Gå til innhold

Dere som er slanke og ikke følger en spesiell kostholdsplan eller er på slankern...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

frokost, lunsj, middag og noe smått på kvelden :)

 

Jeg spiser generelt norsk mat hvert måltid, men spiser masse godt også :)

 

Ligger i fam å være slank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si det ser ut som om de aller fleste har et veldig sunt forhold til mat og trening. Flinke damer. Tror dere det er noe av grunnen til at dere er slanke? Hvis man er besatt av dette vil man vel kanskje spise mer?

Får dere dårlig samvittighet om dere spiser noe usunt midt i uka? Føler dere da behov for å hoppe over et annet måltid eller "trene det av"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke dårlig samvittighet, trener ikke ekstra, bare nyyyter! :)

Men er ikke opptatt av å ha "den perfekte kroppen", bare være passe sunn og føle meg vel med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naturlig slank. Veier et sted mellom 50 og 55 kg og er nesten 170 høy.

 

Iløpet av en vanlig dag, spiser jeg noe slikt som dette:

Frokost (ca 07.30): Et knekkebrød eller brødskive med pålegg eller to stekte egg.

Lunsj (ca. 12.00): En baguett, salat eller lignende. Enkelte ganger varmlunsj fra kantina. (studerer)

Middag (ca 17.00): Vanlig middagsmat og vanlig mengde (pasta, gryter, kjøtt, wok, fisk osv. Som regel med grønnsaker/salat til hvis det ikke inngår i retten.)

Kveldsmat (ca 21.00): Yoghurt med musli, knekkebrød, cornflakes eller lignede.

 

I tillegg til dette spiser jeg gjerne noe frukt og yoghurt til mellommåltid mellom frokost og lunsj og mellom lunsj og middag.

Drikker for det meste vann, melk og appelsinjuice eller eplejuice, men tar også en kopp espresso til frokost og en latte eller to iløpet av studiehverdagen. Kuttet ut cola etter jul. Var avhengig... (Gått ned en kilo eller to av å slutte)

 

Jeg skeier ut med usunnheter en gang i blant, men prøver å ikke spise for mye godteri utenom helgene. Er veldig glad i sjokolade...

 

Ellers så trener jeg ikke en skit. Går en del iløpet av dagen og velger trapper istedenfor heis og slikt, men trener ikke for treningens skyld... Burde skjerpet meg, for jeg er ikke spesielt i god form. Skikkelig dårlig kondis...

 

Trur nok jeg hadde vært litt tjukkere om det ikke var for den høye forbrenningen som ligger i familien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 knekkebrød. Pålegg hva som helst - ofte hvitost med litt majones eller kaviar

Lunch: 2 skiver grovbrød, ofte med makrell i tomat

Middag: sunn og god hverdagsmat. (kjøttkaker med masse grønnsaker, fullkornspasta, salater, fisk med poteter, wok etc)

 

Spiser noe frukt innimellom og drikker masse vann. Ellers drikker jeg kaffe til frokost og lunch.

 

I helgene spiser jeg akkurat hva jeg vil. God og deilig frokost med egg, melk i kaffe'n etc

Kosemat til kvelden med sauser etc. Evt taco eller nachos. Spiser da også godteri! Men godteri KUN i helgene!!

 

Trener 3 ganger i uken på Elixia.

 

Jeg er da 180 cm høy og veier 64/65 kg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trøkker i meg så mye usunt som jeg bare klarer. Har en seriøs sjokoladeavhengighet. De ler litt av meg på jobben når jeg "stikker på butikken for å skape litt trivsel", men jeg bare mååå ha sjokkis hver dag.

 

Jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet for noe av det jeg spiser. Så lenge jeg spiser minst tre ordentlige måltider i løpet av en dag, og noe frukt, er resten ok.

 

Trening..? Hva er det..? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser tre rugsprø med egg og kvaiar til frokost.

til lunsj spiser jeg 4 rugsprø med makrellitomat

til middag spiser jeg vanlig middagsmat, men mye fisk, men tror ikke middagene er spesielt sunne.

 

jeg spiser ikke noe mer etter det, og jeg drikker te hele dagen.

 

om jeg har besøk så spise vi godteri eller noe, men jeg er ikke så glad i det, er mer glad i brus. drikker brus nesten vær dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igjen mulig å være slank, uten nødvendigvis å være stram.

Gjelder det for deg også?

Man blir jo eldre og må gjerne jobbe litt ekstra for å være fast i fisken.

Er dere generellt sett fornøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...