Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Ja. Og for å få de bekreftet er det nok å se en episode av Unge Mødre.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Nå er det to tråder her med samme sak. Svarer som sist: Nei, syns det står respekt av unge mødre som velger å beholde barnet istedenfor en abort.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 De som blir mødre før de er myndige er ikke de skarpeste knivene i skuffen, for å si det pent.
Gjest Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Nei! Jeg har inntrykk av at det ofte er eldre kvinner som har disse fordommene mot unge mødre. De innbiller seg at de selv er mye bedre mødre. Enhver mor, uavhengig av alder er den beste for sitt barn.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har ikke fordommer mot unge mødre generelt, men jeg har vel noen negativt fargede tanker om enkelte unge mødre, akkurat som jeg har det med enkelte "eldre" mødre. Og så har jeg en ganske stor fordom mot de som har fordommer mot unge mødre generelt. Da må jeg si at jeg tenker mitt om vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Ja. Hvorfor? De er sjelden modne og etablerte. De er statsistisk sett vesentlig mer troendes til å bedrive omsorgssvikt. De har oftes nada peiling på hva de driver med.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Vidunderlig: det der er noe sludder. Du kan ikke tro at enhver mor er den beste for sitt barn? Det finnes så utrolig mange uskikkede mødre som ALDRI skulle fått lov å ha unger, de er intet annet enn en tragedie for sine barn. Et latterlig naivt utsagn.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 Nei - gode mødre kommer i alle aldre:) Men det er hardere å være ung mor, generelt sett, enn det er å være etablert, være ferdig med utdannelsen osv. Noen klarer seg fint, men andre er dessverre ikke ferdig med ungdomstiden ennå når de velger å sette barn til verden.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #10 Skrevet 25. mars 2011 Tror de fleste av de modnes med oppgaven. Må en være etablert med mann, hus, bil og ferdig utdanning for å bli sett på som en god mor? Ingen blir mester uten å lære og feile.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #11 Skrevet 25. mars 2011 Det å være moden og etablert er ikke ensbetydende med mann, barn og hus.. Noen feil er det ikke lov å gjøre og dessverre er det slik at yngre mødre bedriver mer omsorgssvikt enn eldre.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #12 Skrevet 25. mars 2011 Ja, det har jeg. Men det må jo sies at ikke alle er dårlige mødre. Flesteparten av de unge mødrene jeg kjenner/vet om har blitt gravide med en fyr som ikke ønsker barn og som jentene har hatt et dårlig forhold med allerede før barnet kom (rart hvordan mange tror et barn kan redde forholdet...). De ender så opp som alenemødre med det som hører til av stønader.. Disse stønadene blir brukt opp på festing og shopping til seg selv, og de sitter igjen med kun akkurat det nødvendige av mat og bleier. De fleste er uten utdannelse utover grunnskolen, og de fleste har ikke tenkt på hva de ønsker å gjøre i fremtiden. Så umodne kan de ofte være hvertfall...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. mars 2011 #13 Skrevet 25. mars 2011 Ja, det er helt nødvendig. Du forstår det at en baby og smårolling kan umulig få den faglige og økonomiske oppfølgingen det trenger dersom mor ikke har lang utdanning og er i en godt betalt jobb. At mor kan skaffe seg utdanning og jobb når barna enda er så små at de kanskje strengt tatt ikke krever så voldsomt mye klokskap og livserfaring fra sin mor, er umulig. Utdanning og jobb, og helst hus, hund og stasjonsvogn MÅ være på plass først. Eller kan du egentlig bare glemme å bli en og mor. Ever. Sånn er det bare annie 20:35... ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #14 Skrevet 25. mars 2011 Hvor gammel er en ung mor ? Jeg ble mor rett før jeg ble 21- graviditeten var godt planlagt. Jeg har aldri følt meg uskikket eller dårlig som mor. Tror ikke det er stor forskjell på meg og andre kvinner som er noen år eldre.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #15 Skrevet 25. mars 2011 Ikke mot unge mødre generelt nei. Jeg har fordommer mot mennesker som vanker i belastede miljøer (bor i en liten by), da særlig mødre. Dersom man møter mennesker med et litt åpent sinn finner man ofte ut at de slettes ikke passer inn i den forestillingen man har om dem, det er faktisk godt.
Gjest Skrevet 25. mars 2011 #16 Skrevet 25. mars 2011 Ja det har du helt rett i, det finnes nok av grusomme eksempler på det. Mente bare at ingen har rett til å dømme deg som en dårlig mor bare fordi at du er ung.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #17 Skrevet 25. mars 2011 Nei, men jeg merker at jeg reagerer når jeg ser på unge mødre, og jeg HÅPER virkelig at det er tv-teamet som fremstiller mødrene på en fæl måte og ikke mødrene som er sånn. MEN, jeg har fordommer mot "eldre og kloke" som har meninger om alt... Jeg er 25 år og blir som oftest spurt om jeg er 17/18 (grunnet utseende) og da får man mange reaksjoner på at man har to barn. Men de som kjenner meg sier at jeg er som en 30/40 åring mentalt. Skinnet kan bedra og dette er noe folk bør tenke over. Serina.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #18 Skrevet 25. mars 2011 Hvordan er en 30/40 åring mentalt da? - eller skal jeg spørre, hvordan skiller en 30/40 åring seg mentalt fra en 25 åring?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #19 Skrevet 25. mars 2011 Unnskyld for feil formulering da.. Men de fleste på min alder her jeg bor er studenter og fester mye, svir av masse penger på alkohol, klær ( dyre merker), sko og lever livet som om ingen andre betyr noe. På mange måter. Livet er mer enn lek enn alvor og bekymringen er få. Antagelig har jeg kanskje mer bagasje mentalt enn noen på 25 burde ha..men det er det som gjør meg til nettopp meg. Jeg har krabbet meg opp fra bunnstadiet i livet til å være en sterk og selvstendig tobarnsmamma som har to fantastiske sunne og friske unger. Jeg har vært igjennom et ekteskap og mange tøffe tak. Men jeg har to bein som jeg står støtt på. Tingene jeg har opplevd i løpet av mitt liv er mer på linje med det man rekker på 30 år..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #21 Skrevet 25. mars 2011 Av og til kan det vitne om større innsikt og ansvarlighet ved å ta abort! Beholde barnet for enhver pris er ikke noen god løsning, det har vi vel alle mange eksempler på!
Tante Blås Squaw Skrevet 25. mars 2011 #22 Skrevet 25. mars 2011 Nei ) Også vil jeg absolutt fraråde folk å forme sine meninger etter tv-programmer a la "Unge Mødre."
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #23 Skrevet 25. mars 2011 Da har jeg ikke men så er jeg ung mor selv. Men jeg kan innrømme at det er ikke alle de vi har sett på unge mødre gjennom sesongene som burde hatt barn. Jeg driver hvertfall ikke med omsogsvikt selv om jeg er ung og jeg syntes det er dumt at mange eldre mødre har fordommer. Heldigvis møter jeg ikke på noen, det eneste vi får er positive tilbakemeldinger
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #24 Skrevet 25. mars 2011 Enig med "Hjemmetråkkende Squaw" "Unge Mødre"- programmet er og bli et underholdningsprogram.. Desverre går det utover oss unge mødre..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2011 #25 Skrevet 25. mars 2011 Enig. Å "dømme" unge mødre etter tv-programmet blir jo helt feil. Er ganske sikker på at klipping etc gjør at enkelte framstår som "enklere" og mer umoden enn det de egentlig er. Har lite fordommer, men jeg må innrømme at jeg blir skremt når jeg hører/ser om jenter på 17-18 år som er 2barnsmor ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå