Gå til innhold

August jenter: Jobber dere full tid eller har dere redusert?


Alida*Englebarn

Anbefalte innlegg

jobber 100%, 80% fast, men fyller opp mer enn 20 % ekstra med tilkallingsjobbing,.. syns d går greit jeg foreløpig, har en fra før, og vet at dette er den fine delen av sv.skapet- verre den siste mnd..! Håper tiden går fort! Sånn sett greit å jobbe og være aktiv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Guri! Du er tøff!

Jeg jobber ogs 100% nå. Hadde en periode jeg var 50% sykmeldt pga mye kvalme. Men nå er kvalmen over, så nå er jeg i en god periode.

 

Men jeg er glad det er en mann som er mye hjemme, slik at vi er to om huset og vesla på hjemmebane. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb i dag og i går og hovnet veldig opp i beina og ble kjempe tung i beina. Jeg har 10 min å gå til jobben, det tok 20 min, jeg måtte stoppe opp og forsøke å gå kjempe sakte pga sting og kynnere i magen.

Jeg vet ikke jeg, men nå prøver jeg å jobbe ut denne uka for å se hvordan det går, så får jeg snakke med legen og ta stilling til hva jeg skal gjøre.

 

På jobben er de mye å stå, gå og bevege seg og jeg går meg hard mage. Setter jeg meg ned er det straks mange barn som nærmest hiver seg over meg (ikke lett i barnehagen å beskytte seg). Det er mye utetid i det fine været, ikke for å klage men det er tungt å være ute så mye, gå rundt og være i aktivitet med barna.

 

Jeg er sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykemld 80 prosent, altså jobber 20 prosent fordelt over 3 dager. Er i uke 23.

Har bekkenløsning og det er utrolig slitsomt og smertefullt til tider.Jobber i barnehage med høyt tempo og mange løft. Går også hver uke til fysioterapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

JObber nå 100% og vel så det. Har i grunn gått greit fram til nå, men med stort husoppussingsprosjekt som ikke har gått helt etter planen og en 2 åring som ikke lenger sover om dagen og dermed er ganske sliten etter en dag i barnehagen, merker jeg at det tar på. Har nesten ikke energi igjen når arbeidsdagen er over, og skal ta meg av lille prinsessa mi. Men det går. Ta seg samme til hun har lagt seg og da kan mor sitte ned og lufte magen. Håper dette holder 1 mnd til for da er det ferie og så permisjon.

Kunne vel egentlig hatt av litt sjukemelding, men håpar at jeg skal få lønnsøkning før jeg går permisjon og da må jeg holde ut.

Så lenge den lille prinsessa mi og den lille i magen har det bra så går det bra for mor.

Men ser nå fram til permisjon 1 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbes fult her, nettene er gjort om til dager. Siste par dagene har bekkenet begynt å krangle. 7 uker til termin virker leeenge. Spørs om det blir en tur til legen for å få en sykemld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

termin 18 august og det virker kort på meg:-) Jeg orker snart ikke å jobbe mer, sover dårlig enkelte netter og er utslitt om dagen. Straks jeg yter litt ekstra så begynner ymse plager. Tenker jeg går mot full sykemelding:-) Viktig å tenke på seg selv også, iallfall nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare 70% stilling i utgangspunktet... så jobber bare det til vanlig også, sånn er det å jobbe i helsevesenet. Skulle gjerne hatt 100 men :P Går fint med jobbing her heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som jobbet 150%. Nå er jeg sykemeldt 100% mine siste tre uker av arbeidet før sommerferien starter.

Det ble påvist hjerterytmeforstyrrelser på barnet og bekkenløsning på meg.

Men det er nesten en liten jobb i seg selv med oppfølgingen fra Rikshosbitalet, bekymringer, lege- og jordmortimer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i 100% sykemelding fra i dag og jeg er fornøyd:-) Sover dårlig om natta, er tungpustet og sliten. Fortjener hvile:-)

 

Legen trodde barnet hadde snudd seg nå i uke 32. Kjenner henne trykke på når hun beveger seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% fremdeles. Uke 30 nå. Men har begynt å kjenne mer bekkenplager og har hatt en del plagsomme kynnere. Men håper bekkenet roer seg litt igjen når jeg skal til fysioterapeut i morgen. Har lyst til å være lengst mulig i full jobb, men såklart ikke hvis det er noen fare for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet 100% fram til for en mnd siden. Jobbet 50% en mnd.

Men nå holder kraftige kynnere og en kranglete rygg/bekken på å ta knekken på meg. Sover dårlig, våkner ved hver bevegelse.

 

Så håper legen hører på meg og hjelper meg med en full sykmelding fra i morra. Bare 2,5 uker til jeg tar permisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 80% med en dag fri i uka (uke 31 + 3), men lege mener jeg nok bør redusere litt mer... er veldig sliten og har mye kynnere. Vondt i ryggen har jeg vel egentlig konstant, men blir litt bedre etter å ha slappet av litt! Vil jo så gjerne klare å jobbe lengst mulig, men kjenner nå at det begynner å ta på kroppen litt å bære på knøttet! :) ÅÅÅ som jeg gleder meg til å treffe han! Ü Skal jobbe 2,5 uke til før ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått ned til 80% arbeid, pga symfysesmerter. Kortere arbeidsdag tror jeg kan være med på at jeg holder meg på jobb fram til permisjonsstart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...