Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #52 Skrevet 28. februar 2011 Jaja, velkjent teknikk å melde seg ut av en diskusjon og beskylde andre for å være umulige å snakke med når man selv har begynt å drite på draget
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #53 Skrevet 28. februar 2011 hehe, jaujau Jeg orker bare ikke! Blir bare irritert! Men å bæsje på leggen syntes jeg HI i denne tråden gjorde (er du hi? hehe) Når du skal kritisere skrivefeil burde man lese over hva man har skrevet i HI først
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #54 Skrevet 28. februar 2011 HI gjorde en slurvefeil. Du er kunnskapsløs. Blir utrolig teit å se deg hovere så voldsomt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #55 Skrevet 28. februar 2011 Javel HI! Ble litt kjipt for deg dette..?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #56 Skrevet 28. februar 2011 Du tror det bare er HI i denne tråden som synes det er slitsomt å lese alle stavefeilene her inne?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #57 Skrevet 28. februar 2011 kom dere på et annet forum da... Hvis det er sååå ille!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #58 Skrevet 28. februar 2011 Jaja, slit med helsa. Nå skal jeg ut i bursdag og spise kake, og gjøre langt fornuftige ting enn å diskutere dritt og ingenting her inne.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #59 Skrevet 28. februar 2011 "Trailertrash" skrivestil..... Jeg ser på de som både snakker slik og skriver slik for mindre smarte, rett og slett fordi det både høres og ser så grusomt ut.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #60 Skrevet 28. februar 2011 Der bæsja du på leggen HI, for og si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #61 Skrevet 28. februar 2011 ????? HI hadde en tastefeil, det er da noe helt annet enn det som hun påpekte? Hun har jo ikke sagt noe om tastefeil, men slike idiotiske oppdikta ord som "hannes" osv .
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #62 Skrevet 28. februar 2011 Jeg som har skrevet lenger nede er ikke hi. Og det heter ikke drite seg ur. Ups, nå var du jo like dum som personen du håner!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #63 Skrevet 28. februar 2011 Helt enig med HI (selv om hun hadde en skjødesløs tastefeil som hun tydeligvis blir hengt for). Uansett, jeg synes det er enda verre med de som skriver "hvem bil har dere". Ser det daglig. Det heter HVILKEN! (Mulig språkrådet har tillatt dette nå, da jeg ikke følger med på endringer de gjør, men jeg synes det høres grusomt ut, på samme måte som at "viss" er sidestilt med "hvis") Før dere henger meg også, det finnes sikkert skrivefeil/tastefeil i innlegget mitt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #64 Skrevet 28. februar 2011 Jeg bryr meg egentlig fint lite om andres skrivefeil men har lagt merke til noen ord som f.eks "hannes" og "dems".
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #65 Skrevet 28. februar 2011 på facebooken min har jeg ei som skriver "så korselig" og "nå skal jeg spise lunsje".. Det må jeg innrømme at irriterer meg litt. Hun er ca 45-50 år! Ellers er jeg enig med hun som sier at Hi her har bæsja på leggen! Skjønner ikke helt vitsen med å irritere seg over folk man ikke vet hvem er engang. Man vet jo heller ikke hva slags problemer folk har med rettskriving
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #66 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har faktisk "lese og skrivevansker", så det kan godt hende det er meg som har skrevet feil. Men synes ikke man skal henge seg opp i slikt i et slikt fora, men heller konsentrere seg om innholdet. Vi retter da ikke på andre her inne. Det fikk jeg nok av i norsktimene. Men har heldigvis lært meg ordbilde av de fleste ordene, så klarer meg ganske bra. Men har faktisk mastergrad for det, selv med mange skrivefeil. Blir litt trist av slike innlegg:-(
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #67 Skrevet 28. februar 2011 Det er forskjell på snubleleifer i tastaturet og bevisst feilstaving: skjelden (sjelden), kjeden (skjeden), i fjord (i fjor), nyskjerrig (nysgjerrig). Og ære til dere som gjør noe med lese- og skrivevanskene deres.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #68 Skrevet 28. februar 2011 "nordnorget"??? Det er slett ikke alle i Nord-Norge som sier "hannes". Hilsen Tromsøværing.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #69 Skrevet 28. februar 2011 14.24: Det er ikke et ordtak, men et bibelsitat: 3 "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 4 Eller hvordan kan du si til din bror: 'La meg ta flisen ut av øyet ditt', når det er en bjelke i ditt eget øye? 5 Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av din brors øye." (Matt 7,3-5.)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #70 Skrevet 28. februar 2011 Ja, HI har rett!!! MEN det betyr ikke at tastefeil (slike som HI påstår at "hetter" er, men jeg påstår at hetter har gramatikkfeil med dobbelkonsonant.... som er pensum på barneskolen... og som ikke blir sett på som tastefeil i skolen.) Ergo folk som ikke skriver rett bør holde seg for god til å kritisere andre folk... Hilsen ei som også har skrivefeil fra tid til annen, akkurat som alle andre her på forumet.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2011 #71 Skrevet 28. februar 2011 Jeg er veldig enig:) Alle har skrivefeil og tastefeil, men slike dialektord er ikke bra for det norske skriftspråket. Jeg jobber med ungdom og rettskrivingen deres er ikke bra. Jeg tror dette kommer av sms og facebook og alt slikt, lol, wtf, brb osv. Det er for all del ikke bare unge, eldre også, min egen mor skriver sms på dialekt. Selv merker jeg at etter sms kom inn i livet mitt har jeg problemer med å skrive noe som helst uten å pepre med smilefjes Har vært veldig flink i denne kommentaren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå