Ranveig R Skrevet 2. mars 2011 #26 Skrevet 2. mars 2011 Vi kunne gjort det om det var på dagtid, ikkje om natta. 5 1/2-åringen har akkurat begynt å få vere heime ein halvtimes tid mens eg f.eks. er på butikken, men då velger han det sjølv og han er utstyrt med telefon som han kan betjene om det skulle vere noko. I tillegg allirerer eg meg med veninna mi som bur like i næleiken, eller med foreldra mine så dei får beskjed om at no er guten heime aleine i ca 30 minutt og eg gir beskjed når eg kjem heim. Har dei då ikkje høyrd noko til den oppmålte tida er gått, ringer dei oss og guten og sjekkar ståa. Og kan eventuelt stikke bortom om det skulle vere nødvendig. Men nei, eg hadde ikkje gjort det på nattestid, med mindre begge ungane var store nok til å forstå det (og huske på det om dei skulle komme til å våkne mens dei var aleine). Og så ville eg uansett alliert meg med ein "telefonvakt".
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #27 Skrevet 3. mars 2011 Jeg ville ikke gjort det i utgangspunktet. Dersom dette var eneste løsning, ville jeg ike dratt ungene med i bilen. Hva slags sannsynlighetstenkning er det?? Man er da i mye større fare i bilen enn man er sovende i sitt eget hjem. Dersom mine barn hadde våknet, hadde de blitt redde og engstelige, derfor ville jeg ikke vurdert det, men dersom jeg skulle gjort det, hadde jeg fått noen til å ringe meg etter 20 minutter for å høre at jeg var kommet hjem, lagt en telefon med åpen linje ved mine barns rom el.l. Kommer an på hva de er vant til å bruke. Aller helst ville jeg fått noen andre til å hente eller tatt taxi.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #28 Skrevet 3. mars 2011 Kan ikke samboeren din og ungene kjøre en tur til deg på jobb litt tidligere den kvelden, så kan du ta en pause slik at du rekker å kjøre dem hjem igjen og ta med bilen tilbake på jobb? Da har du bilen og kan kjøre hjem i ro og mak. Eller høre om en kollega kan svippe deg hjem?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #29 Skrevet 3. mars 2011 Litt sent nå selvfølgelig, men vi kunne godt latt ungene våre, på omtrent samme alder, være alene en liten stund, men ikke mens de sov og ikke viste om det. En ting er når de vet at vi er borte og at vi kommer snart igjen, noe ganske annet er om de skulle våkne til et tomt hus og ikke vite hvor mor og far hadde blitt av og om de kom tilbake.
Lille-Pernille Skrevet 3. mars 2011 #31 Skrevet 3. mars 2011 NEI NEI NEI og atter NEI! Ansvarlige foreldre forlater da ikke sine barn alene kl to om natten uansett!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #32 Skrevet 3. mars 2011 Hva mener du er grensa for å la barna være alene et kvarter om natta da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå