Gå til innhold

Er han teit eller er det jeg som er teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på slankern, samtidig elsker jeg sjokolade og det gjør også samboern min.

Jeg føler meg feit, ekkel, stygg, sexlivet et dødt osv. Jeg føler meg til tider deprimert pga utseendet mitt.

Mannen min kjøper sjokolade og gjemmer det rundt i huset, jeg finner ofte sjokolade når jeg rydder i klær, løfter på noe i kjelleren osv. Har bedt ham utallige ganger om å slutte å kjøpe sjokolade for jeg klarer ikke å la vær å spise den når kvelden kommer, det er umulig for meg.

Han vet hvor deppa jeg er over utseende mitt, og han merker det jo godt pga sexen....

I dag tok jeg han på fersken i å gjemme sjokolade i kleskurven til sønnen vår, jeg ble drit sur og er det vel egentlig ennå selv om han har bedt om unnskyldning.

Han sier at han kjøper det fordi det er på tilbud (sparer ti kroner liksom) og at det ikke er meningen at jeg skal finne den.

Er det jeg som er dust som blir sur eller burde han kunne styre seg litt?

Jeg har sagt at han kan kjøpe sjokolade og spise det utenfor hjemmet hvis han vil, det blåser jeg i, men i hverdagen vil jeg ikke ha sjokolade i huset (i helgen spiser vi).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dere er teite begge to, men han ørlite mere enn deg.

Skrevet

Det er du som er på slankern, ikke han. Han prøver bare å ta hensyn til deg og ikke friste deg. Kanskje en litt idiotisk måte å gjøre det på, men du kan ikke nekte ham å spise sjokolade bare fordi du ikke vil ha det.

Skrevet

synes egentlig du er teit.. jeg har samme problem som deg, men man kan da ikke nekten voksen mann å spise sjokolade selv om man ikke skal spise det selv. er jo hans hus også. og synes han gjør nok ved å gjemme det for deg, selv om jeg også mener det er håpløst. du bør nok jobbe med selvkontrollen din, og heller unne deg sjokolade en dag i uka så det ikke blir så katastrofe for deg å finne sjokolade, hva med en liten firkant hver dag? ikke vet jeg, men synes ikke du kan bestemme over en voksen mann på den måten...

Skrevet

Synes det er litt dårlig av mannen din å ikke støtte deg, men på den annen side er du selv ansvarlig for din overspising. Du må bestemme deg for hva du vil og så holde deg til det.

Anbefaler lavkarbo. Har selv gått ned alt mitt overflødige og elsker maten :-) Du slipper daa å sulte deg tynn! Den søte sjololaden kan du jo ikke spise uansett, men disse:

http://fristendelavkarbo.wordpress.com/2011/02/12/bounty/

mmmmmmmm

Skrevet

Nei, jeg kan såklart ikke nekte en voksen mann å spise sjokolade om han ønsker det, jeg gjør jo ikke det heller.

Men det er jo ikke det som er problemet, problemet er at han kjøper sjokolade og gjemmer det rundt i huset...for å spare det til helgen. Hvorfor ikke bare kjøpe det på lørdag liksom, så kan vi spise det da?

Han klager på at vi ikke har sex..hele tiden, er super frustrert. Jeg forteller ham at jeg er nødt til å føle meg vel om vi skal ha sex som før, og for å føle meg vel så må jeg gå ned noen kilo, det klarer jeg ikke om jeg finner sjokolade rundt omkring i huset.

Jeg er en av de som ikke kan ha noe godis i huset, for når kvelden kommer og jeg vet at det er her så MÅ jeg spise det. Jeg føler at jeg tar kontroll over situasjonen når jeg ikke kjøper inn før helgen, men så saboterer han hele greia ved å kjøpe det.

Skal man ikke støtte hverandre da?

Lavkarbo har jeg forsøkt, orker ikke alt det "usunne" fettet (skriver i gåseøyne fordi jeg er egentlig litt forvirret ang usunnt fett for øyeblikket:)

Skrevet

Han spiser den ikke skjønner du, han "gjemmer" den til helgen. Og hvis han virkelig vil så kan han jo bare spise sjokolade på jobb feks...men det er ikke det at han så gjerne vil spise jokolade hver dag, han kjøper det når det er på tilbud også vil han gjemme det til helgen. Hadde han bare vært litt mer kreativ med gjemmestedene sine. Legge de i tøykurven til barnet vårt liksom.

Og jeg er så svak at jeg ikke klarer å spise kun en rute melkesjokolade om dagen, hadde det vært mørk sjokolade så hadde det ikke vært ett problem

Skrevet

Han spiser den ikke, han gjemmer den for å spise den i helgen.

Skrevet

Er han bekymret for at om du går ned i vekt, vil du finne noen som er bedre enn ham? ;o)

Skrevet

Nei, han er ikke det heller skjønner du:)

Jeg tror ikke han prøver å fore meg med sjokolade, tror seriøst at han ikke tror jeg vil finne den...men så gjør jeg det likevel.

Skrevet

Ah,det holder for meg:)

Han er teitest!

Skrevet

Det er da bedre at han gjemmer det enn at han lar det ligge fremme. Du kan heller ikke forvente at han skal slutte å spise sjokolade selv om du ikke kan styre deg. Mit forslag er derfor at samboeren din skaffer seg et stort pengeskrin med en god lås. Der oppbevarer han sin sjokolade og sørger for å holde det låst. Du får ikke tak i sjokoladen og han får kjøpe/spise som han vil. Problem løst.

Skrevet

Ah, men det er jo ikke det som er problemet..at han spiser sjokolade, det kan han godt gjøre til det kommer ut av ørene hans.

Men han spiser den jo ikke, han gjemmer den frem til helgen sånn at vi liksom kan spise den da.

Hvorfor kan han ikke bare kjøpe den på lørdagen liksom, istedet for å kjøpe den på onsdag.

ja altså, jeg har nesten foreslått det samme,. Hvorfor ikke bare oppbevare sjokoladen i skapet på jobben (låseskap), også ta den med hjem til helgen om han abspolutt vil spare litt penger ved å kjøpe når det er salg.

Skrevet

Det er du som er teit. Slutt å lete huset rundt etter sjokolade.

Skrevet

Han høres ut som han ikke er riktig klok, må være noe i veien med en voksen mann som gjemmer sjokolade rundt omkring i huset!

Send ham til psykolog!

Skrevet

Hvor gammel er han der, da?

Gjemme sjokolade rundt i huset, i kleskurver etc.

Jeg ler meg ihjæl :D Kan ikke være riktig navla!

Må være sykt avhengig av sjokolade hvis han ikke får nok av det han kan kjøpe og spise utenfor husets fire vegger.

Alvorlig talt, det virker helt sykt!

Skrevet

Dere er like teite begge to :P

Haha!! Ingen vinner i denne situasjonen her.. Teit av mannen og skulle på død og liv spare noen kroner på sjokoladen, og deretter gjemmer den rundt om kring, på..ja..sånne plasser!! Hehe..

Men på en annen side... hvem er det som skal ofre hva her da? Hvorfor skal han ofre sin "sparetrang" på sjokoladen for din "sjokoladetrang"..altså..

Tror dere skulle ha prata om dette på en ordentlig måte. Og du må finne din skjønnhet i degselv, ikke i utseende ditt. Mannen er frustrert og ønsker sex med deg, så han syns jo du er flott? Er ikke det bra nok for nå? Inntil videre?

Men når det er sagt. Et bra, balansert, kosthold, så skal en ikke ha søtsug og sjokoladehunger så voldsomt. Hadde det sånn selv, jeg. Begynte å be gubben slutte å kjøpe sjokolade o.s.v. Bare fordi JEG ikke klarte å styre meg, skulle jeg altså be gubben om å styre seg? Blir helt feil.

Drastisk kostholdsendring gjorde underverker. Spiser sjokolade i helgene, men har i huset, akkurat nå, en god del "rester" etter shoppingtur på taxfree med billig snop. Og det ligger bare der. Jeg higer ikke etter det lengre.

Søtsug/sjokoladesug kommer ikke bare fordi en er avhengig av sukker f.eks. Det kan være mangelsymptomer som man bør ta på alvor. Se etter i maten du spiser i løpet av et par uker, om du virkelig får i deg alt du trenger. Er du på slankeren er det meget mulig du spiser for lite eller for ensformig. (med mindre du har diett lagt opp av profesjonelle)

Skrevet

synes det er litt komisk at dere er så opphengt i sjokolade at det gjemmes over hele huset!godteriskapet er liksom ikke nok,man skal gjemme det i hele huset som et annet ekorn...:)

Skrevet

seriøst. jeg slanker meg jeg og,.

men min mann kan da få nyte det han ønsker selvom jeg ikke vil ha. lær deg å motstå fristelsen..

jeg syns det er du som er på trynet her,.

vis han vil kjøpe sjokolade. så la han gjøre det. syns ikke han burde gjemme det engang for deg. du må kontrollere deg selv.

Skrevet

Jeg leiter jo ikke etter sjokolade da, jeg finner det når jeg for eksempel leiter etter lua til gutten vår, eller når jeg skal vaske klær i kjelleren, eller når jeg skal hente balsam i skapet på badet

Skrevet

Det er da virkelig teit av en voksen mann å gjemme sjokolade rundt omkring i huset!

Jeg er sjokkert over at det virker som så få ser galskapen i dette!

Skrevet

Nei, beklageligvis så er ikke det godt nok. Jeg må føle meg sexy for å ha sex, sånn er det bare, og det kan jeg ikke forandre på. da får han bare leve uten sex.

Og, det er, med hånden på hjertet ikke noe galt med kostholdet mitt. Jeg spiser mine 1600 kcalom dagen og de får jeg fra masse salat, magert pålegg, hejmmebakt lavkarbo knekkebrød eller brød, rent kjøtt, bær, litt yoghurt, lettost osv. Stort sett alt lages fra bunnen av og jeg har virkelig stålkontroll. Elsker å lage og å spise sunn mat.

Er medlem av somebody.no og legger inn alt jeg spiser. Og har aldri spist usunt (til daglig), men heller vært opptatt av å være sunn og frisk

Og jeg har vel egentlig ikke særlig søthunger, men om jeg vet at det er i hus...ja da bare MÅ jeg:)

Skrevet

He he, ja ser jo at det kan virke litt komisk selv:)

Skrevet

Hahahahahaha....

Jeg sitter her og ler høyt jeg altså, dere er jo akkurat like teite, men mannen din er jo morsom :)

Ser for meg at mannen min skulle begynt å gjemme sjokolade rundt omkring i huset, tampen brenner liksom.

Utrolig vittig.

Men må jo si at jeg er akkurat som deg da, er 15 kilo for tung og klarer bare ikke holde meg unna godteskapet. Mens mannen min er slank og fin, men helt avhengig av en liten søtsak til kaffen etter middag. Han kan fint kjøpe en sjokoladeplate og ha den hele uken, tar bare en bit til kaffen hver ettermiddag.

Vi har løst det ved at han kjøper bare den mørkeste av den mørke sjokoladen, og den liker ikke jeg ;)

Han må ofre melkesjokoladen frem til kona er i lekker sommerfasong, og det gjør han uten å mukke...

Skrevet

Men du skjønner ikke det jeg skriver.

Han kjøper det, ikke for å spise det samme dag-men for å gjemme det til helgen sånn at vi kan spise det sammen.

Klart han kan spise sjokolade om han vil, men da syntes jeg han kan gjøre det på jobb feks. Men som sagt, det er ikke det som er problemet. Problemet er at jeg finner sjokolade overalt i huset.

På en annen side, om mannen min hadde spist sjokolade hver dag så hadde jeg nok bedt ham om å slutte med det, for sin egen helses skyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...