Gå til innhold

Jeg er rasist - og jeg er stolt av det!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette innlegget er skrevet i sinne....sinne og fortvilelse for en liten gutt som ble omskåret av sin far - uten bedøvelse. Ref. annet innlegg her på forumet. Moren kommer ikke til å løfte en finger for å hjelpe denne stakkars lille gutten bort fra barnemishandleren.

Hjertet mitt gråter for denne lille stakkaren, som etter mishandlingen hadde så store smerter at han mest sannsynlig besvimte ("sov", som moren sa)

De bor her i Norge, er norske statsborgere, nyter godt av velferdsstatens goder, men nekter å oppføre seg sivilisert, og tviholder på bl.a. denne groteske mishandlingen av forsvarsløse små barn. Har dere sett filmen om babyen som ble omskåret uten bedøvelse?? Hørte dere skrikene før han besvimte??? Når jeg tenker på det føles det som om jeg holder på å bli gal....

Vi nordmenn må ALDRI ALDRI ALDRI godta at dette skjer! JA jeg er rasist, men det går ikke på hudfarge! Jeg hater disse utlendigenes menneskesyn, og barbariske religion! Og jeg er rasist fordi jeg vet MYE om deres kultur - ikke pga av uvitenhet. Fremmedfrykt?? Ja er det rart at vi frykter disse galningene?? Jeg bare spør!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omskjæring har ingenting med verken hudfarge eller religion. Men det visste du sikkert siden du vet så mye om kulturer.

Skrevet

Omskjæring hevdes å ha noe å gjøre med religion - i aller høyeste grad!!!!!

Skrevet

Dette skjer DESSVERRE på norske sykehus og klinikker også, og selv med bedøvelse er dette et veldig smertefullt inngrep. Bare tenk på det såret på kroppens mest følsomm sted som skal gro.

Synes dette burde vært forbud på lik linje med omskjæring om jenter!

Det finner ingen gode grunner for å leve livet uten forhud!

Fy, dere som gjør slikt mot barna deres!

Jeg er sterk motstander av kjønnslemlestelse, men jeg er IKKE rasist! Stolt av det jeg også.

Skrevet

Selv om noe blir hevded betyr det ikke at det er sant.

Omskjæring er gamle kulturelle skikker og skjer både blandt kristne, jøder og muslimer.

Jeg sier ikke at omskjæring er greit. Men å skylde på religion blir for enkelt når religionen ikke sier noe om dette tema.

Skrevet

Eeeh du 13.01 sitter du her å sier at omskjøring ikke har noe å gjøre med religion????? Skulket du alle religionstimene på skolen du eller, eller er du bare født stokk dum? Herregud!!!

Jeg kunne ikke vært mere enig med deg Hi, et hvert menneske bestemmer over sin egen kropp, jeg syns ingen foreldre har rett til å mishandle barna sine på denne måten, religion eller ei, og fy faen for en syk syk syk religion ISLAM er!! Jeg blir kvalm!!! Jeg ble også rystet over den andre tråden, de bor i norge og benytter ikke anledningen til å kvitte seg med denne drittreligionen, men i stedet så drar de med seg dette inn hit!

Og for å ha sagt det, jeg er også rasist mot sånne idioter, men jeg er selv mørkhudet og er fra Asia!! Bare heldigvis IKKE et muslimland.

Skrevet

Vet du at i USA blir over halvparten av guttene omskåret?

Skrevet

Men tallet er synkende fordi opplysningstiden omsider har USA også!!!

Det siste offisielle tallet var på under 50%. Et stort fremskritt for dem som har jobbet mot dette. På syttitallet forsvant forhuden sammen med navlestrengen, men nå skjer det heldigvis ikke på samme måte og heldigvis skjer det i mindre og mindre grad uansett.

Skrevet

Jeg skulket ingen timer. Og derfor fikk jeg også med meg at det er mange ulike typer mennesker med ulike religioner som omskjærer sine barn.

Feks. i Somalia som omskjærer katolikker sine barn i enkelte landsbyer der man ikke vet bedre. Muslimer og jøder omskjærer også sine barn.

Så det handler ikke utelukkende om muslimer. Jeg fulgte med i historietimene også og det er enkelte kulturer, ofte i små landsbyer der resten av verden ikke trenger inn og der de gamle fortsatt bestemmer over lover, regler og innbyggerne i landsbyen, der man omskjærer barn.

Så når disse menneskene flytter tar de ofte med seg denne kulturen for den er så inngrodd at de klarer ikke gi slipp i noe de har vært indoktrinert i siden de var barn.

Jeg unnskylder det ikke. Men det med kulturer og omkjæring er litt mer kompleks enn å si "dritt muslimer" og "jeg hater islam".

13:01

Skrevet

Takk for innlegget bestemor..

Skrevet

Om det er religion eller kultur (som utvilsomt henger sammen likevel) er vel ikke noe vits i å krangle om så lenge utfallet er det samme!

Skrevet

Jeg er HI - og jeg regelrett driter i om du kaller det islam, muslimer, katolikker, somaliere.... Du kan ikke unnskylde kjønnslemlestelse med at "mange andre gjør det samme". Og så lenge du skal bo i Norge og NYTE GODT AV vårt samfunn så får du/dere til h***** innordne seg våre lover og regler og skaffe dere kunnskap om hvordan man lever i et sivilisert land!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er human etiker - og jeg har langt, langt, LANGT større moral og menneskekjærlighet enn det foreldreparet som har lemlestet sitt eget barn på det mest forferdelige - og unnskylder seg med religion og kultur!

Måtte all religion bli avskaffet!

Skrevet

Omskæring av uskyldige små guttebarn er DESSVERRE ikke forbudt i Norge! Så de kan fint innordne seg norske lover og regler samtidig som de omskjærere sønnene sine.

Skrevet

Slik som du roper og bærer deg så er det vanskelig å ta deg seriøst. Mye raljering. Lite substans.

Skrevet

"Jeg er rasist, men det går ikke på hudfarge"

Eh, ja?

Rasisme går ut på at man mener en "rase" er bedre enn de andre og mere verd.

Skrevet

Hi roper sikker mye i dette innlegget, men for første gang i mitt liv så skal jeg prøve å forsvare en rasist.

Hi ble opprørt over innlegget om gutten på åtte måneder som ble omskjært uten bedøvelse.

Det satt i gang mange sterke følelser hos HI, og hos mange andre.

Barnemishandling er vondt og trist uansett hvilken innpakking den måtte komme i.

Jeg har også vondt langt inne i meg etter å nok en gang ha blitt minnet om denne uskikken, men jeg er ikke rasist av den grunn.

Problemet blir jo selvfølgelig at hun bruker denne triste saken til inntekt for et grunnleggende syn på mennesker. Det er trist for saken mot omskjæring, for kampen mot rasisme og det er trist for HI:

Skrevet

Er det en video av denne forferdelige handlingen?? Den vil jeg aldri se i såfall!!:( *grøss*

Stakkars, stakkars liten...;(

Skrevet

Jeg har problemer med holdningene til rasister. At noen er bedre enn andre, født bedre enn andre på grunn av kultur, farge, religion osv er for meg en helt fjern tanke!

Men jeg kan også si at menneskesynet som mange "nye" kulturer i Norge har med seg også er veldig fjernt for meg. At man "eier" familiemedlemmer, æresbegrepet, kvinnesyn, omskjæring osv. er ting jeg aldri kan godta og jeg har problemer med å respektere det (som det så fint heter at vi skal gjøre med hverandre)

Men det går an å ha to tanker i hodet samtidig og ikke gå i fella som HI gjør.

Skrevet

HI her:

Jeg er MEGET bevisst på hvilke ord jeg bruker - kjønnslemlestelse kan aldri få for sterke virkemidler - for å vise virkeligheten!

Og ordet rasist innebærer for det norske folk langt mer enn hudfarge - det omhandler innvandringspolitikk, menn av utenlandsk opprinnelse som trakasserer, mishandler, voldtar og dreper kvinner, det går på etnisk-norske som utnytter vårt økonomiske system på det groveste ved å innehente barnetrygder til barn i hjemlandet som aldri har eksistert, til å heve trygden til bestemor i irak som har vært død i 15 år..... Ordet rasist betyr egentlig noe annet enn hva folk forstår - og da må man bruke ordet i den betydning som tilhørere tar til seg!

Ordet er også vel egnet for å skape blest om en sak - og kjønnslemlestelse av små barn er en slik sak jeg vil bruke ETHVERT virkemiddel for å fronte!

Skrevet

Syns det er merkelig at flere kristiserer HI i dette innlegget, i motsetning til moren i det andre innlegget. Hun er like ille som faren som velger fortsatt være med han, og ikke heller prøve skåne barnet. Hun sier jo at hun ikke tør gå fra han, samtidig som hun sier at der er med ved han enn akkurat det med omskjæringen.

Selv vil jeg ikke kalle meg rasist, men jeg avskyr slike handlinger. Fordømmer også en god del andre handlinger, men de også er nok mer knyttet til det kulturelle og religiøse enn hudfarge.

Skrevet

Jeg merker at jeg synes synd på moren i det andre innlegget.

Det kan ikke være lett å være oppvokst i to kulturer. Den ene ser på kvinnen som mannens eiendom og hun blir utstøtt av alle dersom hun tillater seg å følge sine egne drømmer og ønsker. Den andre kulturer ser på alle mennesker som selvstendige individer med rett til å bestemme over seg selv og sitt liv, uansett kjønn, legning osv.

Jeg klarer ikke å skjønne hvor sterk denne kulturen er, at jeg faktisk skulle velge bort min datter om noen år dersom hun ikke gjorde slik som jeg sa. Det må være litt av noen krefter i sving og jeg synes særlig synd på kvinner som lever fanget av kultur og tradisjoner.

Skrevet

Så du syns ikke synd i barnet?

Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hva dette har med Norge å gjøre.. Guttungen, og alle andre barn som blir omskåret, har vel like vondt selvom det skjer i deres såkalte hjemland? Men da er det kanskje ikke så ille da,HI - for da er de jo langtvekkistan og du slipper å føle at noe fælt skjer så nærme deg. Du burde jo heller fronte opplysning da, isteden for å henge dette på utlendinger og rasisme. Argumentet om at når de kommer til Norge så får de jammen i meg følge norske normer bla bla bla, kommer du til kort med. Om det har vært en tradisjon i kulturen i hundrevis av år, så stopper vel ikke folk med det så fort de setter foten innenfor Norges grenser? Jeg mener ikke på noen måte at omskjæring er greit, men jeg mener at ditt innlegg er idiotisk og man kommer ihvertfall ingen vei med forandring med sånne holdninger. "Rasist og stolt av det", fy fader at det går an!

Skrevet

Jeg er og rasist og NORGE har gjort meg til det !!!

Skrevet

Selvfølgelig synes jeg veldig synd om barnet og på alle de som blir omskåret.

Det har jeg skrevet mange innlegg om her allerede, men de forsvinner blant alle anonyme.

Men selv om jeg synes barnet har blitt utsatt for en stor urett, så tillater jeg meg likevel å synes synd på moren også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...