Gå til innhold

Tilgi at mannen har hatt et forhold i over et år og i tilegg gjort elskerinnen gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde dere gjort om dere hadde funnet ut at mannen deres hadde hatt et følelsesmessig og intimt forhold til en annen kvinne i over et år, og at hun nå var gravid med hans barn. At alle utenom dere visste om forholdet....

Kan forholdet fikses? Går det an å tilgi hvis han viser at han angrer dypt og inderlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var lei. Nei, akkurat dette var såpass grovt at jeg ikke er sikker. Sansynligvis hadde det ikke gått. Hadde nok vært for sint og bitter på han, men jeg vet ikke. Kommer ann på hvordan han ser på situasjonen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville vært for drøyt for meg å leve med.

 

Ikke fordi han hadde bollet på ei annen dame, men fordi han har løyet som faen i laaang tid. Jeg ville hatt for store problemer med å stole på den mannen igjen, det ville ikke vært verdt jobben å "fikse" forholdet for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ALDRI klart å stole på ham igjen noen gang.. og da hadde det ikke vert noe vits å prøve videre for min del.. har man ikke tillit kommer man ingen vei, er ivertfall min mening.. En engangshendelse er en ting( ikke at det heller er greit altså) men et forhold i over et år er noe helt annet! Hadde bedt han dra dit solen aldri skinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjenner man vel best selv om man kan gjøre. Jeg tror på ingen måte at jeg kunne ha gjort det. Så lenge det har vart over lang tid, samt at han har følelser for den personen. Hvordan skal man kunne få tilliten tilbake i et slikt forhold?

 

Klart er den ekstra sårende at de også venter barn, men det kan også skje etter tilfeldig sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere visste dette om en venninne/eller kompis. Ville dere sagt det til kona hans eller la det gå i det stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg aldri klart å tilgi. Ikke når det har pågått over så lang tid. Hadde aldri fått tilbake tilliten til han heller. Pluss at du får et barn inn i bildet som alltid kommer til å være en reminder.

 

Dessuten hvordan skal du få til at det bare er du som vet om det? Skal han ikke ha kontakt med barnet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kunne jeg nok ikke tilgitt. Et kjapt sidesprang er en ting, men et langvarig forhold basert på følelser hadde vært værre.

 

Jeg ville antagelig ikke tilgitt meg selv for ikke å ha luktet lunta heller. Når har han vært sammen med henne, kun i arbeidstiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagtid, kveldstid, nattestid. Han jobber forskjellige arbeidstider. Dessuten har han reist en del, mange av gangene har hun vært med. Så mange som har visst om dette...og ikke sagt noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er jo mer en et fyllafeilgrep.. her er det følelser involvert, det har pågått over tid,det er faktisk et barn pågang så han vil jo alltid være knyttet til dette menneske.. alle har vist, det betyr også at du har blitt ført bak lyset av flere mennesker.. nei uff, dette er skikkelig stygt! Synes ikke han fortjener din tilgivelse,det er nok av trofaste menn der ute, hva får deg til å ønske å fortsette etter et slikt svik?

Jeg hadde aldri kunnet tilgitt noe så grovt, mye annet men et sted går grensen på hva man skal takle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det hadde jeg ikke tillat. Dessuten er det vanskelig nok å forholde seg til unger en mann har i fra før. om man ikke skal måtte forholde seg til avkommet av utroskapen hans, og bli minnet om sviket hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med barnet? Har ikke det rett på en far, iallefall få vite om hvem faren er? Det er jo uskyldig oppi det hele....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har barnet rett på å få vite hvem faren er, men Hi trenger da ikke tilgi mannen sin fordet....?

For øvrig er det mannen sitt valg om han vil ha kontakt med ungen eller ikke, dette er da ikke Hi sitt ansvar og har egentlig ikke noe med debatten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde tilgitt noe sånt nei. Hadde ikke klart og hadde ikke villet.

Men nå hadde ikke jeg tilgitt et mer tilfeldig sidesprang heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så tragisk for alle parter! Den der mannen fortjener ingen, han fortjener å være ensom resten av livet sitt. Lusent gjort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke vil ha kontakt med barnet sitt, gjør ham jo ikke akkurat til en bedre mann!

For å bevare litt av respekten for deg selv, spark ham ut av ditt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilgitt sidesprang, som følelsesmessig og seksuelt, men det var ikke barn på vei.

Jeg tror at et så langvarig sidesprang ville vært vanskelig å tilgi, men som jeg sier. De smarte tilgir, men glemmer aldri.

 

Hvordan man skal håndtere en slik situasjon, nei det vet jeg jammen ikke!

 

Og om man skulle fortalt det dersom det var noen man kjente? Kommer an på kjennskapet. En god venninne, ja klart. En av hans venner? Aldri. Noe midt i mellom? Nei, tror ikke det.

 

blankearkogfargestifter.wordpress.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette skjedde med meg!

Og ingen sa noe, da jeg omsider fant det ut følte jeg meg ikke bare sviktet av mannen min.

jeg syns hans kone fortjener å vite hva som forgår bak hennes rygg, så kan hun avgjøre om de har noen fremtid.

 

jeg valgte å prøve å tilgi, men jeg kunne aldri stole på han igjen.

Etter et år ble det brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...