Gå til innhold

Hvor mange her er organdonorer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er egentlig bare nysgjerrig på om det er mange som har tatt stilling til det her inne. Selv har jeg hatt donorkort siden jeg var 16(sånn ca), og har begynt som blodgiver i tillegg til å melde med som benmargsdonor/stamcelledonor. Og det er jeg stolt av :)

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt donorkort i ca 2 år nå. Meldte meg som blodgiver men fordi jeg går på migrenemedisiner daglig, så kunne de ikke ta imot blodet mitt.

Skrevet

har donorkort, er ikke blodgiver.

Skrevet

Jeg kan ikke gi blod pga medisiner og diverse andre helseting.

Organdonor har jeg sagt til familien at jeg er.

Gjest ~¤Pcos dama vil ha spire¤~
Skrevet

Jeg er donor!:) Har ikke fått surra meg rundt til å bli blodgiver enda.. Men det blir!:)

Skrevet

Ja, dessverre er det mange som ikke gi blod pga medisiner ol. Har selv en mor som ikke orka å gi blod lenger da hun ble dårlig av jerntablettene. Så skjønner godt at ikke alle gjør det :)

HI

Skrevet

jeg har ikke donorkort, men har informert mine nærmeste om min mening om det. Altså at jeg gjerne vil gi om noe kan brukes. Det er jo til syvende og sist de som bestemmer.

Blodgiver har jeg tenkt lenge på at jeg vil bli, men har ikke fått surra meg til det. Jeg solgte morsmelk mens jeg kunne det :-)

Skrevet

Jeg har vært blodgiver og benmargsdonor i mange år, og gir gladelig bort de organer som måtte kunne benyttes når min tid er omme. :o)

Skrevet

Skulle ikke være anonym. ;o)

Skrevet

blodgiver, organdonor og beinmargsdonor... Håper jo i grunn jeg aldri må gi beinmarg, for det skal visst kjennes i ettertid, men gir det jeg kan gi. Måtte ha 3 blodoverføringer etter fødsel, så vil gi litt tilbake ;)

Skrevet

Ingen kan si at man ER organdonor, da dette er noe pårørende må ta valget om raskt etter din død. Man kan si at man ønsker å være donor...og viktigst av alt: informer dine nærmeste!

Jeg selv har informert mine nærmeste om at jeg ønsker å være donor, jeg er allerede blodgiver og er registrert i benmarksgiverregisteret.

Skrevet

Vil veldig gjerne, men får ikke lov til verken å donere organer eller gi blod :o(

Skrevet

Jeg gav benmarg for et par år siden og synes ikke det var så ille. Kjente det i hoftene i en ukes tid, men det gikk bra med Paracet hvis det ble for ille de første dagene, gjerne i forbindelse med at jeg skulle legge meg for natta. :o)

Skrevet

Jeg ER organdonor.. Har signatur fra de 2 nærmeste pårørende på kortet.. Og alle i min familie vet at jeg er organdonor.. :)

Skulle bli blodgiver i fjor, men pga at jeg ble gravid så kunne jeg ikke det er og da.. MEn 1 år etter fødsel så kunne jeg komme tilbake.. Så fra mai 2012 skal jeg forhåpentligvis være blodgiver..

Skrevet

Min sønn døde av leukemi og det var ikkje lange sjuketiden vi hadde. Men det var ikkje lite blod som vart brukt så tror det var 20 poser på denne tiden. Takker til alle som støtter som donorer og blodgivere.

Skrevet

Jeg ER organdonor også. Har utfylt kort i lommeboken og mine pårørende er informert og har skrevet under kortet. Mine pårørende kan ikke bestemme over mine organer etter min død.

Skrevet

Hvis du ikke har gitt et organ allerede, så ER du ikke organdonor, du ønsker å bli det (når du dør)

Søsteren min ER organdonor, hun har gitt bort den ene nyren sin til datteren.

Skrevet

Jeg skulle veldig gjerne vært men jaeg kan ikke pga slankeoperasjon.

Skrevet

Hvis du bor i Norge er det dine pårørende som må bestemme på sykehuset om dine organer skal gis bort hvis du dør. Donorkortet er kun en hjelp til helsepersonalet for å få tak i nærmeste pårørende raskest mulig for å få fart på organdonasjonen. Man har ikke lov å ta organ fra døde i Norge uten tillatelse fra pårørende.

Skrevet

jo, det er dine pårørende som bestemmer over dine organer når du er død. Beklager, underskrift og donorkort har ingen juridisk betydning... Er du gift er det vel mest sannsynlig mannen som har det siste ordet, hvis ikke foreldrene dine...

Skrevet

Donor og bl.giver

Skrevet

Har vært blodgiver i mange år, men organdonor blir jeg ikke.

Annet enn hornhinnene. De kan de gjerne ta etter min død!

Skrevet

Jeg har hatt donorkort i over 10 år, mannen skaffet seg det som app her om dagen.

Kan dessverre ikke være blodgiver, men jeg er melkegiver!

Skrevet

Lille-Pernille, hvorfor vil du ikke donere organer? Ikke negativ til deg, bare lurer på hvorfor. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...