Gå til innhold

Påstand. De som bombastisk stopper etter to barn er veldig pinglete når det kommer til fødel og graviditet eller synes to barn er ekstremt slitsomt og hadde ikke maktet flere.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle kan ikke avle som kaniner =P

Her i huset holder to foreløpig. Jeg er ikke sliten pga ungene, men jeg skal innrømme at jeg var pinglete ift fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand: De som lager enebarn til tross for at det ikke er noe fysisk som stopper dem er egoister som tenker mer på seg selv enn barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig påstand.. Det er ikke lykken i livet for alle å få en hel ungeflokk, syns bare du skal innse at ikke alle er like og har de samme målene i livet som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og avle som kaniner var mer ment som spøk enn fornærmelse til dere med flere enn to) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagens førsteplass på idiotinnlegglisten !

 

 

Jeg åper ingen barn settes til verden for å vise hvor mye ressurser og overskudd foreldrene har !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det holder med ett barn, ergo er jeg en skikkelig ressurssvak taper.

Mens du Hi, du er et vakkert, vakkert menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jeg enig i, men er det egentlig rett å få et barn bare for å skaffe søsken til det barnet man allerede har?

 

Vi har bare ett barn, og av egoistiske grunner så forblir det sånn, vi ønsker oss ikke flere barn, og det hadde vel ikke vært rett for et barn nummer to å bare skulle fylle rollen som lillesøster eller -bror? Vårt barn er nå 10 år, og har aldri ytret noe ønske om søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg flirer meg ihjel!

 

Uansett hvor du har fått inspirasjon til å lire av deg denne påstanden, hi (ironisk eller seriøst) så er kilden din særdeles tilbakestående og sneversynt.

 

Vi velger å få to barn og ikke flere av mange praktiske og emosjonelle grunner, men jeg gidder ikke å ramse de opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var det da jeg hadde født to barn... (av medisinske årsaker kan jeg ikke få noe smertelindring som går via nål i ryggen... og fødte derfor begge to på abc...) uansett jeg var bombastisk på det da jeg var blitt alenemor, og ikke trodde jeg kom til å få oppleve gleden av å få flere barn.. (tenkte det var stor sannsynlighet for at jeg møtte en mann med en eller flere barn og da blir ungeflokken fort stor..)

 

Uansett.. møtte mannen i mitt liv, og han hadde ingen barn.. derfor fikk vi to barn sammen... (også de født på abc, da smertelindring ikke er forenelig med helsen min.....)

 

Altså ikke alle slike valg er bassert på å være pingle, men kan være andre faktorer i livene til folk som gjør at de velger å få en eller to barn.. ikke noe vi andre har noe med egentlig.... ;)

 

Så min påstand... alle som skriver slike innlegg som hi.. er teite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene med to på 1 og 3 år, og jeg kunne ikke tenkt meg flere (nå) rett og slett fordi jeg synes det er så slitsomt. Jeg er student på universitet så du kan vel si at jeg ikke er en ressurssterk person heller. Og siden du skjærer alle over en kam, så regner jeg at alle er helt like som meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjæres alle over en kam altså? He he, en klok og allvitende HI som sitter og resonnerer en onsdags formiddag......

 

Har et par venninner som har 5 unger hver. Skulle tro de da ble regnet som ressurssterke, men synes ikke de hverken har mer overskudd eller er spesielt flinkere foreldre enn meg selv med mine to.

 

Det å følge opp ungene sine, er de iallefall ikke flinke til, så det kan nok ikke stemme for alle nei;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Tror jeg hadde noe sannhet i min påstand. Etter reaksjonene å dømme.

Jeg trakket på noen ømme tær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt noen som mener dette. Å skaffe seg barn gjør man jo kun av egoistiske grunner i alla tilfelle så da må man får lov å stoppe når man ønsker. Og så kommer det jo litt an å når man starter og da. Jeg kan kanskje ikke få mer en ett. Synd med enebarn, men mye bedre enn ingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ha to barn fordi jeg føler to er nok :) Ikke fordi jeg ikke orker flere, men det har alltid vært drømmen vår, så hvorfor få flere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreløpig bestemt oss for å stoppe på to barn fordi vi ikke har økonomi til flere. Vi vil kunne følge opp de to vi har ordentlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spennende påstand.. Alt har vel med prioriteringer å gjøre tenker jeg. Er selv enebarn, mine foreldre ønsket seg veldig flere, men fikk ikke flere.. Synes allikevel at mamma prioriterte mye jobb/utdanning, som gikk på bekostning av meg, mao mener jeg hun burde tatt seg bedre tid til meg, hun hadde jo bare meg...

 

Jeg skal derimot ikke ha noen enebarn, venter nr 5 nå, og prioriterer å jobbe mindre, til fordel for å kunne være hjemme med barna..

 

Jeg tror alle må finne ut hvor mye kapasitet de selv har, og fordele denne på det de selv ønsker. Min mor har mye kapasitet, men prioriterte å bruke den på jobb/utdanning, og har en høyt respektert stilling i dag, men jeg ville ikke byttet med henne, for for meg er det å få mange barn, og ta seg mer tid til barna mye mer verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig å stoppe før man har fler enn man makter, tenker jeg. Jeg leste om ei fem- eller seks-barnsmor som skulle stoppe produksjonen når det ble for mye, men det kan jo være greit å stoppe FØR det føles som for mye - når begeret er fullt renner det over...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder det med to. Kunne godt hatt fler barn, men orker ikke flere tøffe svangerskap, så jeg stope her :) pinglete? mulig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp en hånd*

 

Det er ekstremt, ekstremt slitsomt med to barn!! (hvor det ene har spesielle behov).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...