Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #26 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i leilighet, da vi ikke har sjangs til å kjøpe noe eget før om leenge.. Vi er to voksne og to små barn i en leilighet på 86kvm. Vi klarer oss supert på dette.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #27 Skrevet 14. mars 2011 Bygde nytt hus i Bærum 2007. Enebolig 250kvm. Jeg liker å bo fint og stort og ha en fin hage uten innsyn fra naboer. Samtidig liker jeg at det er kort vei inn til byen. Er ikke så glad i gamle hus, liker best nye. Da kan jeg bestemme alt selv. Valget var veldig enkelt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #28 Skrevet 14. mars 2011 Bygde nytt hus i Bærum 2007. Enebolig 250kvm. Jeg liker å bo fint og stort og ha en fin hage uten innsyn fra naboer. Samtidig liker jeg at det er kort vei inn til byen. Er ikke så glad i gamle hus, liker best nye. Da kan jeg bestemme alt selv. Valget var veldig enkelt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #29 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i diger enebolig på 300 kvm (inkl. utleiedel), med trippelgarasje og stor hage. Vi har bodd i leilighet tidligere men med barn synes jeg det er fantastisk å bo slik vi bor nå med masse tumleplass utenfor huset. Jeg er egentlig fint lite opptatt av om det er status eller ikke, på stedet hvor jeg bor er er det mange knallfine terrasseleiligheter og prisnivåret på dem ligger langt over en god del eneboliger i samme kommune. Men min oppfatning er at de som kjøper leiligheter der er folk i 50-60 årene som føler seg ferdige med å bo i enebolig med alt det vedlikeholdsarbeidet det fører med seg. Om enebolig er status kommer helt an på eneboligen. En kjip, enkel 60-tallsenebolig har ingen verdens ting med status å gjøre, bare fordi det er en enebolig liksom...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #30 Skrevet 14. mars 2011 ene bolig. vi flyttet fra leilighet fordi det var dyrt, og trangt. vi bor i en enebolig med stor hage, og kunne ikke hatt det bedre
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #31 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i en utrolig fin, ny og lys leilighet på 80 kvm (leier). 2 voksne, 1 barn (prøver på nr. 2). Har stor hage Vi bor her fordi vi er studenter -skal nok kjøpe oss noe etterhvert, men trives veldig godt her også. Her har vi både skog og kjøpesenter rett utenfor døren. Barnevennlig område med lekeplasser, barnehager, skoler og fotballbaner rett i nærheten. Mannen er ferdig utdannet i juni så da spørs det om han får seg en jobb slik at vi kan begynne å tenke på kjøp av bolig etterhvert - men det er jo sykt dyrt! Jeg har 1 år igjen, men spørs om studiene blir utsatt litt dersom nr. 2 melder seg.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #32 Skrevet 14. mars 2011 Bor i enebolig. Jeg ville gjerne bodd i 2 mannsbolig eller noe. Der det er masse naboer. Men det ville ikke kjæresten så da ble det hus. Vi bor landlig til, men det er mange naboer her også. Det er lite hus (128m2) og jeg bare elsker det =) Vil ikke ha større hus for jeg vil ikke vaske, rydde, varme opp og vedlikeholde mer enn det jeg (vi) gjør nå. Eneste savnet er dobbelgarasje som vi hadde før, men da var huset mindre og eldre + masse masse edderkopper hehe.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #33 Skrevet 14. mars 2011 Vi kjøpte rekkehus helt nytt i år på 85kvm, 2 voksne og 1 barn. Er 3 soverom så vi har plass til en liten til før vi trenger en enebolig. Bor veldig landlig til, så skog og mark har vi nok av.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #34 Skrevet 14. mars 2011 Rekkehus. 70 kvm. 2 soverom. Jeg er alenemor for ei jente på snart 5 år. Det er 4 og 4 leiligheter her. Vi har folk under og over oss, og skal snart flytte. De under oss har hunder som står å bjeffer og skriker hele tiden. Det er sinnsykt lytt her! Jeg hører ungen deres på 3 år som gråter all the time! Det smelles i dører, og trampes over gulvet omtrent døgnet rundt. Det krangles og smelles i yttredøren så sofaen min rister. Dette er ikke overdrevet i det hele tatt. Ved siden av oss har vi et samboerpar uten barn, som spiller musikk hele tiden. Gjerne kl 6 på søndag morgen. Det er et mareritt, og jeg kommer meg ikke fort nok herfra. Aldri mer rekkehus!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #35 Skrevet 14. mars 2011 Vi har folk under og ved siden av oss skulle det stå. Ikke over oss.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #36 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i (eiet) enebolig. I vår omgangskrets så er det status, hvertfall etter man har fått barn. Da er det nesten "påkrevd" med eget hus og hage!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #37 Skrevet 14. mars 2011 bor i leil, 58 kvm, 2 voksne og ett barn. Prioriterer å jobbe mindre å reise fremfor å bo, som har blitt altfor dyrt!!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #38 Skrevet 14. mars 2011 Vi er 4 stk pluss hund, og bor i en leilighet på 70 kvm, uten hage bare en minimal veranda.. ALTFOR trangt, så nå flytter vi inn i en enebolig på 160 kvm og 1,3 mål tomt Gleder oss veldig til å flytte, bryr meg ikke det minste om status, vil bare bo større og friere
E, T & T og ei te Skrevet 14. mars 2011 #39 Skrevet 14. mars 2011 enebolig Liker det fordi vi lager mye lyd, og da slipper andre å høre oss, haha Pluss at det er deilig med stort bad, og nok soverom og hage osv..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #40 Skrevet 14. mars 2011 vi bor i enebolig på landet med 150 m2 og flytter til en leilighet i byen på 75m2, to voksne og tre barn. vil heller bo mindre og mer sentralt og bruke mindre penger på oppvarming og vedlikehold gleder oss til flytting!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #41 Skrevet 14. mars 2011 vi bor i enebolig, med stor tomt og ingen naboer på denne siden av veien Vi bor her fordi vi trives på landet, og hater å ha masse naboer rundt oss som klager bare du lukker døra hardt:p )
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #42 Skrevet 14. mars 2011 Bor i leilighet på 70 kvadrat nå, men flytter inn i enebolig om 4 uker. Bor her vi bor nå pga vi pusser opp..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #43 Skrevet 14. mars 2011 Bor i enebolig og har bodd i enebolig siste 6årene, har vokst opp i enebolig og har mann som har vokst opp i enebolig. Vi har bodd i leilighet en periode i etablerings og utdanningsfasen. Vi er 30år og har 3 barn. Eneboliger er overkommerlig i pris her, bor på et tettsted i utkant av mindre by. Normalt at etablerte folk i vår alder bor i eneboliger her så lenge de har to inntekter og har barn i hvertfall, ikke noe statusopplegg, bare helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #44 Skrevet 14. mars 2011 Bor i leilighet på 80 kvm på et av de dyreste stedene i Oslo, så det er mange som tenker at det er "status" å ha leilighet her. Jeg selv har aldri tenkt på det slik... Det er veldig få eneboliger her og jeg foretrekker å bo nær venner og familie, derfor bor vi her nå. Men nå har vi en liten en på vei, så kan tenkes at vi flytter herfra når h*n blir litt større. Jeg har i hvert fall lyst til at vår lille skal få ha tilgang til en hage under oppveksten :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #45 Skrevet 14. mars 2011 Leier leilighet på 60 kvadrat. To voksne og en toåring. Vi bor der fordi jeg studerer i Oslo og ønsker å bo sentralt til jeg er ferdig på universitetet. Vi stortrives
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå