Gå til innhold

Brennpunkt i går.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns det er på høy tid vi tenker på de stakkars tvillingguttene i India.

Har så vondt av dem, og han ene er også hjertesyk.

Tilstanden forverres av det fuktige klimaet i India.

 

Myndighetene har klart å sette ett eksempel nå, på tide å få de hjem.

Kan heller gi moren en bot om de føler for det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg. Ja, han har gjort feil, absolutt men disse barna er uskyldige og fortjener ingen straff.

Dette er hjerterått!

 

Jeg vet det har med lover og regler å gjøre, men det skurrer noe helt forferdelig når vi har krekar i landet men ikke slipper inn disse barna..med moren sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skurrer.

Flere jeg har pratet med sammenligner disse to sakene. Vi hjelper Krekar, men to små uskyldige barn?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange barn med problemer, både i India og andre land. Det er ikke noen større grunn til å hjelpe disse guttene enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo faktisk er det det.disse to guttene kan bli med mamma hjem til norge der han får hjelp.du er hjerterå synes jeg annei 12:16,skal man ikke hjelpe de man faktiak kan hjelpe da?idiotisk utsagn må jeg si.

 

på tide at de kommer hjem til norge,poeng mottat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krekar er en helt annen historie. Vi kan ikke bli kvitt ham uten å bryte internasjonale konvensjoner som vi har sluttet oss til. Disse tvilingene har ikke noen tilknyttning tin Norge annet enn at det er en norsk kvinne som ønsker at de skal komme hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange av de andre barna er statsløse?

De har ingen rettigheter overhodet.

Og tvillingguttene har norsk mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det utallig flere bar nsom trenger hjelp, men disse har en norsk mor, om ikke på papir eller i forhold til biologi så er hun den mammaen de kjenner og elsker.

 

Det er dessuten en norsk statsborger som har satt de i den kmnipa de er i nå, statsløse og papirløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volden er ikke barnas mor i følge norsk lov. Norge kan ikke ta seg av alle syke barn i verden. Vi får hjulpet fler ved å bruke bistandsmiddlene på andre måter enn å hente enkeltpersoner hit for behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok krekar er et eksempel for seg selv (desverre) men hva med de drapstiltalte i Kongo og jævlenpedoen som er i gambia?de får hjelp fra den norske stat de?hvor er rettferdigheten i dette?her er det snakk om to uskyldige gutter som ikke har gjort noe i livet sitt annet enn å bli født av feil foreldre og en adoptivmor som ikke tenkte konsekvenser.

 

gi henne en jævla bot og få de til norge sier jeg bare!de har også krav på hjelp fra den norske stat når pedofiljævler og drapsmenn får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snakk om syke barn som sammen med sin mor er hensatt i India.

Den ene guttens tilstand forverres av klimaet der borte.

 

Skulle denne gutten dø er i aller høyeste grad norge medskyldig.

 

Vi har tatt barn hit før og hjulpet dem, de var ikke norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting i mot at tvillingene får hjelp, men Volden er ikke mor selv om hun har satt ungene i den knipen. Et alternativ ville muligens være å ta ungene til norge og gi behandling men la dem bli adoptert av noen andre og gjøre Volden erstattningsansvarlig for de utgiftene hun har påført den norske stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at hun faktisk ikke er moren til disse guttene, iallefall ikke etter lovene. Det er virkelig synd på disse små guttene, men om barna skal få komme til Norge. Da må en åpne for debatten om det skal være lovt med handel av barn, fordi det faktisk er det hun har gjort. Hun har kjøpt seg ett barn.

 

Den dokumentaren fokuserte litt på feile plasser, en ting at en skal finne noen å sammenligne med. Problemet var at ingen av de sakene kunne sammenlignes, pga en av partene var biologiske foreldre. Å da blir saken helt annerledes med en gang. Tenker på disse mennene som hadde fått barn, og dette paret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til en liten gutt. Han har mistet foreldrene sine og bor i en flyktningeleir. Geriliaen i landet kappet av ham den ene armen da de drepte foreldrene hans. Tror du ikke han trenger hjelp? Selv om han har mennesker i norge som kan ta seg av ham får ikke han heller komme hit. Hvorfor skulle tvillingene komme forran ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg straffer ikke barna, jeg larbare være å hjelpe dem, akkurat som vi lar være å hjelpe de fleste andre barn som har det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krekar kan ikke sendes ut av landet, pga da bryter vi noen regler vi må følge. Mennene i Kongo, mannen i Gambia har vell alle fått en dødsdom (usikker på Gambia saken, men ville vært logisk med straffene i de landene) dermed må Norge hjelpe dem.

 

Tvillingene har ingen tilknytning til Norge, eneste måten Norge kan hjelpe dem på er at dem blir plassert på ett hjem eller adoptert av ett par i Norge som er godkjente. Barna kan dessverre ikke komme til Norge med Volden, da en må forandre diverse lover. Spørsmålet er da om en ønsker å åpne disse lovene, som kan gjøre at menneskehandel faktisk blir mulig å utføre lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herrejesus for en holdning du har annie 12:35!

 

sier du virkelig at vi ikke skal hjelpe noen barn til et bedre liv bare fordi det er andre barn som aldri får hjelp og får det bra i livet?mener du virkelig det????

 

så om du så nabobarnet ditt bli slått hver eneste dag så hadde du ikke prøvd å hjulpet det fordi det er andre barn som blir slått og som aldri får hjelp?

 

fy faan,du fortjener å bli sendt til helvete på jord om du har slik innstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier ikke det. Jeg sier at det ikke er noen større grunn til å hjelpe disse tvillingene enn til å hjelpe hvilke som helst andre barn som sitter i andre land og har det vanskelig.

Å la Volden få sin vilje vil også kunne åpne opp for mange andre som vil forsøke seg på menneskehandel. Det ønsker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:22, du skjønner vel at disse sakene ikke kan sammenlignes?

 

Som nevnt over: Krekar er i Norge på grunn av internasjonale konvensjoner Norge har forpliktet seg til.

De drapstiltalte i Kongo og pedojævelen i Gambia er norske statsborgere, og derfor er den norske stat forpliktet til å hjelpe dem. Mener du at norske statsborgere ikke skal få hjelp i utlandet? Greit nok at disse personene kanskje ikke FORTJENER noe hjelp, men du tror da på rettssystemet vårt? På likhet for loven? Ingen skal dømmes uten en rettferdig rettergang og alt det der?

 

Disse to tvillingene er altså ikke norske statsborgere, og har ikke noe mer krav på hjelp enn hvilke som helst andre fattige, syke eller vanskeligstilte barn som ikke har norsk statsborgerskap.

 

Urettferdig? Selvsagt. Livet er uretferdig. Det er millioner, milliarder av barn der ute som er foreldreløse, som sulter, som er syke, som lever i krig, som har et helt forjævlig liv uten noe som helst håp for fremtiden. Og tvillingene har ikke noe mer krav på hjelp enn alle disse andre barna. At en tilfeldig kvinne fra Norge tror hun kan omgå loven og kjøpe seg barn i utlandet, forandrer ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på BARNA som K.A.V har frambragt i verden, de er helt uskyldig oppi dette og har aldri bedt om å komme til verden. K.A.V er IKKE MOR til disse barna. Hun sier hun har betalt for behandlig som har resultert i to barn, men bortsett fra betalingen er det jammen ikke mye hun har bidratt med!

 

Når hun attpåtil først førte alle bak lyset ved å lyve å si at hennes egne egg var brukt, så mister jeg veldig mye av min sympati for damen. Jeg tror saken hadde vært veldig annerledes for hennes egen del hadde hun sagt SANNHETEN fra første stund.

 

Jeg syns K.A.V bidrar til å sette ufrivillige barnløse i et dårlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...