Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Det er noe jeg fint kan gjøre. Har gjort det opptil flere ganger fks i lekeland! Den ene episoden var da min 2 år gamle sønn satt og lekte i ballene. Så kommer en gutt på gjerne 10 år, og kaster seg nedi, så sønnen min sklir under! Jeg sier at om han skal være her,må han ta hensyn til de små (beregnet på små barn der hvor min sønn lekte). Hvorpå han bare geiper til meg og hopper videre som en jævla apekatt, og kneet hans dunker til haka til sønnen min!! Da tok jeg han hardt i armen og slepte han opp av ballene!! Fikk han til å vise meg hvor sin mor var, og jeg fulgte han bort til henne, og hun fikk høre hvordan han holdt på. Hun bare så teit på meg og tok en slurk av kaffen sin! Ikke vanskelig å se hvorfor gutten var så ufordragelig som han var!! Jeg tar IKKE andres barn i armen for morro skjyld. Men har vært en 2-3 episoder, hvor jeg faktisk har gjort det. Og aldri ett barn under 7år.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Jeg hadde blitt forbannet på deg. Du har ingenting med å ta andres barn hardt i armen... Oppfør deg som voksen i stedet
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Jeg har ikke gjort det, men synes du hadde god grunn i situasjonen du beskriver. Hadde mitt barn oppført seg like hensynsløst har andre voksne min tillatelse til å kjefte på/ ta mitt barn i armen. Jeg hadde heller ikke sett dumt på den voksne som kom slepende med min unge. Ungen skulle ha forklart seg og bedt om unnskyldning. Så det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 jeg har gjort det to ganger. ene gangen var i barnehagen var det en jente som sto og ristet på vognen hvor det¨lå en 3 uker gammel baby. da ble jeg ganske sinna. og så ifra at det ikke var lov. tok tak i armene hennes og fjernet henne fra vognen. andre gangen var vi på ikea og gutten min på 3 skulle få pølse, vi tok på ketchup og gikk et sted hvor ingen andre sto for å spise dette. så kommer det en jente å løper han ned med vilje og bare ler. da ble jeg irritert. dette syns hun er gøy og får med seg to andre unger å løper mot gutten min. han detter i gulvet og slår seg utrolig hardt.. da ble ejg sint. tok gutten min på armen og gikk bort å snakket til mor til barna og så ifra at nå har disse ungene løpt ned ungen min med vilje flere ganger. og slik aksepterer jeg ikke som en mor at andre gjør. moren lo av meg og sa at barna hennes får gjøre som dem vil. ( både ungene og mor var utenlanske.) og disse har vi erfart så mange ganger som respektløse. de sier ikke unnskyld engang når de gjør noe.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Hadde du tatt mitt barn hardt i armen hadde jeg tatt deg hardt i armen og slept deg bortover.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Aldri i verden om jeg ville ha gjort det nei, om det ikke var noe veldig alvorlig da, som at jeg mått dra ungen unna en kommende bil eller noe slikt. Hadde du tatt barnet mitt hardt i armen hadde jeg klypet deg hardt i armen, skikkelig hardt også!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Er du helt sprengt eller 22.32?? Jeg er ikke HI, men enig i hi. Kunne fint tatt den store drittungen i armen selv!!! Hva var lite voksent med det?? Syns hun gjorde rett jeg! Hadde min 10 åring blitt slept bort til meg av ei kvinne, hadde jeg tenkt at han hadde gjort noe ille. Og villet blitt drittflau av å høre han hadde gjort noe slik!! Heldigvis er min 10 åring oppdratt annerledes enn "apekatten" i ballrommet.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Forstår situasjonen din godt. Den andre gutten sin oppførsel er uakseptabel. Men jeg tenker at din litt aggresive opptreden ikke er så heldig hvis du virkelig ønsket at denne gutten og moren hans skulle ha mulighet til å bedre seg. Du oppnår ikke spesielt god kontakt med hans mor når du virker opprørt. Jeg jobber til daglig som lærer og har ikke behøvd å "ta tak i noen". Jeg setter meg ned og får øyekontakt og snakker med barna. Men når det er sagt, så er jeg sikker på at ingen her har tatt skade og kanskje trenger den familien en oppvekker?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Ja ,har ingen problemer med å gjøre det . Jeg gleder meg til den dagen jeg tar rampen i gata her på fersken for hærverk . ( de har bla punktert ene ruta vår og prøvd å tenne på skogen bak her .) Men har aldri tatt de på fersken ,men får jeg tak i de en dag ,kommer jeg til å ta de i nakkekragen evt armen og da er det rett hjem til de . Dette er gutter i 8-13 års alderen . Hadde mine barn gjort hærverk , banket noen ol ,håper jeg at noen voksene tar tak i de og kommer og sier ifra til meg ....
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 har aldri hatt grunn til å gjøre det,men hadde IKKE stått iveien for å gjøre det hadde noe gått ut over mine barn. de mødrene som sier at de hadde dratt deg i armen HI er noen brødhuer som tror at sine barn er perfekte hele tiden og ikke klarer å se verden klart.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Syns særiøst SYND på kvinner som faen ikke tåler at andre enn dem selv snakker til eller tar i ungen!!! Hva faen tror dere ungene deres er laget av? porselen??! Når foreldre ikke gjør JOBBEN sin, er det FINT at andre gjør det!! Så dere to som har svart her,ville ikke forstått morens frustrasjon over den store gutten som hadde vært så brutal mot en to åring?? jævla høner!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #13 Skrevet 3. mars 2011 På ingen måte. Brødhuet her må være deg, du trekker jo sinnsvake konklusjoner. Ingen har noen rett til å ta mitt barn hardt i armen. Gjør noen det kan de pent lukke munnen sin, jeg kommer itl å gjøre det samme med dem, uavhengig av hva mitt barn gjorde først. Når en voksen oppfører seg som en drittunge får han/hun ikke gehør her.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 se der ja,nå kom det en slik mamma jeg snakka om...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 Nå får dere fanden meg gi dere! få litt kustus på ungene deres! Det vil ikke koste meg fem flate øret å snakke til andre barn. Og jeg snakker likedan til mine egene.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #16 Skrevet 3. mars 2011 Det er INGENS jobb å ta mitt barn hardt i armen. Hvis ikke den voksne oppfører seg voksent (kun umodne forvokste drittunger tar barn hardt i armen ol) har jeg INGEN forståelse for saken. Da ville jeg ikke kunne stolt et sekund på historien personen presenterte. Kun tapere drar unger i armen osv. Jævla høne kan du selv være. Du formulerer deg hvertfall som om du er 13 og rassig.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #17 Skrevet 3. mars 2011 Du er jo ikke smart. Jeg har meget god oppdragelse på mitt barn. Andre mp gjerne snakke til mitt barn hvis oppførselen er dårlig. Det det blir spurt om i dette innlegget er om andre tar andres barn hardt i armen. Og der er min respons at hvis et voksent menneske oppfører seg så dårlig og barnslig at det tar mitt barn hardt i armen vil det gå en kule varmt. Sånt er det ressurssvake personer uten andre verktøy som gjør,
Gjest Skrevet 3. mars 2011 #18 Skrevet 3. mars 2011 Nei, det gjør jeg ikke. Det er ikke min oppgave å oppdra andres unger. Men, jeg kan si pent og så autoritært ( som en voksen. ) ifra om jeg tar unger på fersk gjerning . Hvis jeg vet hvem foreldrene er sier jeg også ifra til de.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #19 Skrevet 3. mars 2011 Kunne aldri falt meg inn å ta andres barn hardt i armen. Helt uakseptabelt. I den situasjonen du beskriver, ville jeg gjort følgende. Tatt mitt eget barn ut av situasjonen, lokalisert moren ved hjelp av bølleungen, gått bort til henne og rapportert hendelsen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #20 Skrevet 3. mars 2011 Jeg ville aldri ha funnet på å ta andres unger hardt i armen. I den situasjonen som hi beskriver, ville jeg ha stoppet ungen, fått øyekontakt og bedt han vise meg hvor hans mor/far el var. Hadde han da bare løpt avgårde, hadde jeg fulgt etter han til jeg hadde funnet ut av det selv, men nei, jeg ville aldri ha fått han til å vise meg det ved å være fysisk sterker. Jeg er på ingen måte en mor som tror at mine unger er perfekte, de er barn, de som alle andre på den alderen og hadde de oppført seg som det hi beskriver her hadde det blitt konsekvenser for dem, tro du meg, men jeg hadde likt det svært dårlig om noen hadde dratt dem med seg etter armen. Hadde nok ikke sagt noe der og da, annet enn å ta for meg barnet, men hadde nok gått tilbake til dette menneske i etterkant og fortalt dem at dette ville jeg ha meg frabedt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #21 Skrevet 3. mars 2011 Hadde barnet mitt vært helt idiot mot yngre barn, eller virkelig gått over grensen hadde jeg ikke blitt sinna om noen andre voksne tok tak i ungen. Det at andre hadde kjeftet på mitt barn(hvis det er fortjent) hadde heller ikke gjort noe. Hvis Hi hadde kommet til meg med 10 åringen min i armen og forklart seg , hadde jeg syntes det hadde vært greit. Ungen trenger å høre det fra andre å!! enkelt å greit!! Skal skjønne at slik oppførsel ikke er greit! Men hadde Hi kommet med ungen drassende etter i armen også begynt å kjefte på meg, hadde jeg blitt agressiv.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #22 Skrevet 3. mars 2011 Men det var ikke snakk om å snakke til andres barn, men ta de hardt i armen... det syns jeg faktisk ikke man har rett til å gjøre, på noens barn.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #23 Skrevet 3. mars 2011 Det har jeg gjort ved et par anledninger. Et tilfelle var en jente i niårsalderen som fulgte etter meg og gjentatteganger dro meg i håret, hardt. Det var vondt og etter noen ganger tok jeg henne hardt i armen og holdt henne unna meg. En annen gang måtte jeg bruke en del krefter for å holde fast en gutt som hadde gjort herverk for mange tusen kroner. Da holdt jeg ham fast til han hadde fortalt hva han het og ringt foreldrene fra min telefon. Hadde han stukket av hadde jeg ikke fått erstattning fra foreldrene. En tredje gang brukte jeg "makt" for å hindre en jente i barnehagen i å slå en annen. Jeg har for øvrig holdt fast voksne også. Skammer meg ikke for det.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #24 Skrevet 4. mars 2011 Jeg hadde aldri tatt hardt i noen andres barn, snakka hardt til dem ja. Men man skal IKKE legge hånd på verken egne eller andres barn, sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #25 Skrevet 4. mars 2011 Jeg hadde blitt eitrende forbanna om noen tok ungen min hardt i armen. Hadde noen tatt han normalt i armen og leid han bort til meg for å si fra hadde ikke det vært noe problem, men ikke hardt ! Og å kjefte er lov, så lenge det ikke er snakk om skikkelig hissig kjefting med meget høy stemme. Vi er da faktisk voksne mennesker og vet bedre enn å bruke makt for å få fram ett poeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå