Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Trenger arumenter for og i mot å bli gravid i april. og dermed et romjulsbarn om det blir født til termin da.... Takker alle seriøse innlegg...
Gjest Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Kommer jo helt ann på hva slags andre planer du har fremover ? Et barn uansett om dere ønsker er jo flott
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 første barn, hadde ikke gjort noe om kom da :-) var det nr 2,3,4 så ville det vært kjiipt å i verste fall være vekke å føde julaften :-( hadde jeg derimot prøvd veeeldig lenge uanset nr i rekkefølga hadde jeg nok også gått for romjulsbarn (prøvde lenge med nr 2 og da kunne jeg ikke" brydd meg mindre" om det ble romjulsbarn for da ville jeg helst han skulle kommt et halvt år tidliger ) Ble ikke gravid da i april da men i juni- og fikk februar barn :-)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Om du ikke vet, med 100% sikkerhet, at du blir gravid i første prøveperiode så er det bare å begynne for det kan ta tid å bli gravid
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Om jeg kunne valgt ville jeg nok utsatt prøvingen en mnd Et romjulsbarn er selvfølgelig like lykkelig og ønsket som alle andre barn, men jeg tror at man stiller litt sterkere på flere områder ved å være født en annen periode av året. Min mening altså, ikke noen fasit for andre overhode.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Vist det er så viktigt så korfor bli gravid i det heile tatt.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Skjønner virkelig ikke viktigheten med å planlegge ankomst av en evnt. baby så til de grader..........Hva med å ta det som det kommer, ikke sikkert det klaffer akkurat den måneden du ønsker heller....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 For: -Det er vel egentlig det samme når på året man blir født. Mot: -Upraktisk å ha bursdag i en ellers hektisk familie-tid - det blir i allefall nok selskapeligheter som det er i vår familie. Gøyere å spre dagene hvor det kommer gaver -Blir mest sannsynlig den yngste i sin skoleklasse, og kan "risikere" å være 11 mnd yngre enn den eldste. Ett år er lang tid i den alderen der. -Mørkt og kaldt, men det er det jo i januar også -Ingen barnehagegaranti.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har en romjulsgutt... og er veldig glad i han, men om jeg hadde planlagt ville jeg valgt en annen årstid 1. han blir desidert yngst i klassen, noe som er en ulempe for han 2. bursdagen blir alltid litt styrete å få til... både når det gjelder innkjøp.. (da butikkene er stengt og storhandlene er stor nok til julen om du ikke skal handle til bursdagslag også) 3. vanskelig å organisere bursdagslag, for alle er jo SÅ opptatt av julen!! 4. tenk om terminen blir juleaften, ikke så gøy for ett barn å ha bursdag på juleaften. (han går liksom glipp av en event.. når det er ¨på likt) Nei, vent med barn en mnd eller 4 så får du ett vårbarn <3 mye lettere.. (har det også, og det er som sagt MYE lettere....både når det gjelder barnebursdager og alt, for da kan man være litt ute og ikke bare ha hele bursdagslaget inne)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har aldri hatt problem. Har ein sønn født 23 des. Føler jeg har eit barn som blir nedrakka på vedr. dokkes holdninger. At dokke har hjerte og henge barn som blir født på denne mnd.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Du har et luksusproblem, HI! Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #12 Skrevet 8. mars 2011 Har mange i familien som har bursdag rett før jul og i romjul, alle ønsker å ikke få barn i den tiden selv. Men det er jo litt hva man gjør ut av det også. Har ett barn her i huset som har bursdag to dager før jul, siden hun har bursdag rett før jul er det så mange som glemmer bursdagen hennes. Mange gir henne heller en litt større gave på julaften osv. Hun er litt var, men som hun sier så ønsker hun at venner og familie bryr seg like mye om bursdagen hennes som de gjør når de andre har bursdag. Vi feirer bursdagen hennes på lik linje som de andre ungene, men når besteforeldre sier at de heller får større julegave når de er her i bursdag så skjønner jeg det blir sårt. Vi har sagt ifra gang på gang, men det når ikke inn. Min søster var så lei av å få bursdaggaver i julepapir, hun ville ha bursdaggaver i fine, fargerike papir som vi andre fikk. Små ting, men ikke alltid de føles så små for alle. Hadde ungene valgt å ligge litt kortere i rugekassa så hadde jeg også fått romjulsbarn, har vært på føden i romjulen med begge ungene men falsk alarm begge ganger. Om jeg hadde fått romjulsbarn hadde ikke det gjort meg noe, men jeg er glad jeg har januarbarn for ungenes skyld. Jeg planla ikke januarbarn, de ble til når de ble til uten at jeg tenkte noe over det. Første termin jeg fikk på hun siste var julaften, men den var heldigvis feil...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #13 Skrevet 8. mars 2011 Hi 09:59 her Jeg har heller aldri hatt et problem der. Har et barn som er født 18.des, og har aldri vært lite oppmøte til bursdager f.eks. Har inntrykk av at det passer veldig greit for de fleste å "plassere" barnet sitt i bursdag et par-tre timer for å gjøre unna siste julehandel. Iallefall har mange sagt det;-) Barnet mitt synes foressten det er litt stas å være minst i klassen...Hun er jente, så det kan være det er anderledes for jente enn for gutt....Men har alltid synes det har vært koselig med et julebarn!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #14 Skrevet 8. mars 2011 hadde aldri villet hatt barn i romjula,da er barnet bestandig minst i barnehagen,minst når han/hun skal begynne på storbarn,minst når det skal begynne på skolen ,minst minst minst. og når man er minst kan man også være den minst umodne,noe som ikke er fordel i noen av de overnevnte plassene. jeg ble gravid i april og heldigvis kom jeg meg over det nye året før barnet ble født!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #15 Skrevet 8. mars 2011 10:33: Føler du virkelig at ditt barn blir "rakket ned" på, fordi vi sier at om vi kunne velge, ville vi heller hatt barn ETTER jul????? Folk er jammen meg ikke mye gode ger inne! Jeg har en tenåring som er født 25.desember. Og jeg skal love deg at han ikke er mye fornøyd med å ALDRI ha hatt barneselskap på dagen sin. Og ikke mye å gøy å få et lass med gaver dagen etter julaften. (+ at han ofte får lit større julegave fra tanter og onkler, sånn at han får færre gaver enn de andre!) HAN ville helst hatt bursdag etter nyttår, og det skjønner jeg jammen meg godt!!!!!!!!!!!! Så Hi; jeg ville ha ventet en mnd... Er faktisk ikke veldig gøy med barnebursdag når alle er bortreist, og sitter begravd i juleribbe og pinnekjøtt! =(
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #16 Skrevet 8. mars 2011 18. desember er vel strengt tatt ikke romjul, da..... Ikke er det jul, heller. Romjulsbarn er født 25. - 30. desember.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #17 Skrevet 8. mars 2011 Hi her... Jeg vil bare si TUSEN TAKK til alle dere med seriøse svar, og jeg ser at dere som mener jeg burde hoppe over en måned med prøving når jeg har muligheten har svært gode argumenter! Jeg har prøvd i 8 mnd.. og kan vel vente en måned ekstra når jeg først er i gang. Koster ikke meg så mye å vente en måned ekstra, og når barnet vil kunne få et par fordeler av det, hvorfor ikke? Alt for barnet!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 God ide - lykke til! Kan jo hende at barnet blir født for tidlig og ender opp som romjulsbarn likevel ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #19 Skrevet 8. mars 2011 Hehe så sant! Men det gjør jo ikke noe det heller, hva HI
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #20 Skrevet 8. mars 2011 Blir du gravid allerede i april, vil du få januarbarn, så bare å sette i gang, da eller? Jeg ble gravid i mars og fødte rett før jul, uka før termin
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #21 Skrevet 8. mars 2011 Gutten min er født 31.12 og han er skolestarter nå, i forhold til utvikling sammenlignet med de andre barna som er skolestartere så ligger han likt, merker ikke at han er født senere enn de andre. Så hittil har det ikke vært noe "problem" at han er født så sent på året. Det ENESTE jeg synes er minus er at ingen i familien kommer på bursdagen hans, de er for opptatt med å forberede nyttårsaften, og familien på far-siden bor 2 timer unna oss (inkludert ferje), så fra de får han alltid bursdagsgaver når vi er på besøk hos de i romjula. Har prøvd å fått de til å komme feks helga etter. Barneselskap har vi alltid hatt første helgen etter bursdagen, og da har de fleste kommet.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #22 Skrevet 8. mars 2011 11.35 her Jeg prøver også å bli gravid igjen, og har prøvd ei stund nå, kommer ikke til å hoppe over prøvingen nå framover heller. Jeg blir gravid når jeg blir det, også får vi heller gjøre det beste utav det om også det kommer en baby i juletider denne gangen også ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #23 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har bursdag 2. januar, og har opp igjennom årene fått mange "kombinertpakker" på julaften, der det står på til-fra-lappen at det er "bursdagsgave også"...morsomt...og det var skikkelig kjipt aldri å bli sunget bursdagssang for i klassen, når alle andre fikk det på sin dag, til og med når de hadde hatt dag på en lørdag eller søndag. Så hadde jeg kunnet velge hadde jeg mye heller hatt bursdag litt senere. Jeg begynte et år for tidlig på skolen, så jeg var alltid minst, og nei, jeg kan ikke si det var så mye stas, når man ble litt eldre og ting som hadde aldersgrense ble aktuelt. Har selv et høstbarn, og om jeg kan velge neste gang, vil jeg prøve å få en på våren, slik at sommeren blir den "første" årstiden. Virker så mye lettere med tanke på temperaturer og trillevær og alt det der.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #24 Skrevet 8. mars 2011 Hva om det er akkurat den måneden du blir gravid da? Hadde ikke hoppet over en mnd om jeg allerede hadde prøvd i 8 mnd. Jeg har et romjulsbarn selv, hadde termin 17.januar men jeg fødte 3 uker før termin pga plutselig vannavgang.. så ingenting er sikkert:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #25 Skrevet 8. mars 2011 Dei som meiner at å få barn i den perioden er nedlatende. Er FAN meg ikkje unt eit barn. Tenk om dokke vart uheldig gravid og fikk den perioden. Er det snakk om ABORT. Virker slik. På tryne debatt. Fan meg vere glad dokke får posetiv test samme fan kortid. Gud hjelp meg for ei syting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå