Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Grunn: Han pleier å kjøre og hente meg på jobb (min jobb ligger på veien til hans) jeg er da ferdig klokka fire og han henter meg altså klokka fire man-fre Men, så i dag skulle han finne noe oppe på kontoret mitt, og han finner da timeliestene og ser at jeg hver onsdag i 8 mnd, egentlig har vært ferdig 14. I hans hode: jeg er utro Jeg kjenner at jeg blit både såret sint og trassig. Ja, jeg har fri to timer før en dag i uka enn det jeg har fortalt. Og da syns han den første og eneste konklusjonen er utroskap? Vi har vært sammen i 10 år, og jeg har aldri gjort noe som skulle få ham til å stole mindre på meg. Etter at vi hadde pratet litt så ba jeg ham gå i seg selv og tenke litt, og så gikk jeg på kontoret. Så han sitter der nede i stua nå og er sint. Og jeg sitter på kontoret og kjenner at jeg krever en unskyldning. Hva tenker du om dette? (Og grunnen til at jeg har fri to timer før er forøvrig at jeg går til psykolog en gang i uka. det er "min greie" som bare jeg vet om. Og sånn skal det forbli)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Herregud, sett deg i hans sko da. Selvsagt forteller du hva du bruker de to timene til, dette burde du fortalt for lengst. Tror i grunn ikke noe på deg.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 da forteller du han sannheten. bedre at mannen din etter 10 år får vite at du går til psykolog enn at han tror du er utro?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Godt du går til psykolog! Du høres ikke god ut
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Jeg hadde lurt veldig på hvorfor mannen min ikke hadde fortalt til meg at han sluttet to timer før på jobb enn hva jeg trodde. Hadde kanskje ikke automatisk tenkt at han var utro men hadde uansett blitt sint for at han ikke hadde fortalt meg det. Ikke fordi at det er så viktig å vite men veldig rart at en ikke forteller slike ting til hverandre når en faktisk er sammen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Jeg skjønner jo at han lurer. Men jeg blir såret over at utroskap er det første han lander på. Det er ikke sånn at jeg spesifikt har løyet heller. Jeg har bare unnlatt å fortelle ham at jeg for 8 mnd siden snakket med sjefen min og fikk ordnet meg to timer fri i uka. Jeg kommer ikke til å fortelle ham at jeg går til psykolog. Det har han ikke noe med. Jeg har sagt til ham at jeg bruker de to timene på meg selv, og at jeg trenger dem. Noe mer kommer ikke jeg til å fortelle. Og enten kommer han opp her og ber om unskyldning, eller så vet ikke jeg om dette er et forhold jeg ønsker å fortsette. Jeg vil ikke være sammen med noen som ikke stoler på meg. hi
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 00:06 - what? Hva skulle det bety? Er du sånn når du må stå for det du sier også? Eller er det bare under anonym du tør å slenge sånn dritt?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 mangler du empati for mannen din? prøv å sett deg inn i hans situasjon.. han har faktisk ikke gjort noe galt her, believe it or not.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Så å beskylde meg for utroskap er ikke galt? Utroskap er ganske alvorlig i mine øyne. Og det at han tror jeg er i stand til å gjøre noe sånt forteller jo ganske mye om hvordan han ser meg. Seriøst, hadde dere ikke blitt såret?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Jeg håper for hans del at du går ifra ham, så han kan finne seg noe bedre:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 jo men du har sagt til han at du slutter 16 på onsdager, han henter de kl 16 også viser det seg at du sluttet kl 14.. det er fært å beskylde noen for utroskap men i denne saken er det faktisk ikke så rart.. og er ikke han som har skyld i dette heller..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #12 Skrevet 3. mars 2011 00:21 Hvorfor det? Jeg er ikke bra nok for ham fordi jeg ikke har fortalt ha at jeg slutter tidligere?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #13 Skrevet 3. mars 2011 Du vil ikke fortelle ham hva du gjør, men du forventer at han skal be deg om unnskyldning. Jeg skjønner godt at han tror du er utro når du er så hemmelighetsfull, og utifra den informasjonen jeg får her ser jeg ikke noen grunn til at han skal unnskylde seg. Du kan faktisk ikke forvente at han skal bare akseptere at slik har det vært de siste 8 månedene. Å unnlate å fortelle om ting kan jo noen ganger sidestilles som løgn. Jeg synes det er trist at du etter 10 år ikke føler for å fortelle mannen din om at du går til psykolog. Hva sier psykologen din til at du ikke har fortalt dette?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 du har løyet. du har løyet om når du har sluttet.. så det er faktisk du som skylder han en unnskyldning + sannheten.. etter 10 års ekteskap fortjener ektefellen såpass
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 Fordi du har fortalt ham at du slutter 16:00, men så slutter du egentlig 14:00. Og du forteller ham ikke hva du bruker de to timene på. Jeg har vært borti akkurat samme situasjon. Min samboer gikk til psykolog annenhver uke i flere måneder uten å fortelle meg noe om det. Det såret meg, og jeg følte at han ikke stolte på meg, ikke kunne prate med meg, ikke hadde det bra sammen med meg ol. Vi fikk ordnet opp i det når han til slutt fortalte meg grunnen til at han gikk, men uansett. Er man i et forhold fortelle man slike ting. Men nå vet jo ikke jeg hvorfor du går til psykolog, det kan fort forandre på saken.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #16 Skrevet 3. mars 2011 Psykologen min mener jeg ikke er klar for å "komme ut av skapet" Det er ikke det at jeg syns det er så farlig at han skal vite jeg går til psykolog, det er det at jeg ikke vil han skal vite grunnen. Det å tørre å ta steget og gå til legen og be om hjelp var helt enormt for meg, og noe jeg skulle ha gjort for 15 år siden. Jeg trenger at det er bare "mitt" en stund.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #17 Skrevet 3. mars 2011 Tenk hvis det var omvendt og at den tråden kom ut på dib: Jeg tror mannen min er utro! Pleier å kjøre og hente mannen min på jobb, kl 16. Men i dag måtte jeg hente noe oppe på kontoret hans og da så jeg timelistene hans. Der står det at han slutter på jobb kl 14 hver eneste onsdag! Da jeg snakka med ham så sa han at det stemte at hadde fri disse to timene, men han ville ikke si hva han gjorde da. Herregud, han kan jo ikke være noe annet enn utro! Vi har vært sammen i 10 år, og jeg trodde aldri han ville skjule fri fra meg. Etter at vi prata så ba han meg gå i meg selv og tenke litt og bare dro til kontoret sitt. Så jeg sitter her i stua og skjønner ingenting. Jeg skjønner ikke hvorfor han er sint og såret fordi han har holdt dette skjult for meg! Dette innlegget kunne godt ha blitt skrevet her, og du kan jo tenke deg svarene. Tror mange ville krevd at han skulle si hva han gjorde disse 2 timene. Å tro at det dreier seg om utroskap er en helt naturlig reaksjon, jeg hadde tenkt det selv hadde jeg oppdaget noe slik!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #18 Skrevet 3. mars 2011 jeg går til psykolog fordi jeg ble voldtatt for 15 år siden. Noe bare jeg, han som voldtok meg, de som tok i mot meg på legevakta den gangen og psykologen vet om. Jeg er ikke klar for at han skal vite det. Jeg må klare å godta det selv først, før jeg tør involvere andre. Jeg er altfor redd for at mannen min skal begynne å se meg selik jeg ser meg selv dersom han visste. hi
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #19 Skrevet 3. mars 2011 skjønner det. men blir hvertfall feil å kreve at han skal be om unnskylding.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #20 Skrevet 3. mars 2011 trist å høre og forferdelig at du føler det slik. :/ men kan love deg at mannen din ikke vil se noe stygt på deg eller se ned på deg. han dømmer ikke deg for noe du ikke har gjort. du har ikke vært slem. du er offeret. men ja hvis du ikke er klar forr å si dete så er du ikke klar. men da kan du dessverre bli forlatt av mannen din, siden det er veldig lett å tro du har vært utro dessveerre. :/ huff, hard situasjon for dere begge. lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #21 Skrevet 3. mars 2011 Men da kan han jo få vite at du går til psykolog, han trenger da aldelses ikke vite hvorfor. Ta ham med til psykologen neste onsdag, så får han se at du ikke er utro og han får beskjed fra psykologen at du ikke er klar til å fortelle ham hva årsaken er!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #22 Skrevet 3. mars 2011 Nå skal det sier at jeg har bedt om unskyldining da. jeg har bedt om unskylding for at jeg ikke har fortalte om det før. Og sagt til ham at jeg bruker de timene på meg selv og at jeg trenger dem. Og at han bare måtte stole på meg. "Du trenger dem for å være utro ja" sa han da sarkastisk Jeg kunne jo selvfølgelig den gangen for åtte mnd. siden sagt at "hey, jeg skal begynne å slutte to timer før på onsdager skal bruke dem til trening/møte en venninne/whatever" men jeg syns liksom det var en mer aktiv løyn. Så jeg sa bare aldri noe om det. Han har bare fortsatt å hente meg klokka fire, som han alltid har gjort. hi
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #23 Skrevet 3. mars 2011 I den situasjonen han er i nå så har han faktisk en grunn til å mistenke utroskap, ikke klandr ham for det. Det er helt naturlig at han tenker slik. Ikke vær lei deg for at han tenker slik eller forvent at han skal unnskylde seg. Jeg antar at de fleste her mener at det er du som skal unnskylde deg til ham for å ha holdt dette hemmelig. Men slik jeg ser det så har du hatt et behov å ha dette for deg selv, så jeg ser ikke ille på at du har holdt det hemmelig. Men nå vet han at du ikke er på jobb fra 14-16 på onsdager og da synes jeg at han skal vite sannheten. Du trenger jo ikke fortelle ham hvorfor du går dit, bare at du går dit. Tenk på hvor vondt han har det som tenker det verste og du ikke gir ham noe informasjon
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #24 Skrevet 3. mars 2011 eller si at det er noe du ikke er klar for å si enda, men at han vil få vite det. men at du kan garantere at det ikke er utroskap.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #25 Skrevet 3. mars 2011 Hadde også kommet med en slik kommentar hadde jeg oppdaget at mannen min hadde løyet til meg om hva han gjorde. Mannen din har nettopp funnet ut at du har løyet til ham i 8 mnd og nå sier du ikke en gang sannheten til ham. Ikke rart han faktisk mistenker utroskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå