Gå til innhold

hvor mange oldeforeldre har dine barn i live?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12:59 her igjen til 13:05

Takk for at du ville dele:-) Sterk historie. Tror ikke det er så uvanlig å merke tilstedeværelse før noen dør, det har jeg selv gjort like før mine bestefedre har dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen oldeforeldre. Siste, min farmor døde 103 år gammel, akkurat 1 mnd før jenta mi ble født. Jenta er oppkalt etter henne ;)

Alle besteforeldre er i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte pappaens side 4 oldeforeldre og 2 tippoldeforeldre var på min side. har bare en oldemor på pappaens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine (på 3 og 5 år) har fire oldeforeldre i live, tre oldemødre og en oldefar. Selv har jeg aldri kjent noen av mine siden de døde før jeg ble født, så syns mine er heldige som får bli kjent med oldeforeldrene sine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 oldeforeldre. Inntil nylig en tippoldemor også, som døde 20 dager før hun ble 100 år. Respektabel alder vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når h*n ankommer har h*n forhåpentligvis 3. Men lenge til enda og de begynner å bli gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eldste barn har opplevd 6 oldeforeldre. Hun ene døde år hun var 5 mnd,men vi har ett bilde av de sammen og det er viktig for henne.

Begge ungene har hatt ett godt forhold til to til som døde for ett år siden, de snakkes det om stadig og de kommer de nok ikke til å glemme heller tror jeg.

De har 3 igjen. Hun ene er dement og de liker ikke å være på besøk hos henne, hun går tilbake i barndommen og nå er vist ikke min mor født heller.

De to siste lever i beste velgående og er mye sammen med ungene. Oldemoren er med på tilstilninger på skolen og i barnehagen.

 

Jeg er glad mine barn har opplevd de, desverre har de opplevd to som har blitt demente men slik er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen oldeforeldre. Datteren min har 3 besteforeldre, min far er død.

 

Jeg har heller aldri hatt oldeforeldre i live, så føler ikke på noe egentlig savn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.

Da jeg fikk mitt første barn hadde hun 5 oldeforeldre og en tippoldemor i live. 5 generasjoner damer i familien før oldemor gikk bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oldefar igjen. Men eldste min hadde 6 oldeforeldre i live. De har dødt med årene som har gått.

 

Så nå er det en igjen..... Uff........

 

Jeg er selv 40 år, og ser det som et privilegium å ha besteforeldre som lever fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 oldemor, mannen mormor.

 

På min side ser det ikke så bra ut, samtlige av mine besteforeldre (ja, alle fire!) døde før jeg selv ble født - så oldeforeldre på mors side døde over 30 år før han kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...