Gå til innhold

Av alle de idiotiske debattene her inne......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den homofile jeg kjenner best, hadde jeg aldri gjettet legningen på utfra oppførsel. Han virket helt vanlig og guttete på meg.

Jeg har også kjent feminine lesbiske.

Selvfølgelig kan det være at dattera di er lesbisk, men det kan også være at hun ikke er det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne debatten og meningene som kommer frem viser i hvert fall veldig tydelig at kjønnsroller ikke nødvendigvis er noe vi er født inn i, men noe vi blir påvirket til å gå inn i.

Når gutter ikke kan leke med dukker fordi det er "jentete", så er kjønnsroller faktisk noe som er menneskeskapt mer enn det er medfødt og naturlig.

Det er også tydelig at ting som blir ansett for å være typisk "guttete" har langt høyere status enn de "jentete" tingene. Det er helt supert å være en "guttejente", men det er krise om poden viser seg å være en "jentegutt".

Blir trist på vegne av barna når de blir tvunget inn i så snevre roller, uten mulighet til å utvikle seg til å bli seg selv. Vi skal liksom være så pedagogisk og politisk korrekte i dag, og ikke legge bånd på barna våre, de skal få utvikle seg ut i fra sin personlighet og sine evner, ikke ut i fra hvordan vi ønsker at de skal utvikle seg. Men dette gjelder KUN innenfor de rammene vi føler er komfortable så klart! Hyklersk er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...