. Kan hende er det ting du gjør, som gjør at han føler for å verne om sin egen autoritet ved å "ta seg råd" til ting han ikke unner deg. It takes two to tango.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #23 Skrevet 26. mars 2011 Unnskyld at jeg spør men hvor gamle er dere egentlig?? (Takk og lov har jeg en mann som ikke flyr på fylla flere dager på rad, det er en livstil jeg synes er så harry at jeg ikke har ord for det, men alle er forskjellig.. ) Uavhengig av det så synes jeg det virker helt hull i hode at han nå bestemmer seg for å ikke kunne ta del på mandag, selvfølgelig er du sliten etter en helg alene, skulle bare mangle at han gjorde sitt mandag morgen da... Har han ikke en jobb han skal på??
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #24 Skrevet 26. mars 2011 Ærlig talt, hvilken umoden drittunge er det du har fått unger med? Du har vært hjemme med unga mens han har vært på en eller annen barnslig fyllatur med kompiser. SELVFØLGELIG skal han bidra når han kommer hjem igjen, det er da for pokker ikke rettferdig at du skal opp tidlig IGJEN! Argh, dette er bare nok et eksempel på at det forventes så utrolig mye mer av kvinner enn av menn - en dame og mor hadde ALDRI sluppet unna med noe sånt her inne. Da hadde svarene vært "herregud din bortskjemte drittkjerring, her har stakkars mannen passet unger og slitt mens du har levd livets glade dager på fylla, SELVFØLGELIG skal du ta ALT ansvar for mann, barn og hus når du kommer hjem!"
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2011 #25 Skrevet 26. mars 2011 ÆSJ, er egentlig driitsur på mannen, og har lyst å kjefte han huden full. Men igjen, skal jeg bare svelge kamelen, og stå opp tidlig mandag da? Jeg står opp 6 HVER morgen for å levere i bhg og dra på jobb, mens han henter. Nå ba jeg om å få sove mandag, fordi jeg har seinvakt og han har vært borte. Men ligger vel i korta at jeg bare må gjøre alt igjen. Har ikke lyst å smile og være blid, og han i tillegg forventer at vi skal ha sex og kose oss hele mandagskveld, for da har han sovet hele dagen, er kåt etter fylla osv. mens jeg egentlig er forbannet. Sorry, men jeg er skikkelig sint for at han ikke står opp å drar med de i bhg når det er 4 dager siden han har sett ungene. Og han vet at jeg også er sliten. Her i huset unner man ikke hverandre hvile... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå