Gå til innhold

August jenter: Jobber dere full tid eller har dere redusert?


Alida*Englebarn

Anbefalte innlegg

Hei dere jenter. Jeg jobber full tid, men kjenner at det begynner å bli et slit med 100%, vurderer å gå ned til 80 %.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk 1 mnd med 70 % svangerskapspenger, men fra mars nå har jeg gått med 100 %, så jeg jobber ikke noe. Til gjengjeld studerer jeg 100 % da, og kjenner det er slitsomt nok i seg selv, hehe:)

 

Forstår veldig godt at du ønsker å gå ned i stillingsprosent, dersom du kjenner det er slitsomt. Det er god svangerskapsomsorg å ta vare på seg selv, som jordmor sa til meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nå 60 % Søkte før jeg ble gravid om redusert fra 100 til 80 siden jeg er så mye alene med eldstemann på straks 2år. Oxo ble jeg 20% sykemeldt for ca 10 uker siden. Var så enormt trøtt og sliten. Så tror nok jeg kommer til å ha det slik resten av svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først sykemeldt 100 % på komplikasjoner og truende abort i januar. Men det stabilisterte seg og jenta klorte seg fast.

 

Gikk tilbake til jobb og jobber nå 50%, nå pga bekkenløsning - jeg håper og holde ut så lenge jag kan, ellers går tiden så sakte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% her :) er tungt men bedre enn å sitte hjemme... selv om jeg har så lite å gjøre på jobb at det kanskje hadde vært mer givende å gå hjemme. Har ikke lyst til å miste inntekt heller. Føles som om tiden står stille.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 100%. Jobber egentlig turnus så har fått tilrettelagt til dagtid med flexitid.(pga risikoyrke) Går fint syns jeg:) Har ei jente fra før så er jo travelt men formen er fin så kan ikke klage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.Jeg har redusert fra 80% til 40% jobber nå kortere dager noen timer hver dag. Dette grunnet bekkenløsning. Resten går jeg hjemme på svangerskapspenger. Håper jeg klarer å være så lenge som mulig i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde 100% sykemelding pga kvalme og ekstrem oppkast mellom uke 9-10, jobbet fult frem til uke 17 og har nå vært sykemeldt fult i tre uker. Høyt blodtrykk og ekstrem kvalme og svimmelhet om jeg anstrenger meg for mye.

 

Skal til legen igjen fredag. Ønsker å gå tilbake til jobb fra mandag av, men tror nok ikke jeg er helt i stand til 100% ennå.

 

Skulle virkelig ønske jeg klare å jobbe fult hele veien, men desverre virker det foreløpig ikke som om det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det mest i beina og når jeg blir nødt for å bøye meg opp og ned mange ganger. Mange trapper som jeg ser på som trening, samt det å gå 15 min til og fra jobb:-) Jeg jobber med barn og de er noen ganger litt brå og dulter, springer, klatrer, derfor er jeg noen ganger litt utsatt. Det å stå mye er vanskelig derfor en del pauser:-) Barnehagen er ikke like lett å jobbe som gravid, det skjer mye hele tiden, mye støy og tapper kreftene:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% som lærer og trener. I tillegg studerer jeg 50% i helgene og på kveldene. Så er det 150%.

Har en på 16mnd og far som er mye i utlandet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemeldt 50%, sliter bekkenløsning. Håper jeg klarer å jobbeså lenge som mulig, men tror d blir vanskelig. blir bare verre og verre i ryggen :/

hva er forskjellen på å være sykemeldt og få svangerskapspenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og klarer samtidig å være mamma for sønnen min på 2 år når jeg kommer hjem. Har vært i fin form i hele svangerskapet, men det hadde nok vært verre om jeg hadde hatt plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fulltid som selvstendig næringsdr., dvs har en jobb som går veldig opp og ned, noen dager mye å gjøre, andre dager nesten ingenting. Kommer til å redusere litt ettersom magen vokser og jeg må sitte i litt rare stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 100%, men har begynnende bekkenløsnng som begynner å slite voldsomt på meg.

Skal til legen på torsdag så får vi se hva han sier.

Har to jenter fra før 6 og 9 år som skal rundt på aktiviteter på ettermiddagen og en valp som er aktiv. Og en mann som har mye ettermiddagsjobbing, så han regner vi ikke med :-)

Det er slitsomt men en får holde ut :-) Er trøtt som en svamp om kveldene, de brukes stort sett til å ligge på sofaen.

Tiden går iallefall veldig fort og begynner å få lett angst for alt vi må ha i hus før tiden er kommet til småtten skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 75% stilling, så jeg går "fullt" sånn sett, ikke sykemeldt. Formen er bedre enn på lang tid, og jeg har til og med begynt å trene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha vært aktiv sykemeldt siden ca uke 12 pga dårlig form,blir fullt sykemeldt fra uke 23 siden det er tvillinger. Det skal bli godt for jeg har en rygg og et bekken som krangler noe voldsomt.Fått henvisning til fysioterapeut,og håper da at det blir noe bedre :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fulltid.

 

Er i mitt livs form og har masse energi, selv om jeg har to barn på 2 og 5 år også.

 

Selv om jeg tviler, så håper jeg dette varer helt frem til fødselen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i overraskende god form dette svangerskapet, er 45 år men har ikke hatt de store plagene. Var kvalm i tre mnd, men ikke mer enn at jeg klarte meg, jeg jobber fullt i uke 21. Så er min jobb litt belastende og jeg kommer til å jobbe 80% fra nå, det kjennes som er stor gave jeg velger å ta imot med glede:-) Jeg merker at jeg er trøtt om kvelden og har tunge ben, men det er normalt og det gjelder å ta hensyn til seg selv..

Det er ikke noen bragd eller mål for meg å stå ekstra på, jeg kommer til å ta hensyn til meg selv og babyen underveis og gleder meg over graviditeten.

 

Jeg velger å storkose meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 21 og jobber mer enn 100%.

Formen er strålende, så det går fremdeles bra med en haug med overtid i tillegg.

Forholdene ligger jo til rette siden vi ikke har noen barn fra før og mannen jobber mye han også.

Greit å få lagt inn en innsats nå før permisjonen, i tillegg til den ekstra inntekten det gir selvfølgelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykmeldt 100% i fire dager i uke 6 og 50% i tre dager i uke 7 på grunn av blødninger. Kjedet meg voldsomt hjemme og å gå 50% er uforenlig med jobben min. Har vært kvalm og kastet opp til uke 17, hatt dødsfall og to operasjoner i nær familie, men for meg har det vært godt å ha jobben å konsentrere på denne tida. Bekymrer meg for mye når jeg er alene og har for mye "fri":-)

Nå er alt bra, energien har begynt å komme tilbake og jeg håper å kunne jobbe helt frem til permisjonen. Er likevel litt glad for å få vikaren min på plass 1.mai for kan bli litt mye overtid til tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeider 100 % som sykepleier på sykehjem i tredelt turnus. Begynner å bli et slit, men vil prøve å fortsette litt til;) Bekkenplager som er verst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100%, men pga fare for utagering på daglig basis på jobb,er jeg på svangerskapspenger, men altså på jobb. Dette fordi jobben min ikke har mulighet til å tilrettelegge. Da dekkes det heller inn med flere personal når jeg er på jobb. Trives med å gå fulltid, det gir energi og positivitet for meg:) Håper det varer til jeg går ut i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...