Iselilja Skrevet 4. mars 2011 #26 Skrevet 4. mars 2011 Du må ikke ta det så alvorlig, det er humor Jeg synes han har vist seg som en bedre "taper" i år enn i fjor, og han har modnet en hel del.
Bananen Skrevet 4. mars 2011 #27 Skrevet 4. mars 2011 Helt enig med deg. Man håner ikke motstanderne sine, uansett om du har kommet deg i mål eller ikke. Det er ikke sportslig oppførsel. Blir flau selv. Ja Bjørn Dæhlie tok seg en piruett idet han passerte mål, MEN han så selv i ettertid at det han gjorde var feil, og gjorde det ALDRI igjen. Petter burde lære av slike som Bjørn Dæhlie. Greit gutten er god på ski, men den kvalme oppførselen kan han ta med seg ett annet sted. Driter i om vi får gull eller ikke, er ikke verdt det når det skal spilles så kvalmt!! Han kunne likså bare spytta på nr 2 ja. Og det med å gå seirende inn med flagg, kan IKKE sammenlignes!
tìme'em Skrevet 4. mars 2011 #28 Skrevet 4. mars 2011 Jeg synes det var annerledes med Dæhlie jeg. Da han gikk baklengs inn så virket det som det var mer for å vise hvor glad han var, mens Northug gjorde dette mer for å vise hvor mye bedre han var. Nå synes ikke jeg det gjorde så mye at Northug gjorde dette da, men jeg er veldig Dæhlie fan og synes de to er i to helt forskjellige klasser.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 4. mars 2011 #29 Skrevet 4. mars 2011 Petter er konge! Hva med Prins Daniel som viste fingeren til Kronprinsesse Mette-Marit?
auro Skrevet 4. mars 2011 #32 Skrevet 4. mars 2011 Digger Petter. Men VM burde ha vært i Trondheim, nesten bare trøndersk gull.
godiva med 3 gull Skrevet 4. mars 2011 #33 Skrevet 4. mars 2011 jojojojojo Petter Northug :) han var suveren!! ikke no mer å si om det!! og som flere her sier... B.D.. stod også og ventet ved målstreken hvorpå han gikk baklengs over... Og han fikk da fryktelig lite pepper :) jeg er skikkelig B.D fan jeg også, men synes virkelig P.N kan gå over måltreken akkurat som det måtte passe han... HEIA PETTER
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2011 #34 Skrevet 4. mars 2011 hehehe, jeg synes det bare var festlig jeg, og ser ikke helt problemet egentlig! De holder jo på sånn i mange andre sportsgrener også- må alt være så "pent og pyntelig" i akkurat langrennssporten?
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #35 Skrevet 4. mars 2011 Nei, ser jeg er ganske så alene om å ha den oppfattningen at det er dårlig kultur. Jaja
OsloMor Skrevet 4. mars 2011 #36 Skrevet 4. mars 2011 Det er sexy med menn som kan tillate seg å være så herlig cocky! Go Petter:)!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 4. mars 2011 #37 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har ikke sett det før no i sporten jeg. Men hadde sett for meg noe helt annet slik som det er blitt hauset opp. MEN... det der var jo INGEN TING!!! Litt gøy må det være lov å ha... Suttrete Svenske kommentatorer!!! Heia Northug!!!! <3
stjertløvetann Skrevet 4. mars 2011 #38 Skrevet 4. mars 2011 Du er ikke alene nei, jeg blei nesten fysisk dårlig jeg - hele fyren byr meg imot. Forskjellen på Northug og Dæhlie er at Dæhlie aldri hadde tatt piruett e.l. om han bare var 4 meter foran nestemann i mål, det er noe annet når man har gått aleine de siste 3 km..
queenbee♥♥♥ Skrevet 4. mars 2011 #39 Skrevet 4. mars 2011 ja, la oss lage en manual på hvordan alle idrettsutøvere skal oppføre seg i dette jantesorthvite landet!!! Ærlig talt, fargerike personer er en berikelse!!! Og hvis du skjemmes sånn, så slutt å se på nåt Petter går, itilfelle han ikke oppfører seg som DU vil han skal! Eller enda bedre: send han en sms om hvordan du bestemmer er god sportsånd!
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #40 Skrevet 4. mars 2011 Neida, tror ikke det er nødvendig. Jeg har da lov til å synes at det var usportslig gjort selv om jeg synes han er en flink langrennsløper ? Og ja, jeg skjemmes fordi han representerer Norge og det er dårlig kultur at skisporten skal handle om maktdemonstrasjoner og harseleringer lagene i mellom. Hadde sagt det samme om det var Sverige som gjorde det.
Aliena Skrevet 4. mars 2011 #41 Skrevet 4. mars 2011 Jeg synes Northug er arrogant og smakløs. Hvis han ellers hadde hatt et ydmykt bein i kroppen, hadde jeg kanskje ikke reagert så mye på oppførselen i dag. Men samlet sett er han bare usmakelig. (Og det har ingenting med janteloven, som alle dibbere er så forelsket i) Bjørn Dæhlie gikk baklengs over mål, men var alene da han gikk i mål. Ingen konkurrent i sikte som han prøvde å ydmyke. Dessuten fremstod han ellers som et normalt, oppegående menneske, og det hjelper jo godt på.
Tokatter_USA Skrevet 5. mars 2011 #42 Skrevet 5. mars 2011 Innen amerikansk sport kalles dette "excessive celebration" og er ikke lov. Av en eller annen grunn liker ikke folk å bli hånet når de nettopp har tapt..... Jeg reagerte da jeg så Bjørn Dæhlies oppførsel, siden jeg så på her i USA, men det verste kommentarene jeg hørte om det, var at han var "hotdogging". Sannsynligvis blir de surere når det skjer i profesjonell football. Under siste (?) sommer-OL, var det et par amerikanske sprintere som danset rundt da de vant, og de ble slaktet i media. Så det handler ikke bare om Janteloven.
Gjest Skrevet 5. mars 2011 #43 Skrevet 5. mars 2011 Petter er rå! Kjempemorsomt. Her er det svenskene som er hårsåre. Petter hånet ikke svenskene, han showet for Norge. Jeg ble så glad i går. Stå på Petter!! :-)
Stellaborealis Skrevet 5. mars 2011 #45 Skrevet 5. mars 2011 Lenge leve janteloven sier jeg bare... Synes det er gøy han lager litt show:)! Det får være måte på hvor selvhøytidelige vi skal være.
Alba44 Skrevet 5. mars 2011 #46 Skrevet 5. mars 2011 Han er jo en showmann da!! Seriøs, verdens beste langrennsløper og samtidig sjarmerende. Han øker underholdningsverdien av langrennssporten. Makan til stor oppstuss for så lite.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. mars 2011 #47 Skrevet 5. mars 2011 Northug fremstår som ikke som en person jeg har lyst til å heie på, verken når han vinner eller taper. og det han gjorde i går var ikke stort og avgjørende, men irriterende og forsterker intrykket jeg har av han igjennom massemediene. og det handler ikke om jantelov, for jeg heier gjerne på dærlig og bjørgen.
Willy Wonka Skrevet 5. mars 2011 #48 Skrevet 5. mars 2011 Dærlig????? Mener du Dæhlie? Leeeenge siden han la opp, du..
Gjest thricane Skrevet 5. mars 2011 #50 Skrevet 5. mars 2011 Hihi, jeg synes det var ganske festlig jeg da. Tenk alle de timene de trener og sliter for å oppleve akkurat det øyeblikket. Så får han gjøre hva han vil når han passerer mål for min del. Han er jo tøff i trynet, noe han får tilbake i retur når det ikke går så bra. En ung gutt med konkurranseinnstinkt, hva kan man forvente? Synes å huske en Bjørn Dæhli som gikk baklengs inn i mål en gang også.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå