Gå til innhold

Hva har krav på??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Takk for dere som har kommet med ordentlige innlegg:)

skal sjekke ut de linkene dere sendte med =)

 

og til du som ikke gjør annet enn å slenge drit,så har en sak 2 sider..

hva som er årsaken til at jeg blir alenemor til ett lite barn,er en stk mann som tok halen mellom beina og stakk med ei annen når jeg kom hjem fra jobb og fortalte at jeg var med barn!

Hvor han befinner seg nå,veit verken jeg eller hans venner..

at jeg ikke fortjener å få barn eller støtte,syns jeg du kan dra lenger på landet med!

Jeg jobber som sagt fullt,har mitt eget hus,egen bil og kjøpt inn alt selv for mine lønninger.så jeg vil så klart klare meg fint med min lille!

Men veit som sagt at jeg må søke om evt stønader hos Nav..

når man da er så heldig at man har sider på nettet for gravide,så kan man også være heldig å treffe likesinnede som kanskje sitter i samme situasjon som det jeg gjør,eller er alene om det å få barn..

som sagt,en sak har to sider,så at du "din negative"person kan sitte der bak en dataskjerm og fortelle meg at jeg er det ene og det andre,blir rett og slett for teit!

enten så er du en ung guttevalp som har forvirret deg inn på feil nettsteder,eller så er du ei jente som virkelig har store problemer med å se andre sine situasjoner...Ett godt råd,hold deg unna andre om du ikke klarer å sette deg i samme situasjon!

 

Ha en god fastelavenssøndag dere!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på:

 

Foreldrepenger

 

Dobbel barnetrygd

 

Overgangsstønad i 3 valgfrie år opp til barnet er 8 år, (Det kan søkes om forlengelse om det er behov for det)

om du tjener under 416 000 i året. Den blir regulert utifra inntekt.

 

Barnebidrag. (Da får du nok minstesatsen fra Nav, siden det er ukjent far oppført) (men denne er jeg ikke sikker på, så den burde du se nærmere på.

 

Bostøtte kan du søke på om du er fattig og sliter med å klare husleie.

 

Skatteklasse 2 fra hele 2011 og frem til barnet er 18 (om du fortsatt er singel, selvsagt)

 

Thats it- Har du lite/ingen utdanning kan det være lurt å komme seg inn på skole mens du får os.

 

Barnepassutgifter (dokumenterte) får du igjen 67(?) eller 64% av når den tiden kommer. Husker ikke eksakt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er når barnet har ukjent far, men jeg vil tro du har krav på de samme stønader som en "vanlig" alenemor.

Jeg får dobbelbarnetrygd = 1940 kroner

Barnebidrag = 1380 kroner

Og overgangsstønad på 12607 kroner _før_ skatt.

"Overgangsstønaden reduseres mot inntekt. Det betyr at du kan tjene inntil halvparten av grunnbeløpet i løpet av en tolvmåneders periode uten av overgangsstønaden din blir redusert. Tjener du mer, blir overgangsstønaden redusert med 40 øre for hver krone du tjener ut over det halve grunnbeløpet." Så siden du kommer til å få permisjonspenger vil overgangsstønaden blir redusert i forhold til hvor mye permisjonspenger du får utbetalt. Det burde noen hos nav klare å regne ut for deg..

 

Er ikke overrasket over at du har fått forskjellige svar av de tre saksbehandlerene du har vært i kontakt med hos nav, så vil heller anbefale deg å lese om rettighetene dine på nav sine sider: http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Oversikt+over+st%C3%B8nader+og+vilk%C3%A5r

Overgangsstønaden har du krav på inntil to mndr før termin, så den er sikkert lur å sende inn snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håpløst å få svar her, HI... Hadde fått like mye ut av 3 høns..

 

Jeg tror iallfall du har rett på foreldrepenger, dobbel barnetrygd og overgangsstønad? Nå vet jeg ikke så mye om det, syns det er rart ikke de på NAV har peiling.. har du ringt de, eller vært på et kontor? Jeg syns det virker som om de på telefon kanskje vet litt mer. Ellers har jeg vært heldig med de jeg har ringt til ;)

 

Lykke til med baby da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått forskjellige svar fra de alle...så da tenkte jeg at her fantes det en eller annen som var i samme situasjon som meg,og kanskje har fått bedre svar og veit mer enn det jeg gjør..

Jeg har vært i møte 3 ganger og føler at jeg ikke får ordentlige svar,for hver enkelt av dem sier at de ikke veit så mye om tema "svangerskap"..

Så istedet for å sette meg i ett møte med evt en som har litt kunnskaper,blir jeg videresendt til ett annet menneske som ikke er noe klokere enn forrige jeg da var hos..

 

Tusen takk for gode svar..

Er bare trist at enkelte kålhuer skal slenge negative meninger og ting som ikke har med denne saken å gjøre inn her..Man blir trøtt på sånt!

 

tusen takk!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut aleneforeldre debatten... der får du masse fornuftig info.

 

Men at du oppgir far ukjent når du vet hvem som er far er bare dumt. Særlig på så tynt grunnlag som at han stakk med ei annen dame.. Tror du ikke det sitter mange forsmådde kvinner rundt omkring i landet? Kan da ikke bare oppgi far ukjent fordi..

 

Hilsen 100% alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert ikke lett for HI og forklare hva som er årsaken til "ukjent far" når hun får sååå mye refs slengt etter seg!

Folk bør begynne å sette seg i samme situasjon,så kanskje enkelte begynner å behandle folk bedre/annerledes og med litt mer respekt istedet..

For noen av disse "svar" på innleggene til HI,er virkelig drøye!!

Ta dere sammen folkens!!!

respekt er noe enkelte av dere bør lære dere!!!

 

og du HI: hev hodet over disse menneskene som har slengt refs til deg!!Dette klarer du fint!!

Lykke til i de siste ukene!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...