Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #26 Skrevet 6. mars 2011 Hei Fødselen min ble nesten slik du beskriver din første HI, bortsett fra at jeg faktisk fikk epidural tilslutt da. Ble satt i gang 10 dager over termin og ungen måtte tas med vakum. Epiduralen virka som bare rakker'n! Jeg kunne til og med duppe av litt mellom riene, men kjente jo pressriene godt da.. Var i utgangspunktet livredd for å ta epidural, hadde hørt så mange skrekkhistorier om hvor vondt det var å sette den, men merket det knapt! De gir deg lokalbedøvelse før selve epiduralen og de setter den som regel i en ri.. Som jeg sa til "epidural-mannen" når han spurte om det gjorde vondt ; "Riene er verre" hehe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #27 Skrevet 6. mars 2011 HI Det er veldig godt å høre at så mange av dere har gode erfaringer med epidural! Får nesten litt lyst å prøve vanlig igjen, selv om jeg ikke er helt sikker enda. Jeg har aldri hatt noe særlig nåleskrekk, så akkurat den biten gruer jeg meg ikke til. Slipper jo ikke unna nåler uansett hva jeg "velger" så
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #28 Skrevet 6. mars 2011 Det var fantastisk! Jeg lå hovedsakelig og sov. Jeg våknet innimellom av at babyen presset på nedover, antageligvis var det bekkenet som gjorde vondt, jeg husker bare en sviende følelse nedenfor magen. Og jeg hadde bare rier i magen ikke i ryggen. Den gjorde riktignok at riene ble dårligere så jeg måtte få drypp, som er vanlig. Men da gikk det fortere gitt. Men ihvertfall så var epidural redningen for meg. Jeg ville ikke valgt keisersnitt selv, ser for meg at man har veldig vondt i lengre tid etterpå.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #29 Skrevet 6. mars 2011 HI Fikk drypp sist jeg og, og vet det virkelig setter ting i gang ja! Funker epiduralen på "dryppriene" også? Tror dere forresten at det er mulig å avtale i fødselssamtale på forhånd, og at det faktisk blir gjennomført når du først ligger der og skal føde?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #30 Skrevet 6. mars 2011 Jeg fikk det bare med det tredje barnet, og hadde jeg visst hvordan det var, ville jeg valgt det med alle tre!! Fantastisk
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #31 Skrevet 6. mars 2011 Hadde veldig god effekt av epiduralen, var som å komme til himmelen!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #32 Skrevet 6. mars 2011 Jeg fikk epidural, men var fremdeles vondt (??) så "vi" kom vel fram til at den ikke funka på meg.. (fikk den litt seint?) -Får du epidural får du drypp. Drypp gir deg hyppige rier, eller, det gjør at ting fortsetter (spiduralen kan gjøre at riene svekker litt).
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #33 Skrevet 6. mars 2011 Epiduralen tok vekk smertene riene ga meg. Fungerte supert, og var ikke så kvalm etter at jeg fikk den heller. Men neste fødsel skal bli uten om alt går etter planen, denne gangen var det pga. risiko for haste ks at jeg måtte ha epidural.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #34 Skrevet 6. mars 2011 Jeg satt og spiste rett før pressriene kom. Nådde akkurat å legge fra meg brødskiva og saftglasset før jeg kjente at jeg måtte på do. Jordmor sjekket meg og sa at det var på tide å presse. Vips, så var babyen ute:)) Alt dette på noen få minutter. Anbefaler epidural på det sterkeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå