Gå til innhold

Noen som er alene med barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg refererte bare til det anonym sa at man skal være pen, og at det å ha jobb er en forutsetning for å finne seg mann, fordi man i dag har krav til eventuell partner. Ville bare tilbakevise denne påstanden, verden er ikke svart-hvitt.

Det må sikkert finnes en grunn til at jeg sitter alene enda, mulig grunn kan være at jeg ikke kommer meg ut så ofte. Rart at folk som ikke kjenner meg i det hele tatt og som aldri har møtt meg, mener at jeg må belage meg på å være alene til evig tid :S

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det skulle bli slik, men bare ett år etter at jeg ble alene med to barn traff jeg en kjekk og barnløs mann som jeg nå er gift med :)

Skrevet

Forresten, det er umulig å gjette grunnen når mannfolka slutter helt å ta kontakt etter at de rygger ut av hele greia uten forklaring... Har spurt flere av mine venninner, og de forstår IKKE hvorfor jeg fortsatt er singel.

HI

Skrevet

Hvordan traff du mannen din, anonym 16:59? På nett eller annet sted? Nysgjerrig :)

Skrevet

Jeg vet om en koselig mann du kunne prøvd å bli kjent med. Vet ikke hvor du bor, legg igjen nick så kan jeg sende deg info.

Skrevet

jeg var alene i tre år med to barn... (fra yngste var nyfødt og eldste var 2,5 til de var henholdsvis 3 og 5,5)

Møtte så mannen i mitt liv.. og han har jeg vært sammen med nå i 7 år.

Han hadde ingen betenkligheter i forhold til at jeg var mor...

nå har vi fått to barn sammen, så jeg er blitt firebarnsmor.. veldig fornøyd med det.

Skrevet

Jeg tror ikke en mann som virkelig er interessert i deg lar seg stoppe av at du har 2 barn :-)

Jeg ble alenemor da barnet mitt var ett år, var singel noen år før jeg hadde et forhold som ikke fungerte. Møtte drømmeprinsen sju år etter at jeg ble alenemor, og da hadde jeg det faktisk helt utmerket alene og hadde egentlig tenkt at jeg kom til å være alene lenge. Ville ikke ha noe mann heller...

Tror bare at du må ha den innstillingen at dersom en mann ikke vil ha deg pga at du har barn, så vil han ikke EGENTLIG ha deg uten barn heller.

Skrevet

Vet ikke om det er samme person som skriver alle disse frekke og kjipe innleggene her, men du/dere bør skjerpe dere!

HI stiller et helt normalt spørsmål og klarer faktisk å svare saklig og rimelig hyggelig selv om du/dere er ufine. Det er det sannelig ikke alle som klarer her inne!

Min erfaring som alenemor med to barn var at det ikke var spesielt vanskelig å finne skikkelige menn som var seriøst interesserte. Menn som bare ville ha sex etc finnes det jo nok av om man har barn eller ikke. Kan overhodet ikke skjønne at det du forteller om deg selv skulle begrense ditt "manneutvalg" i nevneverdig grad. Kan ikke se at du skulle være "en håndfull", "et nek" eller "dum i hue". Fatter ikke at folk får seg til å skrive slikt, de må ha ting de sliter med selv..

Kan du f. eks alliere deg med andre alenemødre, eller noen voksne, hyggelige mennesker i nabolaget, slik at du får litt fri? Ikke bare for å "jakte på menn", men for å komme ut og treffe andre? Det finnes jo mer seriøse nettsteder også, der man kan prate med folk for evt å se om det kan bli noe mer?

Man må jo påregne endel bomskudd før man treffer den rette, men det er da virkelig langt i fra umulig!

Skrevet

Hvilke nettsider er det du mener, anonym 18:36? Jeg har fått inntrykk av at på både møteplassen og sukker er det en stor del folk som kun er interessert i sex eller uforpliktende forhold, noe jeg ikke er interessert i. Har også en hobby som er typisk kjerring-preget, så ingen mannfolk å treffe gjennom den.

Misforstå meg rett, jeg er ikke desperat etter å finne en mann HER og NÅ, men bare lurte på om det var flere i samme situasjon, og om det virkelig er så stor sjanse for at jeg blir alene for resten av livet.

HI

Skrevet

Traff ham på et sommermarked i byen her jeg bor. Helt tilfeldig møte, begynte å snakke. Ble et par etter en uke :)

16.59

Skrevet

barn blir også eldre. begynner å overnatte hos hverandre osv. kanskje du kunne funent deg noen venner som kan stille opp som barnevakt osv? :)

Skrevet

Det var koselig å høre, anonym 16:59! Vet om flere som treffer hverandre på festival osv, jeg er noen få ganger i året ute på slike ting. Men i denne del av landet er det kanskje vanskeligere å komme inn på folk enn der du bor?

HI

Skrevet

Har spurt flere i omgangskretsen. Yngste er i storbarnsgruppa i barnehage, og eldste er skolebarn, så ingen babyer her i huset. Likevel har jeg aldri fått tilbud om overnatting på noen av ungene. Men prøver nå å utvide nettverket mitt der jeg bor, og komme i kontakt med flere folk ja.

HI

Skrevet

hva med å fks betale en jente for å sitte barnevakt mens barna sover, så får du kommet deg litt ut? :)

Skrevet

Det har jeg gjort før, og det funket kjempefint! Det som er litt synd, at de kun har mulighet til å sitte 1 til 2 timer per gang, og da får man gjort svært lite når man bor på et lite sted og må nødvendigvis kjøre et stykke for å treffe andre folk. Men enkelte ganger er 1 eller 2 timer hvile også ganske godt, så jeg bruker å ha sånn barnevakt en gang i måned i snitt.

HI

Skrevet

Jeg var singel i 1,5 år før jeg traff kjæresten min.

Var alene med to barn under 4 år, var student og i midten av 20 årene. Ikke akkurat kvinnfolk fra øverste hylle mener jeg selv, men kjæresten min falt pladask :) Han har selv to barn, så her er huset fullt gitt.

Jeg hadde ingen problem med intresse fra menn, det kunne til tider være litt for mye. Ingen fikk treffe barna mine, og jeg sa klart ifra at det ikke komme til å skje heller. Før jeg traff kjæresten min, han møtte barna for første gang samtidig som han traff meg for første gang. Så han fikk se mammasiden av meg fra første sekund han la øynene på meg og snakket med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...