Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #26 Skrevet 25. mars 2011 Jeg ser på meg selv som en relativt ung mor. Er 21 og har et barn på 1 år. Jeg syns det virker som mange har fordommer mot unge mødre. Men egentlig skjønner jeg hvorfor. Mange "unge" mødre jeg vet om er mye ute, drikker og lever uansvarlig. Men det betyr jo ikke at alle vi andre som faktisk er gode mødre er sånn. Altså jeg ikke bare ser på meg selv som en god mor, jeg vet jeg er en kjempe god mor! Mye bedre enn mange andre som også er eldre. For meg er det viktig at barnet mitt kommer først, være et godt forbilde og at barnet mitt skal vokse opp i et trygt og godt hjem. Jeg tror hvordan man er som Mor kommer an på hvordan man er som person. HI
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #27 Skrevet 25. mars 2011 Jeg vil gjerne ikke ha det, men må nok innrømme å ha det. Det har nok litt å gjøre med hvordan noen unge mødre oppfører seg. Jeg mener at når man først har fått barn så må man oppføre seg som en voksen og ikke som ett barn selv. Selv ble jeg omtalt om ung mor, men jeg selv syns ikke jeg var så ung når jeg var 20år.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #28 Skrevet 25. mars 2011 ..Du er inne på noe HI ! Vet om ei som er 33-35 år og er veldig (jeg mener veldig) glad i å feste, de kan finne på å legge barna på 5 og 10 år ekstra tidlig for å feste mens barna sover... Jeg var innom der på fest en gang og må si jeg fikk hakeslep, derfor har vi heller ikke vært der etter det!! Alder har ingenting å si på hvor vidt man er god mor eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #29 Skrevet 25. mars 2011 Nei, det kan jeg nesten ikke ha. Det ville være å kaste stein i glasshus. Jeg var 19 år da jeg ble mamma for første gang. Etablert med yrkesfaglig utdannelse, fast jobb, mann, leilighet, bil og mange flotte mennesker rundt meg. Nå har jeg straks 2 barn, høyere utdannelse, fast jobb hos et stort konsern, hus under oppføring, samme mann og de samme herlige menneskene rundt meg. Begge barna våre har vært planlagt og veldig ønsket. Jeg blir forøvrig helt dårlig av programmer som unge mødre, og kan meget godt forstå at folk får fordommer dersom de bruker slike programmer som utgangspunkt for sitt inntrykk av unge mødre.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #30 Skrevet 25. mars 2011 En 40 åring har et HAV av livserfaring i forhold til en "jentunge" på 25...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #31 Skrevet 25. mars 2011 Mye mulig... men enn vet aldri hva slags livserfaring ei på 25 har.. Litt forsiktig i svingene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå