Gå til innhold

Påstand. De som bombastisk stopper etter to barn er veldig pinglete når det kommer til fødel og graviditet eller synes to barn er ekstremt slitsomt og hadde ikke maktet flere.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Premisset for påstanden er jo at alle innerst inne ønsker seg flere enn to barn og dermed må man være pinglete eller ressurssvak om man ikke får flere enn to.

 

Premisset holder ikke. Mange ønsker seg ikke flere enn 1-2 barn allerede før de har begynt på det første. Altså er det ikke erfaringene de gjør seg etterhvert som stopper dem fra å få flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er totalt utslitt for tiden med to barn ja. Ressurser kan vel diskuteres. Jeg har penger, utdannelse og jobb. Men jeg skulle gjerne vært gravid igjen. Det synes jeg er fantastisk. Og den andre fødselen gikk faktisk ganske bra. Dessuten er jeg like slank som før, har ingen sterekkmerker og i det hele tatt var jeg sprek under begge graviditetene. Og jeg er 37.

Men det skal sies at jeg vurderer et 3 barn om noen år om jeg ser situasjonen vår bedrer seg litt mht stress og personlig slitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstander:

- Veldig pinglete vedr graviditet: nei, hadde to problemfrie svangersap og fødslene gikk veldig greit.

- To barn er ekstremt slitsomt*/makter ikke flere: nei, to er akkurat passe for os, ikke slitsomt i det hele tatt.

 

Årsaker for at vi stopper på to:

- Veldig fornøyd med to, passer perfekt med en familie på 4 og vi er dessuten i midten av 30-årene nå.

- Karriere: både jeg og barnefar har gode, krevende jobber, ønsker å ha tid til å følge opp barna jeg har godt og ruste de til fremtiden og kombinere med spennende jobb.

- Økonomi: ønsker å ha økonomi til å gi mine barn det beste. Liker også å reise og bruker mye penger på det.

- Oppfølging av barna: ønsker å ha aktive barn; ha tid til å følge aktivt opp idrett og på skoleaktiviteter.

- Mannen ønsker absolutt ikke flere enn 2 barn, dersom vi hadde fått 3 er jeg redd forholdet hadde fått lide for det, ønsker at barna skal ha mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ofte det er de ressursfattige som pumper ut unger som staten helt eller delvis må forsørge, mens de ressurssterke ofte ser an om to eller tre barn passer med jobb, økonomi, logistikk osv. Har ikke hørt om noen som ikke får flere barn pga graviditet eller fødsel...? Merkelig påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke folk bare få lov til å få så mange barn som de har lyst på,uten å spekulere på hvorfor de får den mengden de vil ha?

 

vi som har barn skal heller tenke hvor jævla heldige vi er som faktisk har barn og kan bestemme hvor mange vi vil/kan ha/få.ikke alle er like heldige som oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...