Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg er gravid i uke 30,går hjemme med svangerskapspenger pga min arbeidsplass ikke kunne tilrettelegge for meg i jobbsituasjon. Jeg har jobbet fullt de siste åra,så har ikke krav på den store engangsstønaden. Jeg blir alene med dette barnet,med ukjent far. Hva har jeg krav på av stønader? Vært hos 3 forskjellige kundebehandlere på NAV,og alle sier forskjellige.. Er det noen der ute som er i samme situasjon som meg?som har litt mer peiling?blir ikke mer "smart" av å lese NAV sine sider...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Du skal da være glad for at du ikke har krav på engangsstønad, for da hadde du jo kun fått den og ikke permisjonspenger.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Om du leser det jeg skrev,så har ikke det noe med om hva jeg er glad for å få eller ikke glad for å få! Jeg har spurt om HVA jeg har krav på,for det eneste jeg sånn sett veit er at jeg ikke har krav på den store engangsstønaden! Jeg har som sagt,vært i samtale med 3 forskjellige kundebehandlere på NAV,og ingen av de kan gi meg sikre svar på hva jeg har krav på!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Den store engangsstønaden? Den er da virkelig ikke stor. Hadde du blitt glad om du kun hadde fått 35 263 kr for å greie deg på når du fødte? Blir ikke særlig lenge en kan være hjemme med babyen på den summen i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Næmmen kjære deg,har du stått opp på feil bein? om du ikke veit hva svaret på mitt spørsmål,så la vær å si no! Spar meg for slike elendige svar! om du er ute etter å ødelegge en annens kveld,så finn en annen:)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 du har rett på permisjonspenger eller hva det heter når du går ut i permisjon,dette i forhold til om du tar 80% eller 100% permisjon. du har krav på barnebidrag på 970 kr i mnd ellers vet jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #7 Skrevet 6. mars 2011 Du har krav på å klare deg selv. Krav, krav, krav. Liker virkelig ikke folk som skriver hva har jeg KRAV på. Om du hadde skrevet hva har jeg rett på og oppført deg litt finere ville du kanskje fått hjelp.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #8 Skrevet 6. mars 2011 Du har ikke krav på engangsstønad i det hele tatt, du har krav på foreldrepenger, det er enten eller. Jeg antar at du får dobbel barnetrygd, og ellers avhenger vel størrelsen på stønader av hvor mye du tjener.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #9 Skrevet 6. mars 2011 Men kjære deg,har du stått opp på feil bein idag??? Jeg har da ikke nevnt noe om at jeg hadde blitt fornøyd med den summen eller ikke,eller hvor lenge jeg kunne gått hjemme med mitt barn på den summen! Spørsmålet mitt var om noen kunne fortelle meg om hva jeg hadde krav på,og hva jeg veit jeg ikke har krav på! Om du ikke har noe bedre å gjøre enn å komme med slike kommentarer,så la heller vær! Gjør søndagskvelden sur for andre istedet,for meg klarer du ikke å rakke ned på
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #11 Skrevet 6. mars 2011 Om 3 kundebehandlere på NAV ikke kan gi deg svar, hvordan forventer du da at du kan få svar her?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #12 Skrevet 6. mars 2011 Beklager virkelig om jeg ordla meg feil for deg!Det var da virkelig ikke meningen! hva du liker,og ikke liker,det bryr meg midt bak! La heller vær å bland deg inn om du ikke har no annet å komme med!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #14 Skrevet 6. mars 2011 Her går det ann å komme i prat med andre som er i samme situasjon!!!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #17 Skrevet 6. mars 2011 hva faen er det med deg HI?stått opp med feil bein i dag?premenstruell?(nei visst,du er jo gravid...) ta deg sammen!her prøver folk å svare deg også biter du hodet av de istedet! skjerp deg og voks opp!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #18 Skrevet 6. mars 2011 Når man spør om råd her inne,så forventer man ikke å bli kappet hue av med slike nedverdigende kommentarer! Om man ikke har svar på hva andre spør om,så lar man heller vær å svare... spes når du slenger dritt som "anonym".. At mitt barn har "ukjent far",kan være mange årsaker,så ikke døm andre uten å vite hva som egentlig er årsaken!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #19 Skrevet 6. mars 2011 Du kan få et spark i ræva av meg, selvom du ikke har KRAV på det.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #20 Skrevet 6. mars 2011 Er det ikke en aleneforelderdebatt her på DinBaby? Der pleier det å stå mye bra. Foreldrepenger under permisjonen basert på inntekten din i 80% lønn eller 100% i et visst antall uker (nav.no sier hvor lenge). Barnetrygd + for et ekstra barn tror jeg. Stønad til barnetilsyn når barnet begynner i bhg, maks 64% av summen tror jeg. Sjekk ut muligheten for bostøtte fra husbanken. Overgangsstønad kanskej? Bidragsforskudd... Jeg er ikke aleneforsørger, så ikke helt stø på alt dette. Men søk litt rundt etter dette?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #22 Skrevet 6. mars 2011 Må si meg enig med HI. Nå er dere passe tverre damer. Men nei, jeg kan ikke hjelpe deg HI;) Lykke til med den lille forresten!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #23 Skrevet 6. mars 2011 Du kan få foreldrepenger, barnetrygd + en ekstra barnetrygd pga du er alene, overgangsstønad (se link) ut i fra hva du tjener hvis du ikke tjener over 416000 brutto i året og forskuddsbidrag gi og med at du ikke vil få noe bidrag fra BF. Stønad til barnetilsyn den dagen du skal ut i jobb/utdanning igjen. Har lagt ved linker til nav sine nettsider, der kan du lese mer http://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/104151.cms http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #24 Skrevet 6. mars 2011 Herregud, så teit sagt.. 19:32 må ha stått opp med feil ræv i dag.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #25 Skrevet 6. mars 2011 Makan til sur kjerring du er da HI! Deg får man jaggu ikke lyst til å gi et seriøst svar, får da være måte på! Egentlig skulle jeg ønske at sånne som deg ikke hadde krav på noe som helst, syns du burde la være å få barn hvis du forventer at andre skal betale og ordne opp alt for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå