Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 er det sant at det er en ''status'' å bo i enebolig framfor lelighet? hvorfor? hvorfor bor du der du bor?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Leilighet på 77 kvm. 2 voksne og 1 barn. Vi har lyst å flytte i enebolig, men det er så vanvittig dyrt,så jeg vet ikke om vi får råd til det.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Bor i tomannsbolig. Mest fordi det er en del billigere enn enebolig her i området. Leilighet kunne vært litt billigere, men når man har barn syns jeg det er greit med en egen hage å boltre seg i. Nå er ikke vår hage så altfor stor. Men er helt innegjerdet, så har derfor litt kontroll på barna(2 år), og kan slippe de utenfor huset på egenhånd en liten stund og samtidig ha et øye med de innenfra. På sikt blir det nok enebolig(pga større plassbehov), men for tiden har vi det helt greit i tomannsbolig.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Bor i rekkehus, men har et ønske om enebolig.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 jeg bor i enebolig (gård). I denne kommunen finnes det knapt leiligheter, så de fleste har hus.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Leilighet på 180 kvm. 2 voksne og 1 barn. Vi ville ha leilighet fremfor enebolig
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i enebolig, men ikke fordi det er status Prisene her er overkommelige og vi trenger litt plass nå som vi snart er 5 i familien. Synes det er godt å ha plass som ungene kan vokse på. Kan jo si at vi ga 2,6mill for ett hus på 229m2 (bor litt utpå landet)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i enebolig fordi vi ønsker å gi ungene nogenlunde samme rammene rundt oppvekst som vi selv hadde, altså hus og hage. Grunnen til at det er ansett som "status" å bo i enebolig framfor leilighet, er vel helt enkelt at plassen er større og prisen høyere...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i enebolig på Ullern. Flyttet hit fordi Thomas Gjertsen er oppvokst her, jeg vil gjerne at mine barn skal bli like morsomme og sunne som han.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Enebolig. Men det er fordi huset var i familien, og vi fikk kjøpt det billig. Ellers hadde vi nok bodd i rekkehus, synes det er kjempekoselige rekkehus i nærheten av her vi bor.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i enebolig med dobbel garasje og stor hage. Ikke fordi det er status, men fordi vi bor på et lite tettsted, og her har "alle" enebolig fordi prisene ikke er skyhøye og det finnes nesten ikke leiligheter, rekkehus etc. Synes det er deilig å ha god plass, egen hage og garasje når man har 2 barn, jeg da. Men forstår godt at de som bor i større byer synes leilighet er helt topp for eksempel
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Bor i enebolig på 146 kvm (pluss kjeller) 1 mål tomt, garasje og hele pakka. Men ikke fordi det er status. Vil ha enebolig fordi jeg ikke liker å ta hensyn, og kjøpte dette fordi det ligger perfekt til i min by! Flyttet fra en by til en annen, og dette var til salgs
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 jeg bor i en leilighet i en enebolig, og merker at jeg har mest lyst til å bo i rekkehus, der er det jo barn å leke med.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 Rekkehus , snart 2 barn og 2 voksene . 104 kvm.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 foresten så er ikke hus spesielt status her egentlig, for mange av leilighetene er like dyre som husene. det hele handler om beliggenhet. også er det litt kultur på at de i hus peker og ler på de som bor i de dyre leilighetene og de som bor i leilighetene peker og ler av de som bor i hus. så alle syns vel at dems eget valg ere best.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 Er det barn i alle rekkehus altså? Naivt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 nei, men i kommunen jeg bor så bor stort sett barnefamiliene i rekkhusområdene. i eneboligområdet jeg bor i nå er det omtrent ikke barn, og det hjelper ikke med stor hage med masse leker, trampoline, huske og dokkehus når det ikke er noen å leke med.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #20 Skrevet 14. mars 2011 bor i stor enebolig. Kunne like gjerne bodd i blokk, men det er så dårlig med lagringsplass til alt sportsutstyret der...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #21 Skrevet 14. mars 2011 Vi bor i rekkehus, men kunne fint hatt råd til enebolig også. Men vi valgte likevel rekkehus, fordi det er veldig barnevennlig og fint her, med mange småbarn i nabohusene og derfor flust av lekekamerater i gata. Før bodde vi i Oslo, og der var det ikke så aktuelt med hus eller rekkehus, pga det ville prisnivået (i noenlunde ålreite strøk vel og merke)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #22 Skrevet 14. mars 2011 Rekkehus, og er fornøyd med det. Jeg syns ikke det er noe mer status å bo på den ene eller andre måten. Noen liker å ha mange rundt seg og bor i leilighet, andre ønsker å være mer for seg selv og bor i enebolig. Man velger det som passe best for seg selv..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #23 Skrevet 14. mars 2011 Jeg bor en enebolig med stooor tomt, stor garasje (plass til 3 bilder) og stallplass til 2 hester. Bor landlig til, men 15 min til nærmeste by og ikke dyrt i det hele tatt. Gøy på landet
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #24 Skrevet 14. mars 2011 Bor i 91 kvm leilighet, bare meg og barnet mitt. Men vil flytte til en enebolig, fordi jeg har bråkete naboer.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #25 Skrevet 14. mars 2011 Haha, ser at jeg har skrevet at det er plass til hele 3 bilDer i vår store garasje Haha, ja det er jo mye å skryte av!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå