Gå til innhold

Utdanningsnivå hos deg og dine venninner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har venner med høy og lav utdannelse. Selv har jeg ikke så høy utdannelse, ikke jobber jeg som det jeg er utdannet til heller. For meg så spiller det ingen rolle om mine venner har høy eller lav utdannelse, det som spiller er hvordan de er og vi har det sammen.

Folk kan ha så høy utdannelse de bare vil, men ikke fungere på det sosiale plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på å ta bachelor (bv.ped). Av mine fire nærmeste;

1 journalist som holder på å omskolere seg til vernepleier,

1 resepsjonist (fagbrev),

1 ped. leder,

1 uten utdannelse utenom vgs.

 

Og jeg er like glad i dem alle sammen og hver av dem gir meg noe helt unikt for akkurat den personen, uavhengig av utdannlsen deres. Det er ikke utdannelsen som gjør dem til mine fantastiske vennniner! Men den de er; intelligente, sjarmerende, generøse, sterke kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandt mine barndomsvenniner er vi tre stykker som har embedtsesamen, en som har ulike kurs gjennom jobben som eneste kvalifikasjoner utover videregående. Det er noen sykepleiere, og andre med treårige høyskoleutdannelser.

 

Men blandt mine studievenner er det jo 100% med embedseksamen. Er jo rart med det, når man går på samme studie i over 6 år, så blir man jo venner med sine medstudenter.

 

Hvordan det påvirker oss sosialt, er jo et litt annet spørsmål. Når jeg er med mine studievenner, så blir det jo snakket en del fag. Noe det ikke blir like mye av når alle har ulik utdanningsbakgrunn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner med og uten utdannelse og fra alle samfunnslag.

 

Deilig med en slik blanding, og vi kommer fantastisk godt overens alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også flere venninner med forskjellige utdanninger på forskjellige nivåer. Men har lyst til å kommentere det ei over her nevnte, om at det ofte er de med bachelor utdanning som "klager" mest.

 

Har ei venninne som har 3 årig høyskole utdanning. Denne er hun veldig stolt av egentlig, men har lyst til å ha en høyere "status". Synes det blir litt tåpelig, når hun disser andre som "bare" er sykepleiere og førskolelærere, de har jo like lang utdannelse som henne! Men i hennes øyne har hun en "fin" utdannelse ( på lik linje som sykepleier ) men vil gjerne ha en master i faget sitt.

Hun er egentlig litt over gjennomsnittet opptatt av jobb egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...