Gå til innhold

Utdanningsnivå hos deg og din partner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 års høyere på meg, 4 på mannen

Jobber med forskjellig, men har omtrent samme lønn og type stilling (i det offentlige)

 

Det er viktigere å komme fra omtrent samme forhold ifht holdninger/meninger og væremåte ("kultur") enn utdanningsnivå tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv Bachelor og mannen har vel teknisk fagskole. Jeg jobber i NAV, han er skipper på en båt.

 

Han tjener vel det dobbelte av meg.

 

Tror ikke dette med om man tar høyere utdanning har noen som helst ting med intelligens å gjøre, det har med interesser, muligheter, ervervet sosial kapital, forventninger fra omgivelsene etc.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun utdannelse fra vgs, min samboer har gått militärhöyskolen og er kaptein av grad (husker ärlig talt ikke hvor mange år det er...3 eller 4). Han har vel tenkt på å gå videre til major (jobben hans vil gjerne det da det er stor mangel på majorer), men pga familiesituasjonen kan han ikke flytte i vei for å lese.

Bryr meg fint lite om utdannelse egentlig. Flere ting jeg kanskje kunne tenke meg å studere, men nä jeg vet ikke... Men det er klart man skal studere om man har spesielle interesser og noe man brenner for. Men aldri fordi man tror det er påkrevd.

Mange av mine venner har bachelor eller master utdannelse, samt 2 av 3 av mine sösken og mine foreldre. Men for meg er det ikke det som avgjör om en person er spennende eller givende å prate med. Prater jo sjeldent bare om jobb med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4års høyere utdanning, mens min mann bare har ungdomsskole. Han er likevel mye mer ambisiøs enn meg, og har en årsinntekt på over det doble av min (arbeider på båt mens jeg jobber i det offentlige).

Han er samfunnsengasjert og glad i å lese, og absolutt ingen "dumrian" selv om han bare har ungd.skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...