Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Latt samboer hente dere mens ungene er hjemme? De er snart 7, og 4 år. Babyen er 8 mnd, men han blir med. Skal på jobb, men akkurat denne kvelden blir det vanskelig å komme meg hjem. De eldste ligger å sover, og turen tar til sammen ca 15 min. Jeg er veldig i tvil, men samboeren min mener det kommer til å gå bra!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Nei! Ta taxi eller gå, det kan umulig være så langt hvis det bare tar 7,5 min å kjøre en vei...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Dette er en mørk smal vei der bilene kjører i 100 forbi. Finnes ikke lys. Er veldig uaktuelt å gå, det hadde tatt 2 timer! Og det er sent på kvelden. 2 tiden, så de gamlingene vi har til nabo sover godt! Og tro meg eller ei, det finnes ikke taxi i nærheten, så det blir dyyyyrt! HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Det kan gå bra, og det kan hende det ikke går bra. Jeg hadde prøvd å ordne meg på anna vis, fordi om det skulle skjedd noe med oss som satt i den bilen, så ville unga vært alene i det huset. Ting kan skje.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 Har prøvd med noen andre... Tror kanskje jeg vurderer å skulke jobben, men vil jo ikke det heller da! Blir jo trøbbel for de andre!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 Da er det ikke verre enn at dere laster alle unga i bilen, og ferdig med det. Det kan jo bli en spennende utflukt, og kanskje litt trøblete å få dem til å sove etterpå, men mest sannsynlig legger de seg ned når dere kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 Ja det går jo, er jo engangstilfelle. Litt redd de ikke skal få til å sovne etterpå, er jo skole dagen etter.. Men det var ikke dumt! Bedre enn å skulke hehe;)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #10 Skrevet 2. mars 2011 Hadde jeg aldri turt, men.......... Jeg tenker på potensielle farer. Hva om det begynner å brenne? Eller hva om dere skulle kræsje og bli skadet, og ingen visste at barna er alene hjemme osv... Da hadde jeg heller tatt taxi, eller bedt noen andre, nabo kanskje?, se etter barna eller hente deg. Det går bra i 99% av tilfellene. Men så har du den ene %, du hadde aldri tilgitt deg selv om noe hadde hent!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #11 Skrevet 2. mars 2011 Nei, kunne aldrig gjort det. Tenk for dem å våkne mitt på natta og så er ikke dere der, for en skrekk. Og enda verre, hva om det blir innbrudd, brann osv. Det kan jo også skje dere noe, så dere ikke kommer dere hjem. Jeg ville ikke gjort det med min snart 10-åring og 5-åring engang selv om størstemann er veldig ansvarsfull og fornuftig. Jeg kan stikke over til bensinstasjonen som er 4 min unna, men da er de våkne og vet at jeg skal handle melk for eks. Eldstemann kan både ringe meg, mannen og andre samt at vi har naboer de er trygge på. Men på natta? Aldrig i livet,
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #13 Skrevet 2. mars 2011 Aldri! Hva hvis dere krasjer og barna er alene i huset? Eller de våkner og blir redde. Vil gå så langt å kalle det omsorgssvikt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #15 Skrevet 2. mars 2011 Å forlate barn alene på natten er da vitterlig et tegn på svikt i vurderings- og omsorgsevne.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #16 Skrevet 2. mars 2011 Da er det bedre at barna er med i bilen som krasjer?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #17 Skrevet 2. mars 2011 Altså det er ikke å forlate barna å reise ut på en tur og komme igjen 15 min senere... snakk om å overdrive da!
najs Skrevet 2. mars 2011 #18 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er litt sjokkert over at det virker som om mange synes det er ok å forlate barna sine. Faktisk mener jeg at man da er veldig uansvarlig som forelder.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #19 Skrevet 2. mars 2011 Nei hadde ikke det. Jeg tenker alltid på brann jeg da, og selvfølgelig dette med at det kan jo skje dere noe på veien. Selvfølgelig burde det jo gått bra, men det er den der "tenk hvis" og da hadde dere nok aldri klart å levd med dere selv. Vekk heller ungene om det er krise. Er det ikke noen andre som kan kjøre deg hjem?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #20 Skrevet 2. mars 2011 Nei det ville jeg ikke ha gjort. Jeg og mannen skulle en tur til byen en kveld for å hente vår 15 år gamle sønn som hadde vært på en tilstellning. De to små var hjemme med sin 16 år gamle søster. Da vi var på vei ned møtte vi et oppbud av politi, sykebiler etc. Skal love for at vi kjørte nedover i overkant av fartsgrensen, fikk plukket ham opp og raste hjem. I innkjørselen til boligområdet vårt var det full stopp med politisperring, ambulanse og swatteam. Vi måtte argumentere hardt og lenge, og vise legitimasjon for å få lov til å kjøre inn til vårt hjem. Det er så mye tryggere å ta ungene med i bilen så lenge de er små.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #21 Skrevet 2. mars 2011 Skjønte ikke historien din. Hva skjedde?? Swatteam?!? Hehe overdriver du litt nå?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #22 Skrevet 2. mars 2011 Ja, med en sjuåring i hus synes jeg det går greit. Det er snakk om et kvarter, ikke en time. Parker dem foran tv'en, de vil ikke legge merke til at far er borte engang.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #23 Skrevet 2. mars 2011 Niks:-) Var ikke så veldig morro å stå utenfor en sperring og måtte forhandle seg hjem til ungene, samtidig som vi visste at det var en galning med våpen løs på boligfeltet. Alle fikk beskjed om å holde seg vekk fra vinduer, og innsatsteamet fra politiet(Swat) fløy rundt med AG3 og skuddsikre vester.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #24 Skrevet 2. mars 2011 Ja det kunne jeg ha gjort og det har jeg gjort (bare jeg ikke har en baby, men den er jo med så da er det ett fett)!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #25 Skrevet 2. mars 2011 Det har skjedd at mannen har hentet meg på bussen når lillemor på tre år har sovet søtt. Det har tatt ti minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå