Gå til innhold

blir så lei meg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

av dem som mener barnet mitt ikke blir født, pga jeg tar ks....

har født før, og det gikk ikke så bra, så det er ikke uten grunn jeg får ks nå....

Men synes det er så sårt at noen mener barnet mitt ikke blir født....

at jeg jukser......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel det blir jo ikke født. Det blir forløst.

Du kan være så sår du bare vil.

Skrevet

Ok, men må du bry deg om hva andre mener da?

Skrevet

blir bare lei meg av at folk mener jeg jukser når dem ikke vet hvordan min andre fødsel var, bare hørt om den....

så mitt barn har ikke fødselsdag? hva får hu da?? forløsningsdag?

gratulerer med forløsnings dagen liksom???

synes det er trist folk dømmer meg som tar ks denne gangen......

Skrevet

Å kjære deg, dette er hormonene som spiller deg et puss! Er dette det verste du har opplevd her i verden, pris deg lykkelig, takk gud og hev deg over det.

Ungen kommer ut, åkke som, fødselsdag er et gammelt ord, bursdag er fint det også ;)

Hilsen ei med hastesnitt som gjerne vil føde vaginalt, men som ikke tar på vei hvis det ikke skjer.

Skrevet

Drit i hva andre mener, det har ingen betydning

Skrevet

Keisersnitt er like mye fødsel som vaginal fødsel. Det er bare å sjekke ordboken.

Fødsel er den prosessen hos dyr hvor avkommet utstøtes fra morens kropp. Dette er sitat fra vår medisinske ordbok.

Skrevet

Å, kjære vene. Vær så snill å få deg et par baller.

Skrevet

Barnet ditt blir jo født.. men du føder ikke.

Herregud, om barnet blir operert ut av deg eller kommer ut fra vaginaen så blir barnet født... så jo... kall det fødselsdag du.. ikke forløsningsdag... :P

Skrevet

Men kjære deg, håper du ikke mener at du er lei deg...for da er de jo litt trist:-)

Selvfølgelig har det sa ingen betdning om det er ks eller vaginalt, barnet blir jo født:-)

Jeg fødte først to ganger naturlig og sist gang ved ks, og har da ikke tenkt over at det skal være noen forskjell:-)

Skrevet

Har du ikke værre ting å sørge for, pris deg lykkelig :))

Og gratulerer til deg for å ha klart å bære frem en til nydelig og samfunnsdyktif statsborger, med eller uten rier, lystgass, epidual eller keisersnitt,tang eller sugekopp :)

Ikke glem å kos deg med din lille engel, hva andre synes og mener og tror synes jeg ikke du skal bry deg om, synes du er flink jeg ;)

Klem fra meg <3

Skrevet

Hehe sorry at jeg ler litt...men jeg skal fra nå av si at jeg har forløsning og ikke fødselsdag siden jeg ble tatt med keisersnitt når jeg jeg ble født...nei forløst.

Skrevet

Du jukser jo ikke men du har ikke født!

CAPLEX

Fødsel, svangerskapets avslutning, fosteret forlater livmoren. F. inntrer hos mennesket ca. 280 dager etter siste menstruasjons første dag, og innledes med sammentrekninger av livmoren, veer, som etter hvert blir hyppige og regelmessige og driver fosteret gjennom livmormunnen ned i skjeden. Denne åpningsfasen, som kan være lang og smertefull, avløses av utdrivningsfasen, da kraftige trykkveer, hjulpet av den fødende, driver fosteret ut. Kort etter barnets f. utstøtes etterbyrden, som er resten av navlestrengen samt morkaken og fosterhinnene. Deretter trekker livmoren seg sammen, ofte under smertefulle etterveer. De fleste barn fødes med hodet først, ev. hjulpet ut med tang el. sugekopp. Under særlige omstendigheter forløses barnet ved → keisersnitt

Skrevet

Lei deg fordi barnet ikke blir født? Skulle du tenkt på før du signa opp for ks da om det å føde er så viktig, for det skal du ikke... Du skal ha ks da jukser du, kroppen er lagd for å føde. Men du er vel ikke sterk nok for det å da blird et ks. Sinnsykt at så mange tar ks et under at det kom folk til verden i gamle dager og ja..

Og når du først skal ha et ks så drit nå i å klag over det! Ja du jukser, og nei ungen din blir ikke født fordi du ikke er tøff nok. Så om det er så viktig for deg å føde ditt barn burde du vel gjøre det da kroppen er faktisk lagd for det! PINGLE! herregud ingen sympati fra meg...

Skrevet

Kjære deg, det viktigste er ikke hvordan barnet kommer til verden, men at barnet kommer til verden:-)

Skrevet

Ano 07.12

Ja du virket jo oppegående må jeg si...

Det faktum at mange barn og mødre døde i fødsel i gamle dager er en uvesentlig faktor mener du? Vi skal være glad for at det finnes et alternativ! Og nå er det nå enda slik at det ikke bare er å ønske seg ks, det skal foreligge gode grunner for å få det innvilget.

HI, jeg synes du skal fokusere på hvor heldig du er som har et alternativ, det er ikke alle i denne verden som har det beklageligvis. Det viktigste er at du og barnet kommer fra det med livet i behold, og ikke hvordan den prosessen foregår! Lykke til, og gratulerer som snart 2 barns mor:-)

Skrevet

Barnet blir født, men du føder ikke, du tar keisersnitt. Enkelt å greit.

Barnet mitt har da virkelig ikke "forløsningsdag" men fødselsdag, selv om hun kom med keisersnitt.

Skrevet

Enig med 09:57 her ja.

Og det er ingen vits å bli lei seg på barnet sine vegne. Barnet blir født, det er bare du som ikke føder!

Skrevet

Men hvem i hæle verda er det som henger seg opp i sånne idiotiske ting da???

Nei vetu hva, slike folk hadde jeg glatt bare ledd av og ikke tenkt noe mer på det. Utrolig hvor mye dumt man skal henge seg opp i ;p

Skrevet

KS er jo ingen fødsel, det er jo en operasjon. Hvorfor skal du bry deg så veldig om måten ungen kommer til verden på? Ungen kommer til verden enten om den blir født eller operert ut!

Du kan jo ikke si at KS er en fødsel! Hva så?

Skrevet

haha dette blir bare for dumt, tenk at noen kan si noe sånt...? greit, ett keisersnitt er ikke like mye en fødsel som en vaginal fødsel, det kan jo ikke sammenlignes en gang, men barnet blir jo "født" i den forstand uansett hvordan det kommer ut...bare hev deg over det..noen bryr seg tydeligvis ikke om at noe kan skje og det kan gå galt og mor eller barn kan ta skade av det, eller kan dø. heller ks en dødsfall da...

Skrevet

He he skjønner ikke at du bryr deg om det. For min del er det omvendt, de fleste rundt meg har tatt ks og kan ikke skjønne at jeg vil ha vaginal fødsel. Kommentarer som; "Hvorfor gjøre det vanskeligere for deg selv, når det finnes lettere måter å gjøre det på?" Du ødelegger vagina" "liker du smerte?" masse sånne dumme ting folk sier. HVorfor bryr folk seg opp i fødselen til andre, som jeg mener er DIN opplevelse, ingen andres.

Pføy hadde ikke giddi å brydd meg med det;)

Skrevet

har du ikke andre ting å bekymre deg over? Dette er vel ikke noe å bli lei seg for? sorry altså men.. Skjerpings!!

Skrevet

tenker heller det er mange der ute som blir litt provosert over at mødre VIL HA ks..

Hjelp jeg vil ikke føde. buhuu. huff så vondt osv osv..

har et par av disse venninnene selv.. (nå er det jo ikke sikkert at det er sånn i ditt tilfelle altså)

Nei, er det ikke noe i veien, få for himmelens skyld la ungen komme den vanlige veien... slipper den store risikoen for astma også da..

Skrevet

Jeg har både født vaginalt og tatt keisersnitt, og keisersnitt er da virkelig ikke noen enkel løsning! Jeg ser ihvertfall ikke på det som "juks", men et nødvendig onde av og til.

Det er en ganske stor operasjon, og ingen fødsel. Men ungen blir jo født da, selvfølgelig kan du si fødselsdag ;)

Jeg synes du er heldig jeg, du kan ikke ha store bekymringene og problemene her i verden som henger deg opp i noe sånt. Håper virkelig du kan se det selv etterhvert som hormonene hopper ut av kroppen din, at du er virkelig heldig. Tenk å ha det så godt som deg, tenk at du ikke har større sorger i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...