Gå til innhold

Dere som er slanke og ikke følger en spesiell kostholdsplan eller er på slankern...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ser kostholdet deres ut på en normal dag?

Hvor ofte spiser dere søtsaker? Gjør dere det da uten dårlig samvittighet?

Trener dere, isåfall hva og hvor ofte?

Bare føler de aller fleste er på slankekur. Morsomt å se hvordan andre har det i forhold til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser veldig mye grønnsaker og salat endel frukt og knekkebrød, masse ost, skinke, makrell i tomat, egg, frokostblanding (de "sunneste" kornblandingene), fullkornspasta, sushi, magre kjøttprodukter, helgrovt brød. Jeg spiser lite blandingsprodukter av kjøtt og brød som ikke er grovt. På hverdager spiser jeg nok ganske lite fett, lite karbohydrater generelt, og spiser ikke godteri/kake/potetgull/kjeks/drittmat i det hele tatt.

I helgene (fre-søn) spiser jeg hva jeg vil. Gjerne smågodt for 50-60 kroner på lørdagen, boller, kaker, hva som helst. Tenker ikke på det. Men jeg har nok et grunnkosthold som er ganske sunt, og det resulterer i at jeg liker gode salater bedre enn pizza og at jeg har en tendens til å velge produkter som får meg til å føle meg bra foran produkter som får meg til å føle meg dårlig.

Utenom graviditeter løper jeg hver dag fordi jeg slapper av på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser godteri lørdager.

 

Evt ved veldig festlige anledninger.

 

Kostholdet ellers, spiser mye av det jeg liker... Blir mye nøtterm kjerner, cultura, tørket frukt, avmnlig frukt, ost, grønnsaker, linser, litt kjøtt...

 

Vanlig dag:

 

Frokost: cultura naturell, litt havre, litt rosiner, solsikkekjerner, linfrø (har grusom fordøyelse), sesamfrø + kaffe med masse melk

 

Lunsj: rundstykke eller to brødskiver (mellomgrovt) med pesto eller sennep, skinke, ost, noen cherrytomater

 

Mellommåltid: 2 frukt

 

Middag: pasta med brokkolig, linser, løk, paprika, spekepølse, krydderterninger eller pesto f.eks.

 

Mer kaffe med masse melk, he he

 

Kvelds: knekkebrød eller fiberrik med pålegg + juice, eller yoghurt med rosiner og nøtter + juice eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 brødskiver med feks salami og majones og ost og syltetøy, til frokost. Melk til.

Kaffe.

2 brødskiver/knekkebrød til frokost med div pålegg, gjerne leverpostei eller makrell i tomat.

Middag varierer veldig. Typisk vanlig mat.

2 brødskiver/knekkebrød til kvelds også. Avhengig av kveldsmat. :)

Er ikke så god på å spise frukt. hender jeg lager en fruktsalat med vaniljekesam på til kveldskos.

 

Trener ikke noe særlig. Aerobic med styrketrening en dag i uken.

Ellers går jeg turer på 30-60 min så og si hver dag (når det lar seg gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.00 her.

 

ja, jeg trener eller går tur 3 ganger i uka. Og tar mageøvelser de samme dagene. Liker godt å være i aktivitet og rusler ofte i byen eller i skogen om jeg kan-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet litt med for mange kilo i tenårene - var veldig glad i brød og all slags godteri. Men etter at jeg ble sammen med mannen min for 14 år siden, smittet hans matvaner gradvis over på meg, og dermed gikk jeg ned noen kilo- og fikk det jeg vil kalle for et sunt og variert kosthold - som holder oss begge to slanke.

Jeg varierer litt, men for tiden spiser jeg havregrøt med noe frukt ved siden av til frokost.

Blir jeg sulten før lunsj tar jeg meg en gulrot eller et eple. Til lunsj spiser jeg en salat- alltid med noe proteiner i - det holder meg mett lengre.

Blir jeg sulten før middag tar jeg meg en yoghurt, noe frukt eller nøtter.

Til middag; her er det variert. Kan gjerne spise pannekaker, pasta, fiskegrateng eller noe sånt - men vi spiser en god del fisk og kylling - med grønnsaker og ris/poteter.

Blri jeg sulten på kvelden tar jeg meg et knekkebrød, en skive eller lignende.

 

I helgen koser vi oss med det vi måtte ha lyst på - chips, godteri etc - men siden vi handler stort sett bare 1 gang i uken - kjøper vi alltid bare inn til en helg - vi går liksom ikke på butikken kjempesultne på impuls.

 

Vi er nok generelt veldig aktive - vår og sommer og høst sykler vi til jobb (via barnehage) - å vinteren har vi lysløype rett uten for døren, og i helgene er vi atort sett alltid på tur om søndagen. Jeg er medlem på treningssenter, men det blir mer sporadisk etter hva jeg har tid til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på slankekur en gang, da gikk jeg ned åtte kilo. Jeg la på meg en del da jeg ammet, for jeg var så sulten da. I svangerskapet la jeg ikke på meg. Ellers har jeg altlid vert slank, spiser mye og er en del aktiv. Trener ikke fast, men innimellom litt pilates. Går mye i hverdagen, og leker aktivt med ungene ute.

 

To skiver til frokost, en frukt et glass juice og mye kaffe

 

En salat med mye ost, pasta og olje i til lunsj, en frukt og kaffe

 

Har det vert travelt på jobb så er det ikke alltid jeg rekker å spise, da er det typisk at jeg spiser en eller to sjokolader i bilen hjem

 

Middag: mye grønnsaker. Svært lite halvfabrikata, Men vi bruker en del fløte, seterrømme, olje, smør og slikt.

 

Kveldsmat: middagsrester. Eller eggerøre

 

Snacks: druer, nøtter, epler, noen ganger sjokoladekjeks.

Nypete på kveldstid

 

I helgene spiser jeg chips med dip, ostepop og smågodt. egg og bacon til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt slank, trener ikke, men går relativt mye hver dag.

 

Spiser brødskiver til frokost, en yoghurt hver dag, epler, bananer, vanlig norsk middag med poteter eller pasta.

 

Spiser stort sett snop i helga, og da uten dårlig samvittighet.

 

Tenker lite på hva jeg bør eller ikke bør spise, kanskje fordi jeg har et streit kosthold som ikke svinger veldig verken i retning feit mat eller slankemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm høy og veier rundt 56 kg. Har alltid vær tynn/slank og har aldri jobbet for det. Er vel bare en av dem som har det sånn. La på meg 10-12 kg under graviditeten, og alt var borte tre uker etter fødselen uten at jeg gjorde noe for det.

 

Spiser det jeg vil, men det viktige er at jeg spiser fersk og variert mat. Lager det meste fra bunnen, veldig lite hurtigmat og frossenmat. Eneste frossenmaten er fiskegrateng, eneste hurtigmaten er en pizza eller burger i ny og ne og sushi, og eneste halvfabrikata er posesauser. Typisk dag er to skiver med ost eller kjøttpålegg og en yoghurt til frokost, cirka det samme til lunsj, fiskegrateng/kjøttkaker/pastarett/kylling/fisk, ris/poteter og kokte/rå grønnsaker til middag og knekkebrød/skiver/frokostblanding til kvelds. Spiser en frukt eller to i løpet av dagen, drikker et par liter vann og et par glass jus. Drikker lite brus og saft og har aldri vært spesielt interessert i sjokolade og snop, derfor spiser jeg det når jeg vil. En sjokolade kan ligge i kjøleskapet en uke hos oss uten at den blir spist opp.

 

Trente en del som tenåring, og trente en del det siste året før jeg ble gravid. Nå har jeg ikke trent jevnlig på nærmere et år, men gleder meg til å komme igang litt igjen. Ser kanskje tynn ut, men kroppen trenger trening og bevegelse for å være sunn, og det kjenner jeg godt etter en graviditet og masse stillesitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En god neve hjemmelaget musli (solsikkekjerner, gresskarkjerner, linfrø, havregryn og kruskakli), cultura pære og en banan.

Lunsj: 2 brødskiver, en med kokt egg og en med hamburgerrygg og paprika eller annen skinke.

Mellommåltid: 1-2 frukt.

Middag: Ett kjøtt-/fiskstykke, MASSE grønnsaker (mye mer glad i det enn det andre) og ris, pasta eller poteter.

Kvelds: Stort sett ingenting, men kan ta meg en frukt hvis jeg har lyst på noe..

 

Også spiser jeg godteri og sånt når jeg har lyst, men ikke i voldsomme mengder, da jeg ikke er så veldig glad i det sånn egentlig..

 

Også drikker jeg utelukkende vann, melk (skummet), kaffe og te, aldri brus (liker det rett og slett ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid vært slank, 170 høy og veier ml 54-60 kilo. lgt på meg ca 25 kilo i begge svangerskap, gått de greit ned igjen i løpet av ca 4 måneder.

 

Frokost 1 skive grovbrød med pålegg

Lunsj to skiver grovbrød

Middag: vanlig mat, kjøttkaker, fiskegrateng, fiskekaker osv. veldig glad i pasta og kjøttdeigting.. Spiser en del grønnsaker, men mest karbo

kveldsmat 1 skive eller omelett av to egg med ost

 

Spiser godteri hver dag, men ikke mye. Spiser også epler og noen ganger en banan.

 

Drikker mye kaffe, Bris og brus uten sukker.

 

Trener 1 gang i uken, går eller veldig mye i høyt tempo. Er en person som liker å gjøre alt fort og effektivt, tror det er dette som holder meg slank.

 

Er på kafe stort sett hver helg og kanskje 1-2 ganger midt i uken, da spiser jeg boller, kaker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank, 168 høy og 57 kilo. I løpet av en dag spiser jeg ca en eller to grovskiver til frokost ( godt med pålegg), et ostehorn eller baguett til lunsj, middag- alt fra kinamat, junk til kyllingfilet med grønnsaker, en sjokolade så og si hver dag, litt frukt, ofte brus og mye kaffe. Kveldsmat spiser jeg sjelden, tar meg en skive eller et knekkebrød noen ganger.

 

Trener ingenting nå, er en periodetrener hehe. Liker å være ute med ungene, gå på fjellet og ute i naturen, praktiserer også en del yoga. Altså jeg er absolutt ikke kjernesunn men er slank likevel.

 

Grunnen til at jeg ikke legger på meg tror jeg er fordi jeg er småspist. Jeg er typen som pirker litt i maten og spiser ofte bare for å spise. Spiser meg sjelden mett, bare fyller opp litt nå og da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye stillesittende pga dårlig rygg, så jeg justerer kostholdet mitt etter hvor mye aktivitet jeg er i.

Er interessert i kosthold og spiser (og er glad i) sunn mat, men det vil ikke si at jeg ikke koser meg med sjokolade osv hver uke heller :)

 

Frokost kan være 3 knekkebrød med magert pålegg, 30 g havregryn eller sunn frokostblanding med ekstra lett melk, smoothie.

Lunsj spiser jeg det samme som frokost (dvs. f.eks frokostblanding hvis jeg spiste knekkebrød tidligere), eller en tunfisk/kylling/kikert (en av delene) salat hvis jeg er skikkelig sulten.

Middag består av fisk, kylling eller magert svinekjøtt med grønnsaker i et uendelig utvalg varianter.

Gjennom dagen tar jeg meg gjerne frukt eller grønnsaker hvis jeg er småsulten eller fysen på noe.

Kveldsnacks er ofte oppskåret grønnsaker med mager kesam eller fruktfat da jeg er VELDIG avhengig av noe og knaske på foran tv.

 

Her er det ofte 10 om dagen i stedet for 5 ;o)

 

I helgene er spiser jeg ofte en grov brødskive eller to i stedet for knekkebrød til frokost, og kanskje litt mer usunn middag som f.eks. pizza (selvfølgelig med magert kjøtt, mager ost, grov bunn osv.)

 

Men bare for og si det sånn, jeg er typen som legger på meg FORT, det ligger i slekten, så jeg praktiserer mye selvdisiplin.

Vi har egen hylle i kjøleskapet til sjokolade og et stappfullt godteskap, men jeg er flink og holder meg slank allikevel da jeg fokuserer på sunn kost i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund er jeg fortsatt en tjukkas, men jeg svarer likevel ;o)

 

For mange tjukkaser er ikke problemet at mat er godt eller at de elsker snop, men at de har knytta masse følelser til det å spise.

 

For mange slanke er mat rett og slett mat - brennstoff kroppen trenger, smaker godt, men ikke mer enn det. De føler ingen trang til å stappe magen for full.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært slank, og har vært pesceterianer siden jeg var liten. Dvs at jeg ikke spiser noen annen form for kjøtt, enn fisk.

Jeg er ganske overbevist at denne "livsstilen" gjør at jeg holder meg slank. Jeg kan ikke stoppe innom hvor som helst når som helst og få meg noe mat. Har du noen gang sett en fiskerett på f.eks bensinstasjon? det har ikke jeg :)

Jeg styrer med andre ord unna alt som heter junk food.

Ellers spiser jeg ikke store mengder, men trener helelr ikke. Jeg har travle unger, og føler atd ette er med på at jkeg holder meg nok i aktivitet. Går turer med hunden da :) Er vel litt trim det, men veldig koselig trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 og vanligvis 55 kg (veeeeeldig gravid nå, og har gått opp 10 kg:)

 

Frokost: 3-4 knekkebrød, eller 2 brødskiver. Grove baguetter i helgene, gjerne vita hjertegod el.l. Pålegg: Kokt egg, skinke, jarlsberg eller syltetøy. Melk og juice, kaffe og te med sukett og melk. Koser meg med frokosten!

 

Spiser ofte mellomåltid, eller ikke noe frem til middag. Glemmer det ofte, eller orker ikke lage bare til meg. Kan godt spise noen druer eller en banan, men bare dersom det ligger lett tilgjengelig.

 

Hvis jeg spsier lunch er jeg ofte på cafe, og spsier ofte salat. Elsker salat, med kjøtt av noe slag og grovt brød.

 

Middag, mye fisk og masse grønnsaker. Orker ikke spise grandis og sånne ting, liker heller ikke blandingsprodukter eller kjøtt generelt. Har aldir bestilt biff i hele mitt liv, spiser alltid fisk og noen ganger kylling. Lite poteter, mye grønnsaker. Er det dessert tar jeg gjerne to porsjoner, men lager aldri dessert selv, tenker ikke på det, og har ikke teft for matlagning.

 

Kveldsmat kan være alt fra et eple, til kinamat i sofaen etterfulgt av potetgull og sjokolade. Har ingen forskjell fra hverdag og helg, og kan godt gå en helg uten å spise så mye som et drops, uten å tenke over det.

 

Hver gang min kjære spør: "er du sulten?" svarer jeg nei. Også kommer han i sofaen med noe fristende, ostesmørbrød eller lignende, og da får jeg jo lyst på. Han har lært nå, og alltid lage til meg og. Blir alltid sulten når jeg får mat foran meg, men får jeg ikke det kan jeg gå en hel dag uten mat (bortsett fra frokost da)

 

Trener ikke fast, litt på badet til videoer av jillian (vil gjerne være stram) Kanskje 2 ganger pr uke. Er aktiv, mye ute med barna, selv nå som høygravid. Går kanskje 3 km tur raskt tempo hver dag.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så mange fine svar :)

Interessant lesning, ser ut til at de aller fleste spiser ganske "likt" og tenker ganske likt. Og de aller fleste har samme forhold til måltider gjennom dagen som meg. Prøver å bli kvitt en del negative tanker om mat og trening da jeg føler jeg bruker veldig mye tid på å tenke på mat og at jeg burde trene. Ville brae se om jeg levde så "ille" som jeg føler jeg ofte gjør. Men det gjør jeg da altså ikke :) HURRA!

 

HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alt for mye, pizza, burgere, brus og godteri hver eneste dag. Og alt for mye.

 

Trener ingenting..

 

Er slank og legger ikke på meg, men jeg skulle gjerne begynt å gjøre noe med kostholdet for slik jeg holder på er ikke sunt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank (168 og 52 kilo)

Jeg spiser nesten ikke brød og rekker sjeldent froskost. Spiser salat til lunsj og kokt egg. Til middag spiser jeg mest grønnsaker og kjøtt og fisk. på kvelden burde jeg spise kvelds, men det blir kanskje en youghurt, litt potetgull, nøtter,et glass vin e.l

Jeg spiser også endel grove hjemmelagede knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg trener 1-2 ganger i uken, har en travel jobb og unger jeg løper etter hele ettermidddagen lang;-)

(18.48)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært slank, 175cm, 60 kg når jeg ikke er gravid.

 

Jeg spiser:

Frokost: 2 grove brødskiver

Lunsj: 4 grove brødskiver

Middag: 3-4 poteter, grønnsaker og kjøtt eller fisk (mest fisk)

Kvelds: 2 grove skiver eller evt bruchetta/frokostblanding e.l.

 

I tillegg drikker jeg ca 2 kopper kaffe med fløte, juice til frokost og en frukt.

Spiser litt snop nesten hver dag, men ikke mye. f.eks. 7 salte eller sure ting om kvelden. Sjelden chips eller sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en normal ukedag ser kostholdet ca sånn ut:

 

Frokost: 1 stor skive fullkornsbrød med ost og reddiker

Lunsj: En appesin og et eple, og en skive med kalkunskinke, agurk og tomat

Middag: Det vi har, i dag var det ca halve fatet med gryterett, en skive og halve fatet med salat.

Kvelds: varierer mye, f.eks en skive med egg og en skål med bær.

 

Drikker bare vann. Spiser søtsaker et par dager i uken, men i veldig små mengder de fleste dagene. En dag spiser jeg masse, og da helt uten dårlig samvittighet. Da spiser jeg også en skikkelig kaloribombe til middag.

 

Jeg trener 4-6 dager i uken. 3-4 dager med styrketrening, og 2-3 dager med kondisjon, er altså noen dager jeg trener begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...