Gå til innhold

huff sommeren ser mørk ut....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff... frustrert nå... venter i det uendelige på svar fra nav.

Vi har skikkelig problemer med å få råd til sommer klær til tulla, vi har en jente med medfødt problemer som har kostet oss skjorta i vinter venter på svar ang grunnstønad. Vi er nødt til å kjøpe ny vogn for å få plass til tulla og alle mulige andre ekstrautgifter, leser tilbudsaviser som en gal og vet ikke hva annet å gjøre vi må jo kjøpe klær til sommeren og hun kan jo ikke ha på seg klærne fra nå.

Synes folk legger ut brukte klær så innmari dyrt på finn men er kanskje bare jeg som har sååå lite penger at jeg synes alt er dyrt.

Men har DU noen klær i str 68-74 liggene du kunne tenke deg å gi bort eller selge for en mindre sum håper jeg du sender meg PM eller svarer her!!

gud for et rotete innlegg, beklager.

Vanskelig å holde hodet klart om dagen..phu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke folk slutte med disse tigge innleggene sine..Gud bedre hvor jeg er lei av folk som skal tigge etter klær..Har du råd til ny vogn har du råd til klær også..du kunne jo spare noen hundrelapper ved å kutte internetten din? så kan du kjøpe klær til datteren din isteden..

Skrevet

Nå er ikke jeg fast gjest inne på disse sidene,Så jeg aner ikke hvor mye "tiggerinnlegg" det har vært her.

Men vil påstå å si at du er rimelig kortenkt, ettersom hva du skriver her!!

Skrevet

dere får vel forresten også feriepenger?

Skrevet

Ja påstå hva du vil, men mange av disse som legger inn slike tiggeinnlegg er langt fra fattig og hvordan vet du forresten at det hun skriver er sant? noen er så lettlurte og svelger alt man sier.

Skrevet

Hvis du trenger ny vogn pga medisink tilstand så kan du spørre Hjelpemiddelsentralen.

Har hørt man får låne f.eks tvillingvogn der når man har barn med hofteleddsdysplasi som trenger ekstra plass.

Antar at du trenger henvisning fra lege, men det er sikkert lett å få.

Skrevet

Nå er vi alle skjult bra ulike nick her inne. Så jegskal ikke dømme hva som er sant og ikke.

Men det må jo være rom for sånne innlegg og, uten at hun får kritikk for det:)

Det er jo rimelig mye tragiske innlegg her, som ikke får noe oppmerksomhet, siden det liksom er greit. Må vel være opp til hver enkelt hva de vil poste her?

Skrevet

ja men det er snakk om prioriteringer..har man internett har man jammen råd til klær også..de kunne jo spart ca 3-400kr hver måned hvis de har sagt opp det..derfor jeg sier at den historien umulig kan stemme..og jeg misliker at noen utgir seg for å være i en dårligere sitausjon enn det de egentlig er..

Skrevet

Jeg har spart gode penger på å titte etter tilbud på nettet jeg altså, så de 3-4 hundre kronene det koster meg i måneden å ha internett hjemme har jeg spart inn allerede i år.

Hi, om jeg hadde hatt så skulle du ha fått men min jente er 4 år og de klærne er gitt bort allerede.

Skrevet

Ja, det er nok sant Mammatil2Små :) Men ,jeg tror det skal mye til i dagens samfunn at man kvitter seg med internett. Da skal det virkelig være prikært! Men jeg tenker også,at det kan være en fin måte å skaffe seg billige ting, enten gjennom finn eller her, som det er mange småbarnsmødre. Er jo ikke alle som er flinke til å prioritere pengene sine riktig..Og da er det jo bedre at de kjøper brukt, en at de kjøper på kreditt

Og den overfloden vi har i dag med utstyr til ungene våre, så er det greit å gi bort eller selge billig til noen som trenger det. :)

Skrevet

Ingenting galt med å kjøpe ting brukt..Det er supert, men liker ikke at HI later som hun har dårlig råd når hun for 4 uker siden lurte på om å ta med ungen på babysvømming, som hvertfall koster 1200kr,-

Skrevet

Ok,skjønner :) Som sagt så er jeg veldig lite innpå her..

Skrevet

Har du tenkt på at barnet har spesielle behov og at det er nødvendig i forhold til beveglighet eller liknende?

Hun har jo allerede skrevet at det har kostet dem dyrt denne vinteren.

Skrevet

Har desverre ikke noen klær å gi bort, da jeg alt har gitt de bort. Vi er en gjeng som arver klær etter hverandre. Han eldste er 5 år han gir klærne til en på 2 1/2, så går klærne videre til en på 2, så får jeg klærne til min yngste på 1 og så gir jeg klærne videre til ei som skal ha baby til sommeren. Flott ordning synes jeg, og så kaster vi bare det som blir slitt. Jeg arver også av 3 til, så her får jeg alt jeg trenger:-).

Når jeg fikk min baby nr. 3 i fjor, så viste jeg ikke om jeg fikk gutt eller jente. Jeg har to jenter fra før og fikk nå en gutt. Fikk tekstmelding samme uken jeg kom hjem fra ei som lurte på om jeg ønsket klær. Så fikk jeg en hel sekk. Ei annen ei lurte på om jeg ville ha vogn, stellematte og uro. Så fikk jeg også en kombivogn, babygym, reiseseng, gåstol, badekar, tripp trapp stol og ikea sammenlegg bar stol av ei annen jeg kjenner. Hadde en vogn fra før, men siden den var kjøpt brukt til nr. 1, så var den veldig slitt. De er enda to stykker til som har lurt på om jeg vil ha klær og jeg har måttet takke nei. Har ikke mulighet til å oppbevare mere.

Det er ikke meningen å skryte av dette, men bare opplyse at det faktisk er veldig mange som ønsker å gi bort klær og utstyr. Men det er tiltak å sende ting i posten. Kankskje går det ann å henge opp en lapp i nærbutikken. Vet ikke om det er vanlig. En kan jo få veldig mye fint tøy og utstyr på loppemarked også. Jeg har også handlet noen småting der.

Ellers er det bare å følge med på finn. Det er stadig vekk noen som selger billige pakker med babyklær. I den str. du ønsker pleier det ikke å være så dyrt. Handler du alt samlet, så blir jo ikke portoen så dyr heller.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk trultemor det var gode tips.

huff Mamma til 2 små....takk for at du får meg til å føle meg enda verre en dette er i utgangspunktet.

Nei vi måtte faktisk droppe baby svømming da jeg ikke var klar over hvor dyrt det var , vi fikk nemlig anbefalt av fysioterateut å gå på babysvømmin pga den mototriste utviklinga til frøkena!!

og ja jeg kan sikkert kutte ut internett men da vil jeg bruke dobbelt så lang til på søknader etc til nav som er nødvedig for å få dekket datteren min sine ekstrautgifter.

jeg var ikke klar over at mange "tigger" her som du kaller det så beklager det, men kanskje du skal tenke deg om to ganger før du skriver noe slik som dette neste gang!

Jeg er ikke til vanlig en som tar meg nær av ting men i en slik situasjon vi er nå kan jeg vel ikke si det er like lett å bare overse så frekke innlegg.

Skrevet

og dessuten får vi ikke feriepenger som du så bråkjekt nevner vi er nemlig begge freelancere

Skrevet

Prøv med den "ønskes kjøpt" annonse på Finn, har prøvd det med hell da det var noe spesielt jeg så etter. Er nok en del som sjekker der for å slippe å legge ut "til salgs" annonse selv (de slipper påfølende styr med tlf/mail).

Skrevet

Loppemarkedsesongen er rett rundt hjørnet. Der kan du sansynligvis skaffe både en brukbar, om enn ikkespessielt moderne, vogn og sommerklær for en veldig billig penge.

Skrevet

Tusen takk dt var to godetips!!! Akkurat vogn kan vi desverre ikke kjøpe på den måten da str på vogn er essensiell men ellers er det jo selvfølgelige og lure ting som hjelper masse! Lett for å sperre seg inne i dårlige tanke spiraler, dette løste opp knuten i brystet!

Har også vært så heldig å fra hjelp fra noen gode sjeler her inne så en god dag i dag!

Skrevet

Så utrolig bra. Veldig fint med alle som vil arve synes nå jeg. Gjenbruk er toppen. Er ikke gøy å slite økonomisk. Kom inn så mye regninger denne måneden at vi hadde 8 300 kr i minus på felleskontoen, hi, hi. Men det er jo våres feil i utgangspunktet. Jeg ønsket å jobbe 50 % frem til høsten.

Men regner med å få igjen på skatten, får kontantstøtte fra mai og så får jeg feriepenger og vips så var det august. Så ser jo lyset i tunnelen. Så er jeg jo så heldig å arve klær som jeg skrev over her og viktigst av alt, så får jeg noen fridager i uken sammen med barna. Det betyr mer en penger for meg:-) Jeg har jo som sagt valgt dette frivilig og bare elsker den avgjørelsen jeg tok.

Ha en fortsatt fin dag Piny:-)

Skrevet

Synes det er fint du spør om hjelp jeg! Mammatil2små dømmer vist alle, makan til stigmatisering! Ja, noen er utspekulerte, men det er jaggu de som trenger hjelp også. Synes babysvømming innlegget viser hvor mye hun kan om barn med spesielle behov, da nettopp dette ofte blir anbefalt. Man vil jo det beste for barna sine, og babysvømming til halv pris på finn.no er jaggu vanskelig å finne.

Det har vært mange slike innlegg her, og jeg synes det er fantastisk. Mange har tøy, som er for slitt til å selges, men fint kan gies bort.

Mange gir jo tøyet sitt til uff, frelsesarmenen o.l Man har da ingen garanti for at tøyet ikke blir kastet (Så en dokumentar en gang, hvor jeg ble helt forfæra over hvilke krav ulandene sm betaler for disse klærne har).

Hadde jeg hatt noe skulle du fått. Kan godt være jeg arver så mye at du kan få det jeg ikke skal bruke, men har ikke helt kommet meg igjennom de størrelsene enda :) Jeg får maibarn så er det sommertøy i 68-74 skal du jammen meg få det!

Skrevet

Ps! Synes foresten feriepenger skal gå til litt ferie, slik at man får gode opplevelser med barna sine, og heller være naturvennlige og tenke gjennbruk :D

Skrevet

Bare drit i mennesker som ikke tenker lenger enn sin egen nese. Har et kronisk sykt barn selv, og vet hvor utrolig vanskelig det kan være. Man blir sår for veldig mye, og da særlig folk som lirer av seg ting uten å tenke!

Du har fått noen gode tips her synes, jeg! Og så lurte jeg på om dere har søkt hjelpestønad til jenta di? Og så vil jeg poengtere det en over her skrev, om at dere kan få vogn fra NAV dersom behovet for vogna kommer av tilstanden til jenta di! :)

Hvor bor du forresten, og hvor gammel er jenta di?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...