Gå til innhold

Ene hunden til mine foreldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss! Jeg blir rett og slett dårlig av folk som skaffer seg ANSVAR for et liv og ikke løfter fngeren for å hjelpe den i slike situasjoner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

00:05, hva vet du om HI har prøvd å komme seg til vetrinær eller ikke?

Slutt å vær spydig.

Hi: Har du ingen venner rundt der som kan kjøre?

Skrevet

Når du leser over innlegget her ser du jo at hun ikke har giddet ringt noen engang. I tillegg har de flere hunder. Vitsen med det når en ikke har råd ta èn av dem til dyrlegen?

Spydig? Nei, langt ifra. Når folk er så ekle kalles det ikke å være spydig. Da kalles det å fortelle de sannheten!

Skrevet

Jeg skulle gjerne hjelpt den.

Jeg ringte til bussselskapet her, og hørte om jeg kunne ta med hunden på bussen, slik at jeg kom meg til vetrinæren. Det kunne jeg ikke, pågrunn av allergi.

Har også vært på dyrenett før å prøve og få svar. Jeg vet det eneste er å reise til vetrinær, men ikke så enkelt uten bil.

HI.

Skrevet

RING veterinær da!!

Kan hende de kan komme til dere om så. Du postet innlegget i 13tiden og har enda ikke funnet en løsning.

Skrevet

Det er bare tull!! Har selv tatt masse buss og tog med hund (ikke veskehund, men stor rase). De tar den med bare du betaler voksenbillett for den! Kom deg til dyrlegen- herregud! Foreldrene dine må vel ha en bil, eller de må kunne kjøre deg? Hvis ikke bør du ringe omplasseringen for dyr! La dyret lide, det er jo dyremishandling og det kan man bli anmeldt for- likeså du som ikke tar affære!

Skrevet

Har dere fått vært hos veterinær?

Skrevet

Sjelden jeg engasjerer meg her inne, men nå er det jammen på tide! Skjønner at det er visse hinder for å komme seg avgårde hvis dyrlegen er langt unna, men ring nå for guds skyld og snakk med dem i det minste! Kan hende kan de ta et hjembesøk, men det blir jo mye dyrere ennå komme seg selv.

Er det ingen dere kjenner i området som eier et kjøretøy hvis ikke bussen går?

Jeg synes det er ufattelig trist når folk absolutt skal ha kjeledyr, men som ikke tar med i betraktning at det også samtidig koster penger, som feks veterinær. Så jeg er enig i det noen skrev foran her. Dyrlege-behandling-omplassering. I den rekkefølgen.

Skrevet

Det fins jo faktisk dyrlegevakt som kan komme hjem til dere også.. Dyrere, men det er jo et liv vi snakker om.

Hadde vært bedre å skutt hunden selv om den lider så mye og du ikke kan gjøre noe annet..

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor dere klikker sånn?! Dramaqueens hele gjengen..... Min hund har også brekninger fra tid til annen hvor hun kaster opp gult slim, men er ellers helt upåvirket.......

Jeg tenker mer almenntilstand.... hvis hunden ellers er kvikk og fin utenom et par hostekuler, og ikke viser tegn til smerte,hvorfor skal da HI på død og liv få hunden til dyrlege i dag? Viser den interesse for å gå tur, godbiter, leke? Hvordan er formen ellers? Hvor lenge varer hostekulene?

Skrevet

Nå er det ikke HI s hund da, så hun har ikke ansvar for det livet. Selv driter jeg laaaaangt i alle andre folks hunder, har ikke hun selv og skjønner ikke hva folk skal med dem, i alle fall ikke de som ikke er glade i dyr. Men å påstå at HI "ikke er noe bedre enn eierne, når hun vet et dyr lider og ikke gjør noe" - eh, NEI, det er feil. Jeg har ikke dyr selv, nettopp fordi jeg ikke vil ha det ansvaret. De som har dyr og lar dem lide, ja de er slemme. De som ikke har dyr KAN ikke kalles slemme når dyreeierne svikter! Det er og blir eierens ansvar!!!

Skrevet

Skjelver, gisper etter luft, kaster opp mye. Er ikke det indikasjon på å snaske seg fortere enn svinnt til dyrlegen, ja-så vet ikke jeg. 15:55: lest hele tråden eller??

Skrevet

Er altfor mange som skaffer seg dyr, men som ikke tar seg råd til å ta vare på dem.

Ring veterinær og få en konsultasjon, mye bedre det enn å sitte en hel dag å google..

Skrevet

16.29; hva spiller det for rolle om hun leser hele eller halve tråden??? I OVERSKRIFTEN allerede står det at det ikke er HIs hund!

Foreldra til HI kan få ræva i gir, hun kan bare gi dem råd eller mase på dem om å gjøre det. HI har ingen myndighet eller rett til å kidnappe bikkja deres og få den behandla for noe som halst.

Skrevet

Kjenner at jeg regelrett driter en lang marsj i hva HI foretar seg i denne situasjonen, men hva pokker spør hun her inne etter? Om det er foreldrene eller datteren eller broren eller oldemora som bringer det stakkars dyret til dyrlegen er helt likegyldig overfor meg, bare det blir gjort.

Skrevet

Nå er det veldig vanskelig å se for seg situasjonen uten å være til stede, så jeg vil ikke være bombastisk å påstå verken det ene eller det andre.... Lengre nede i tråden skrive HI at hunden sover..... Med mindre den er besvimt av utmattelse vitner ikke dette om sterke smerter.... Helheten er mer enn bare delene.....

Skrevet

Jeg ringte til dyrlegen, fikk beskjed om at var kennelhoste.

Begge hundene skulle være i ro og ikke være nær andre hunder.

Og om 2 uker skal de til dyrlegen før å få sprøyte.

Hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...