Gå til innhold

Har en haug med diffuse og plagsomme symptomer, legene klør seg i hodet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har lyst til å ha en miningsløs gjettelek?

 

Hvilken sykdom forårsaker:

Ekstrem trøtthet døgnet rundt

Ekstrem svimmelhet ved enhver bevegelse

Manglende førlighet i fingre og hender

Mye hodepine

Infeksjoner som kommer og går

Hukommelsesproblemer

Konsentrasjonssvikt

Muskelsmerter

Aggresjon

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ville krevd CT og MR for å utelukke det værste. Da med tanke på hjernesvults.

Ellers er det MS, flåttbitt, hormonforstyrrelser etc. som slår meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som meg. Og jeg har moderat depresjon med angst..... I tillegg har jeg hidrosadenitt, migrene, ADHD osv osv....

 

Jeg mangler egentlig bare den svimmelheten du forteller om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diverse mangelsykdommer

ulike hormonforstyrrelser

en rekke nevrologiske lidelser

en god pakke psykiske lidelser

en del syndomer og kjente sykdommer (noen nevnt over, andre ikke).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergi mot elektromagnetisk stråling, el-allergi som det kalles. Blir d ekstra dårlig mens/etter du har vært på du data`n? Har dere trådløst nett i huset? Mange som blir syke av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som svigermor. Hun er hypokonder. Altså, ikke spydig ment, hun har diagnose og det er en reell psykisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke hypokonder :) Jeg er på ingen måte opptatt av muligheten for å ha fremskredende og alvorlige sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mye av det du skriver. Jeg gikk til legen og fikk diagnosen utbrenthet/angst. Altså, hun mente at jeg hadde utviklet angst pga at kroppen var utbrent/utslitt. Jeg begynte på Cipralex 20 mg daglig og jeg er så og si helt symtomfri:) Jeg får noen av symptomene når jeg er veldig sliten, ellers fungerer jeg utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betennelse på balansenerven. Ring fysioterapauter til du møter en som vet hvordan fikse det for det er en bestemt metode man må kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon og angst.

 

Nå er dette diagnosen/e ingen vil ha, men som flest lider av. Så det ender ofte med at pasienten "krangler" med systemet i lange tider, fordi h*n ikke føler seg deprimert, og slike kroppslige symptomer kan jo ikke stamme fra "dårlig selvtillit". Først når man begynner å bli bedre innser man hvordan saken egentlig var, og om man hadde vært villig til å prøve antidepressiva/terapi tidligere, så hadde man kanskje blitt frisk tidligere også.

 

Hilsen en som har vært der. Med avbrutt utdannelse og massevis av studielån til ingen nytte. Skulle ønske jeg hadde innrømt det for meg selv tidligere, men i stedet var det til diverse leger og i alle mulige undersøkelser, fysioterapi og alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes depresjon høres ut som det mest nærliggende/sannsynlige, men det er jo noe av det første en fastlege tenker på ved slike symptomer i og med at det er veldig vanlig, så det har vel blitt vurdert og forkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap?

Sykdommen "syns synd i deg selv"?

Depresjon`?

Overvektig?

 

Har du prøvd å legge om kostholdet og trene opp kondisjonen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap?

Overvektig og i dårlig form?

Sykdommen: "i mangel på noe alvorlig å klage på synes jeg synd i meg selv?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ganske frekt, all den stund konkrete symptomer svimmelhet, aggresjon og lammelser i fingre/hender ikke kan tilskrives verken latskap eller innbilning. Jeg har en god bekjent som mistet følelsen i fingrene av utbrenthet og stress, og da er kroppen ganske langt kommet i å prøve å si deg noe. Min venn hørte bare ikke etter, og da fikk han flere symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...