Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #26 Skrevet 21. mars 2011 Jeg traff en utrolig ålreit (trodde jeg) fyr en gang. Hver gang vi møttes var han edru, han kjørte MC, og han kjørte meg flere ganger hjem fra byen når jeg var ute. Ingenting skjedde, men vi begynte å få en veldig god kontakt. Heldigvis var advarte kameratene hans meg om at han tydligvis hadde "glemt" å fortelle meg noe... Mannen hadde vært gift i fire(!) måneder, kona var reiseleder et eller annet sted i syden, og han kjeda seg tydligvis. Jeg kutta kontakten tvert! Ikke fordi jeg nødvendigvis er så jævlig moralsk, men fordi jeg visste at jeg kunne ha falt skikkelig for ham, og hadde vært den som hadde endt opp såra og med skjegget fullt av postkasser... Han gikk selvfølgelig uten ring, og jeg vil påstå at jeg ville ha vært uskyldig i den utroskapen som eventuelt ville ha skjedd. MEN, hadde jeg fortsatt etter at jeg fikk vite at han var gift, da hadde det vært annerledes... Jeg har alltid holdt meg unna andres menn, aller mest fordi jeg ikke vil bli såra, og fordi jeg vil ha en mann som er bare min, ikke sitte alene på alle høytidsdager fordi han er med kone og barn....Og om en mann hadde gått fra kona/samboern pga meg, så ville jeg ikke ha kunnet stole på at han ikke ville gjort det hele om igjen med noen andre... Så jeg fant meg en single mann, riktignok med barn, men jeg har barn selv så det er bare en fordel i mine øyne. Nå har vi vært sammen i over åtte år, og storfamilien vår fungerer knirkefritt:)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #27 Skrevet 21. mars 2011 Stikkord her er respekt for både seg selv og andre.... elskerinner mangler begge deler. Ikke ALLE mennesker er egoistiske som det blir fremstilt lenger opp her. Ikke skjønner jeg at noen har lyst til å være den andre heller... den som får smulene.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #28 Skrevet 21. mars 2011 Er en mann eller kona utro, så betyr det at dem elsker ikke hverandre høyt nok.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #29 Skrevet 21. mars 2011 Hehehe, ikke meningen å gjøre narr av deg altså.. Men; "skjegget fullt av postkasser"?
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 21. mars 2011 #30 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har aldri blitt bedratt (så vidt jeg vet ivertfall) og jeg har heller aldri vært utro eller vært en opptatts manns elskerinne. Men en ting vet jeg og det er at jeg hadd skyldt på mannen min om han hadde vært utro. Og jeg skjønner meg egentlig ikke på de damene som skylder på dama.. Så lenge mannen klarer og si NEI og holde snabelen i buksa, så er det jo ikke noe utroskap!!!! Det er han som er i et forhold og det er han sitt ansvar og ikke dyppe den i andre kvinnfolk. Hvis han er av den uto sorten så nyetter det jo ikke om ei sier nei, da leter han bare rundt til han finner ei som er villig.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #31 Skrevet 21. mars 2011 Skjegget fullt av postkasser er en humoristisk vri på ordtaket for å vise hvor ille det er. Helt vanlig å bruke den omformuleringen her i Oslo hvor jeg er fra.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #32 Skrevet 21. mars 2011 Spenstig variant, den har jeg ikke hørt før:) En kompis av meg vrir på "ikke den skarpeste kniven i skuffen" og sier; "ikke det høyeste treet i skogen". Kanskje jeg kan bruke den på dib en gang det passer seg:p
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #33 Skrevet 21. mars 2011 Det er ikke skyldspm som er det relevante her. Og siden du aldri har opplevd dette selv så ønsker jeg deg velkommen tilbake hvis du får personlige erfaringer. I mitt tilfelle var jeg ikke sint på dama fordi hun var utro med mannen, men fordi hun var den som informerte meg om det. Høres sikkert helt sykt ut, men jeg hadde ikke bedt om å bli informert og hun gjorde for å hevne seg i etterkant. Vurderte lenge å henge opp en kontaktannonse for henne både her og der, men droppet det..... man får mange rarer tanker i hodet i en slik situasjon og ikke alle er like rasjonelle:)
Lille-Pernille Skrevet 21. mars 2011 #34 Skrevet 21. mars 2011 Kvinner som legger seg etter gifte menn er som tisper med løpetid. Utro mannfolk stiller i samme kategori. Søppel! Og det var MIN personlige mening.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #36 Skrevet 21. mars 2011 Hvorfor er det viktig for så mange av dere å påpeke at en elskerinne ikke har selvrespekt? Hva i alle dager har selvrespekt med saken å gjøre? Hvis jeg har lyst til å ha sex med en gift mann, og har sex med en gift mann og gir langt beng i det moralske i situasjonen, så har da ikke dette noe å si for selvrespekten min? At noen MENER jeg burde miste selvrespekten min av å ha sex med en gift mann, betyr ikke at jeg gjør det fordet. Det er vel mer naturlig at det er den som har gift som ikke har selvrespekt, ettersom denne ikke klarer å leve opp til sine moralske ambisjoner og forpliktelser.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #37 Skrevet 21. mars 2011 10:09: Jo, ALLE mennesker er egoistiske. Alt vi gjør er først og fremst ut av hensyn til oss selv. Og hva hvis det bare er smulene elskerinna vil ha? Du må ikke gå ut i fra at en elskerinne alltid har lyst på et fast forhold til elskeren sin. Ofte har hun lyst på akkurat det samme som mannen har: uforplitende sex. Kanskje noen å prate med og le sammen med. En å dele sorger og gleder med uten å samtidig måtte dele hverdagens praktiske utfordringer. Sånn sett er det ofte kona som sitter igjen med smulene; hun får alle de negative sidene ved mannen og hverdagen, mens elskerinna bare får sex og kos. Dette er ingen forsvarstale for elskerinner eller utro menn, jeg har aldri hatt sex med en opptatt mann selv, men jeg er ikke så naiv at jeg tror at alle elskerinner er tragiske, desperate og ynkelige personer som bare brenner for å bli elsket. Elskerinner er like forskjellige og med ulike behov som folk flest.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #38 Skrevet 21. mars 2011 jeg har aldri forstått kvinner som legger skyld over på elskerinnen. hun har jo ikke lovet dere noe Xen min var utro mot meg mange ganger med samme dame. det falt meg aldri inn å bli sint eller sur på henne, selv om jeg godt viste hvem hun var. det er ikke hennes ansvar, hun har aldri lovet meg noe og hadde det ikke vært henne så hadde han funnet noen andre. det er helt og fult hans ansvar og holde seg for god til å være utro. klarer han ikke det så er han ikke verd å samle på. uansett hvor vondt det gjorde for meg jeg og henne er foresten venner i dag. og vi har aldri vært uvenner
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #39 Skrevet 21. mars 2011 Tror du er full av pi.. anno 11:48 Du og elskerinnen til mannen din er bestiser og det har aldri plaget deg at hun lå med han. Men at han lå med henne derimot..... Ja, jøss!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #40 Skrevet 21. mars 2011 vi er ikke bestiser, men vi er venner. når de holdt på så viste jeg hvem hun var men vi kjente hverandre ikke. altså hun har ikke lovet meg noe. han hadde lovet meg noe. det er den store forskjellen
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #41 Skrevet 21. mars 2011 Menn ville vært utro uansett, du er litt vell naiv om du tror noe annet. Faktisk ikke alle som forteller at de har noen hjemme.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #42 Skrevet 21. mars 2011 Greit nok hadde hun ikke lovet deg noe, men har du hørt om moral? Jeg verdsetter ulike verdier i mennesker og moral og empati er noe av det jeg setter høyest. Og nei ALLE er ikke egoistiske i den forstand at man ikke tenker over konsekvensen av sine valg. Jeg handler ikke kun utifra mine egne interesser og behov. Det er en rekke hensyn som må ivaretas på veien. Man trenger ikke hate en elskerinne, men man trenger heller ikke elske henne. Kanskje noen vil takke henne for at hun viste vei til hvilken dritt av en mann man har, mens andre vil vaske gaasjegulvet med dama. Det andler om følelser. Man har blitt bedratt, sveket og løyet til. I tillegg er fremtiden til en familie lagt i grus. Er det unaturlig å mislike en person som har BIDRATT til dette? Hvis det er uforpliktende sex man ønsker seg så er det sikkert nok mannekjøtt å finne på byen en lørdagskveld. STOR forskjell på å ha en onenight med en man ikke vet er i et forhold eller ikke og det å innlede et forhold til en mann man vet allerede har en familie. Sett inn en kontaktannonse å søk etter likesinnede hvis man ønsker et uforpliktende forhold. Ikke bruk det som en unskyldning for å ha sex og et forhold til en som kun tenker med pikkhodet. Menn er enkle. Det kommer vi ikke bort fra i denne debatten. At det er umulig å forføre en mann er bare bullshit. Når det er sagt er det like viktig å spørre seg selv hvorfor mannen valgte å ha sex eller et forhold til en annen kvinne. I vårt tilfelle kunne jeg forstå og det var i grunn en tankevekker som gjør at vi har et helt annet forhold i dag.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #43 Skrevet 21. mars 2011 undervurderer du ikke litt menn i dette innlegget? jeg vil ikke ha en mann som er så idiot at han mener han ikke har evnen til å si nei om en kvinne forfører han. kvinner kommer til å forføre han, akkurat som menn kommer til å forføre meg. det er alikevel hans og mitt ansvar å ikke gi etter om det vi har sammen er verd noe.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #44 Skrevet 21. mars 2011 Folk blir elskerinner av ulike grunner. Gjensidig forelskelse i en vanskelig situasjon. Forelskelse gjør blind, en tror det mannen sier osv. Sex uten følelser er lettere om en vet at den andre er i et forhold som vedkommende ikke vil ut av. Å bli valgt foran mannens kjæreste er noe som booster enkelte personlighetstyper voldsomt. De føler seg spesielle fordi de tror at mannen risikerer alt for dem, og bare dem. Dette er de damene som triumferende ringer mannens kjæreste for at også hun skal vite at elskerinnen har blitt valgt foran. Det viktige er nemlig at andre vet at elskerinnen er en attraktiv dame. Dette er de jentene som egentlig sliter veldig med eget selvbilde og trenger hjelp. Jeg har sett det flere ganger, og jeg synes personene det gjelder er ynkelige, men jeg synes også synd i dem. Kanskje minst like mye som den som blir bedratt. Jeg har også opplevd et sånnt scenario en gang selv, men oppdaget at jeg kom vensentlig bedre ut en jenta kjæresten min hadde sex med. Hun var syk, og jeg klarer faktisk å glede meg over at det går bra med henne i dag. Mer synd på henne enn på meg. Vi er alle mennesker, plutselig står en der i en situasjon en aldri trodde en skulle havne i. Vi er kjappe med å dømme.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #45 Skrevet 21. mars 2011 "Menn er enkle", skriver 12:26, og her tror jeg vi er i sakens kjerne til hvorfor så mange bedratte kvinner heller plasserer ansvaret og skylden til elskerinna. Menn er jo bare viljeløse dotter, som helt mot sin vilje nærmest blir tvunget til å dytte pikken sin inn i den onde elskerinna hvis eneste mål her i livet er å ødelegge nok en familie. "Menn ER jo bare sånn". Menn har vært lure sånn sett, når de har lurt så mange kvinner til å tro at det er så jævla mye vanskeligere for dem å holde seg trofaste, enn det er for oss. Og selvfølgelig er det mye mer behagelig å plassere skylda hos elskerinna enn der den hører hjemme, hos sin kjære mann. Man liker jo ikke tanken på at mannen man elsker har blitt tiltrukket av en annen dame, at han har vært villig til å såre den han elsker og kanskje ofre familien sin kun for å få dyppe pikken i en ny og spennende dame. Reality bites.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #46 Skrevet 21. mars 2011 Dere som mener at det er elskerinnen sin feil at mennene deres er utro; Mener dere ikke at det er gubbens feil at han ikke har baller noke til og si NEI??? Dere får jo mannen til og virke som en liten drittunge som ikke er i stand til og ta egne besluttninger. Det dere gjør er jo bare og skylde på noen andre enn den som faktisk sitter med ansvaret for hele utroskapen, nemmlig MANNEN!! Mulig at det gjør det enklere for dere og takle utroskapen viss dere kan tenke at "hadde det ikk vært for den hersens røya, så hadde ikke mannen min vært utro". Men det er jo faktisk dere dere tar feil. Har mannen den holdningen at utroskap ikke er så ille så leiter han helt til han finner ei som legger seg på rygg..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #47 Skrevet 21. mars 2011 Altså det som er litt komisk her er at det virker som folk tror at kvinner som blir bedratt legger all skyld på elskerinnen og at mannen er en stakkarslig fyr som ikke visste bedre. Tviler på at de fleste som blir bedratt tenker slik. Men samtidig som det er enklere å la all eder og galle gå utover mannen fordi han er tilgjengelig, vet man kanskje ikke hvem den andre kvinnen er engang. Man kan altså ikke stille spm eller fortelle vedkommende hvordan man føler det og det er nok litt stigmatiserende. Altså tror jeg at de fleste føler det slik at mannen er den som er skyldig i utroskapen, men at den andre kvinnen er en bidragsyter.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #48 Skrevet 21. mars 2011 Forholdet vårt døde ut etter et år ca. Stormforelskelsen hadde lagt seg, og vi så vel begge to at det mest fornuftige var å avslutte forholdet. Ikke noe drama i det hele tatt. Bare ble sånn. De er fortsatt gift, og hun aner nok ingenting om dette.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #49 Skrevet 21. mars 2011 Tja, vanskelig å svare på. Jeg og mannen møtte hverandre på jobb og fikk ganske raskt følelser for hverandre. Han hadde en kone, men jeg kjente ikke henne. Jeg var på husjakt sammen med kjæresten min. Det tok lang tid før vi gjorde noe fysisk, jeg dumpet kjæresten umiddelbart. Kona ble også dumpet etterhvert (jeg sa aldri at han skulle gjøre det, var hans eget valg) etter en stund. Selvsagt sa vi ikke at dette skyldtes nye partnere. Jeg greier fint å leve med meg selv til tross for måten vi møttes på. Det var trolig enklere å gjennomføre dette da vi ikke bor på en liten plass og ikke ble offer for rykter. Det at jeg ikke kjente ekskona hans gjorde det også enklere å distansere seg fra virkeligheten. Det er veldig enkelt å si til seg selv at det man ikke ser, det eksisterer ikke. Jeg tror derimot at det som regel er en årsak til at noen velger å være utro, det er jo et sykdomstegn på et forhold som ikke er som det skal. Jeg gidder ikke skryte på meg veldig høye moralske verdier, jeg står for det jeg har gjort og jeg har tatt konsekvensen av det, flere enn èn gang. Men det er verdt det. Jeg fant min sjelevenn og partner i denne mannen, og jeg angrer ikke noe jeg har gjort. Det var selvfølgelig ingen ønskesituasjon at det var en kone inne i bildet, så vi måtte begge vite med 110% sikkerhet hva vi ville med dette før vi tok et steg videre.I det øyeblikket det ble utvekslet et kyss, så var det for sent å snu for oss begge. Jeg har aldri opplevd heftigere følelser eller intensitet og når man i tillegg jobber sammen, så er det ikke enkelt å bryte kontakten. Jeg ble sugd inn i en malstrøm av følelser, lyst og spenning.. Kan ikke forklare dette på en annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå